تحقق اقتصاد مقاومتی با زنبور داری توسط بانوان پاوه ای

سرویس: اقتصاد مقاومتیکد خبر: 295182|00:39 - 1395/08/05
نسخه چاپی
تحقق اقتصاد مقاومتی با زنبور داری توسط بانوان پاوه ای

به گزارشهزار ماسوله، اقتصاد مقاومتی واژه‌ای است که با بالا گرفتن فشارها و تحریم‌های ظالمانه به کشور توسط مقام معظم رهبری در سال 89  وارد ادبیات کشور شد و امروز با توجه به تأکیدات ایشان تنها راه رفع مشکلات اقتصادی کشور، تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی است.

 

طرح‌های اقتصاد مقاومتی که به‌منظور اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری جوانان و با حمایت بسیج سازندگی اجرا می‌شود از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است و امسال با توجه به نام‌گذاری سال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اجرای این طرح‌ها می‌تواند گامی عملی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

 

این روزها که مردم با مشکلات اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و شهرستان پاوه در این میان از رشد بیکاری قابل توجهی در سطح استان برخوردار است، بد نیست جوانان این شهرستان به سراغ مشاغلی ازجمله پرورش زنبورعسل بروند که علاوه بر اشتغال‌زایی و خاصیت‌های بی‌نظیر عسل در درمان بیماری‌ها و هزینه کم نگهداری،  سرمایه و امکانات خاصی نیاز ندارد و گامی در راستای تولیدات داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی است و درآمد خوبی نیز می‌توان از آن کسب کرد.

 

خصوصا اگر در این گونه طرح ها با دستان بانوان شهرستان در تحقق اقتضاد مقاومتی به ثمر می نشینند، از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

 

خانم میترا زاهدی از جمله افرادی است که به پرورش زنبور عسل روی آورده است .

 

وی با بیان اینکه شغل اصلی من آزاد است افزود: در یک سال اخیر به سبب علاقه خاصی که زنبورداری داشتم من به پرورش زنبور عسل روی آوردم و در این زمینه تجربیات لازم را با شرکت در کلاسهای آموزشی دریافت کردم.

 

وی با بیان اینکه تحصیلات اینجانب دیپلم گفت: پرورش زنبور علاوه بر علاقه خود به پرورش زنبور عسل، عسل دارای خواص زیادی است و با توجه به آنکه مناسب برای انواع بیماری ها می باشد و در این شهرستان و شهرستان های اطراف به وفور یافت می شود ، این حرفه را انتخاب کردم.

 

وی ادامه داد: با کمک دریافت تسهیلات بسیج سازندگی این طرح را توانستم آغاز کنم و امیدوار هستم که در سالهای آتی هم به توسعه آنها اقدام کنم.

 

وی گفت: در ابتدای وارد شدن به این شغل تجربیات لازم در پرورش زنبور عسل را هم در کلاس های آموزشی جهاد کشاورزی کسب کرده ام.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه عسل تولیدی را می توانیم هم در شهرستان و هم در شهرهای اطراف صادر کنیم گفت: در این منطقه معمولا برداشت عسل را از اواخر شهریور ماه و اوایل مهر ماه آغاز می کنند که با توجه به آنکه من نیز اولین سال پرورش زنبور عسل را داشته ام و عسل را برداشت نکرده ام میزان تولید آن فعلا مشخص نیست.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد