وقتي توليد فرش دستباف راهي در تحقق اقتصاد مقاومتي مي شود

سرویس: اقتصاد مقاومتیکد خبر: 295183|00:48 - 1395/08/05
نسخه چاپی
وقتي توليد فرش دستباف راهي در تحقق اقتصاد مقاومتي مي شود
اقتصاد مقاومتي راهكاري كاربردي براي تقويت توليد داخلي و كارآفريني به شمار مي رود و در اين ميان سهم فرش در تحقق سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي در كشور چشمگير است.

به گزارشهزار ماسوله، 

فرش با ویژگی های شاخص اقتصادی خود و به ویژه با دارا بودن ارزش افزوده فراوان، نقش و سهمی شایان توجه در اقتصاد مقاومتی دارد.

 

فرش دستباف این امكان را دارد كه در موضوع اقتصاد مقاومتي و در شرایط سخت تر شدن تحریم ها به یاري اقتصاد و اشتغال دركشور بیاید و تحریم كنندگان را ناكام سازد.

 

در این طرح یکی از بانوان پاوه، توانسته است ، اقدام به ایجاد شغل و کسب درآمد از طریق بافندگی فرش نماید.

 

این کارآفرین برتر اظهار داشت: با توجه به انگیزه و علاقه به بافت فرش، از طریق مراجعه به کارگاه‌های آموزشی فرش بافی شهرستان و با گذراندن دوره‌های متعدد و فراگیری آموزه‌های مناسب در عرصه فرشبافی مشغول به کار شدم.

 

خانم اسمر کیانی افزود: گواهینامه های مرتبط با این رشته را نیز از سازمان فنی و حرفه ای شهرستان دریافت کرده ام.

 

وی با بیان اینکه ما مواد لازم برای تهیه تابلو فرش را از توزیع کنندگان دریافت خواهیم کرد: در این زمینه ما تنها به بافتن قالی و تابلو فرش اقدام خواهیم کرد که اگر تسهیلات لازمی برای این کار در اختیار باشد ما می توانیم مواد لازم را نیز خریداری نماییم.

 

وی کار آفرینی است که توانست با الگو گرفتن از اقتصاد مقاومتی و ایجاد طرح تولید قالی بافی، شعار اقتصاد مقاومتی را در محیط خانه خود جامه عمل بپوشاند می گفت: به منظور احیای هنر قالی بافی ، پرکردن اوغات فراغت و سرگرمی و با تسهیلات بسیج سازندگی توانستم کار خود هم ادامه دهم.

 

وی با بیان اینکه بیش از 20 سال است که به این کار روی آورده ام گفت: در این راستا با پشتیبانی سپاه ناحیه پاوه توانستم تسهیلات لازم را از بسیج سازندگی دریافت نمایم و کار خودم را توسعه دهم.

 

وی در پایان با اشاره به تولید یک تابلو فرش و یا قالی در کمتر از 5 ماه گفت: متاسفانه بازار فروش در این شهرستان از شرایط مناسبی برخوردار نیست و استقبال گرمی نیز از این هنر اصیل ایرانی صورت نمی گیرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد