سقط جنین‌ 6 ماهه در شهرستان پاوه/ نادری: وزیر بهداشت باید پاسخگو باشد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295169|22:11 - 1395/08/02
نسخه چاپی
سقط جنین‌ 6 ماهه در شهرستان پاوه/ نادری: وزیر بهداشت باید پاسخگو باشد
نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس درخصوص سقط جنین‌ 6 ماهه در این شهرستان وزیر بهداشت را موظف به پاسخگویی دانست و گفت: باید در وهله نخست رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پاسخگو باشد.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل ازخبرگزاری فارساز کرمانشاه، مادر جنین‌ 6 ماهه که دارای علائمی همراه با درد شدید پهلو و مقداری خونریزی بوده در 17 مردا‌دماه به مرکز بهداشت شهرستان پاوه مراجعه می‌کند که مامای این مرکز این بیمار را به زایشگاه ارجاع می‌دهد.

 

با انجام درخواست آزمایش و سونوگرافی مادر جنین 6‌ ماهه از سوی پزشکان بیمارستان پاوه و بر اثر سهل‌انگاری‌ها، ناگهان مریض تهدید به سقط جنین به مریض کلیوی تشخیص داده می‌شود.

 

براساس گزارش فارس، سقط جنین این مادر در منزل اتفاق می‌افتد، به گفته پزشکان اگر این بیمار در بیمارستان بستری می‌شد با احتمال بسیار زیادی سقط جنین صورت نمی‌گرفت، اما پزشکان شهرستان فرآیند تشخیص و مداوا را صحیح انجام ندادند و این اتفاق ناگوار رخ داده است.

 

پرونده تشخیص اشتباه پزشکان بیمارستان شهرستان پاوه برای بررسی بیشتر به نظام پزشکی و تخلفات اداری ارجاع داده شده است، چرا که بیمار از سوی مامای مرکز بهداشت با فوریت ارجاع به زایشگاه به این بیمارستان مراجع کرده و باید در این راستا تشخیص صحیحی انجام می‌شد.

 

هر یک از پزشکان مربوطه با پرونده سقط جنین 6 ماهه شهرستان پاوه حدود 15 سال سابقه پزشکی دارند در حالی که باید در مناطق محروم شهرستان‌ها براساس طرح تحول سلامت از پزشکان دارای بالای 20 سال سابقه پزشکی استفاده شود.

 

پزشکان حافظان جان انسان‌‌ها هستند و فارغ از هر موضوع و مسئله شخصی در انجام وظیفه و خدمات‌رسانی‌ها ابتدا نظارت خداوند را باید در نظر بگیرند، آمارها سومین دلیل مرگ و میر در جهان را بر اثر خطای پزشکی اعلام کرده‌اند.

 

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با بیان اینکه شبکه بهداشت موظف است به زنان باردار خدمت ارائه کند، اظهار داشت: در مورد سقط جنین 6 ماهه و سهل‌انگاری پزشکان به مجلس شورای اسلامی تذکر داده و پیگیر این مسئله هستم.

 

شهاب نادری در خصوص این موضوع وزیر بهداشت را موظف به پاسخگویی دانست و گفت: نباید پایین‌ترین شخص را که در این زمینه مقصر است مجازات کرد، بلکه باید بالاترین مقام و در وهله نخست رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پاسخگو باشد.

 

وی کم‌کاری و ناکارآمدی را سوی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دانست و ادامه داد: بیمارستان مجهز و خوبی در منطقه پاوه و اورامانات وجود ندارد، مسؤولان مربوطه فقط شعار می‌دهند.

 

نادری درباره اظهارنظر یکی از مسؤولان دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه، بیان کرد: در این زمینه یک مسؤول طرحی حق اظهارنظر ندارد.

 

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی به مرگ اخیر چند کودک و نوزاد در بیمارستان محمد کرمانشاهی واقع در کرمانشاه اشاره کرد و متذکر شد: تشکیل کمیته مرگ و میر نوزادان در کرمانشاه مشخص نیست، اگر تشکیل نشده باشد تخلف آشکار دانشگاه علوم پزشکی را نشان می‌دهد.

 

نادری با بیان اینکه سلامت مردم موضوعی سیاسی نیست، افزود: به‌عنوان نماینده مردم تا به نتیجه رسیدن این موضوع کوتاه نمی‌آیم، چرا که در این زمینه باید پاسخگوی مردم باشم و شهروندان نیز حق دارند از اینجانب توقع داشته باشند.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه نیز اظهار داشت: بیمارستان شهرستان پاوه تکمیل نشده است و طبق قول‌هایی که مسؤولان مربوطه داده‌اند این مرکز درمانی تا چند ماه آینده آماده می‌شود.

 

صبور حسینی علت سقط جنین 6 ماهه را خطا و قصور پزشکی اعلام کرد و گفت: تشخیص مامای مرکز بهداشت مبنی بر انتقال مادر به بیمارستان و زایشگاه برای رسیدگی بیشتر بوده است.

 

این مسؤول با بیان اینکه سابقه کاری پزشکان بیمارستان شهرستان پاوه زیر 20 سال است، ادامه داد: پزشکان متخصص زیادی در این بیمارستان حضور ندارند و پزشکانی که حضور دارند نیز ساکن این منطقه نیستند و تردد می‌کنند.

 

حسینی با بیان اینکه تجهیزات بیمارستان پاوه فرسوده است، متذکر شد: مسئله درمان یعنی نجات جان یک انسان و قصوری و کوتاهی در این زمینه نباید صورت گیرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد