مهندس قدرت فیضی:

تیرچه پیش تنیده بتنی، می تواند بهترین جایگزین برای سیستم های سقفی باشد/اخذ نمایندگی انحصاری برای سطح استان در پاوه

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 295179|12:17 - 1395/08/05
نسخه چاپی
تیرچه پیش تنیده بتنی، می تواند بهترین جایگزین برای سیستم های سقفی باشد/اخذ نمایندگی انحصاری برای سطح استان در پاوه
یکی از کارشناسان معماری پاوه گفت: تیرچه پیش تنیده بتنی نوع جدیدی از تیرچه ها، با مقاومت بالا و دهانه های مختلف تا 11 متر می باشند که می تواند این امکان را برای مالک فراهم نماید که با خواست و دلخواه خود مساحت هال و پذیرایی خود را تعیین کند.

به گزارشهزار ماسوله، مهندس قدرت فیضی کارشناس معماری و مدیر کارگاه درب و پنجره به روژ پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما در خصوص نوع جدیدی از تیرچه های بتنی برای ساختمان اظهار داشت: تیرچه پیش تنیده بتنی نسل جدیدی از تیرچه های ساختمانی است که با بکارگیری تکنولوژی پیش تنیدگی تولید گردیده و می تواند بهترین جایگزین برای دیگر تیرچه ها و سیستم های سقفی باشد.

 

وی افزود: این تیرچه ها علاوه بر صرفه اقتصادی بسیار بالا، از لحاظ کیفیت و عملکرد قابل مقایسه با دیگر تیرچه ها نمی باشد و همچنین می تواند مهندسین معمار را در معماری مورد نظر مالک، ازاد و طراحی مطلوبی را برای مالک ایجاد نماید.

 

وی گفت: یکی از مشکلات مهندسین ناظر تغییرات نقشه ها از جمله حذف ستون ها توسط کارفرمایان و مالکین در جهت داشتن دهانه های بزرگ در ساختمان می باشد که این تغییرات در زمان اجرا باعث به وجود امدن مشکلات و اختلاف نظرهایی بین مجری و مهندسین ناظر می شود که در بعضی مواقع به معضل بزرگ اجرایی یا هزینهای زیادی خواهد شد.

 

وی ادامه داد: ولی اکنون این نوع تیرچه ها با مقاومت بالا و دهانه های مختلف تا 12 متر می توانند این امکان را برای مالک فراهم نمایند که با خواست و دلخواه خود مساحت هال و پذیرایی خود را تعیین کند.

 

فیضی گفت: این نوع تیرچه ها که به صورت صنعتی تولید می گردند دارای کابل های پر مقاومت بجای میلگرد می باشند که توسط جک های قوی کشیده شده و سپس با بتن و با مقاومت بالا پرس می شوند.

 

وی خاطر نشان ساخت: تیرچه های پیش تنیده تولیدی شرکت تیرچه پیش تنیده ایران مطابق با استاندارد ملی تولید می شود و گواهی استاندارد از سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران را دارد که ما نیز اقدام بهاخذ نمایندگی انحصاری آن برای سطح استان واقع در شهرستان پاوهنموده ایم.

 

وی در پایان گفت: این تيرچه ها بر اساس مقررات و آئين نامه ها و تحت نظارت آزمايشکاه کنترل کيفي در تيپ هاي مختلف جهت استفاده در دهانه هاي مختلف تا 12 متر توليد و به بازار عرضه مي گردد.

 

مهندس قدرت فیضی مشخصات فنی ساخت این تیرچه ها را نیز بدین شرح عنوان کرد:

 

ابتدا میلگردهای فولادی تولیدی اروپا با دستگاههای کشش ساخت آلمان کشیده شده و در جای خود محکم می شوند سپس بتن پر مقاومت و بدون اسلامپ توسط ماشین های بتن ریزی مخصوص روی میلگردها ریخته شده و به دشت ویبره می گردد دذر ادامه با استفاده از سیستم گرمایشی تعبیه شده در زیر خطوط تولید ، بتن با استفاده از بخار آب و حرارت فرآوری می شود.

پس از آن تیزچه های در طول های مورد نیاز برش خورده و محصول جهت فروش انبار می گردد.این روش تولیدی سبب ایجاد نیروی فشاری در بتن قسمت تحتانی می گردد.نیروی فشار مذکور یا نیروی کششی ناشی از بارگزاری در اثر خمش متعادل می گردد.

کنترل کیفی:

تیرچه تولید شده در هر بار تولید مورد آزمایش قرار می گیرد و پس از کنترل نتیجه آزمایش و رسیدن بتن به مقاومت مورد نیاز اقدام به آزاد کردن باندها می شود.

بدیهی است که این تیرچه در مقایسه با تیرچه های معمولی از نظر کنترل کیفی بسیرا مطمئن تر و ایمن تر می باشد و همین امر موجب اخذ گواهی استاندارد از سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گشته است.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با نمایندگی انحصاری در سطح استان واقع در شهرستان پاوه با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید.

"کارگاه درب و پنجره به روژ پاوه"

09184284200

09183364200

08346131191

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد