به بهانه سالروز سفر رهبر انقلاب به پاوه؛

یاد روزهای خوش میزبانی شهر هزارماسوله از رهبر خوبان/ ایامی که بر پاوه مقاوم آفتاب ولایت تابید + صوت و عکس

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 295135|18:08 - 1395/07/25
نسخه چاپی
یاد روزهای خوش میزبانی شهر هزارماسوله از رهبر خوبان/ ایامی که بر پاوه مقاوم آفتاب ولایت تابید + صوت و عکس
25 مهر سالروز سفر مقام معظم رهبری به شهرستان پاوه در استان کرمانشاه است.

به گزارشهزار ماسوله، پنج سال پیش در چنین روزی در استان کرمانشاه مردم شهرستان مقاوم و ولایتمدار پاوه میزبان رهبر خوبان بودند.

 

در این روز پاوه ای که در دوران دفاع مقدس و پس از آن، همواره پایبندی خود به آرمان های انقلاب را به نمایش گذاشته بودند، پای صحبت های فردی نشستند که جانشین بر حق امام(ره) است.

امام خامنه ای در 25 مهر ماه سال 90 در سخنرانی خودشان در این شهر به سابقه شناخت خودشان از پاوه و روزهای اول انقلاب اشاره کردند.

ایشان همچنین در بخش دیگری گفتند: قبل از این مرحله‌ی جنگ نظامی، یک مبارزه‌ی سیاسی هم در این منطقه برقرار بود. یعنی در فروردین ۱۳۵۸، یک ماه و اندی بعد از پیروزی انقلاب، که رفراندوم جمهوری اسلامی شد، ضد انقلاب، هم در این منطقه، هم در مناطق دیگر، شرکت در رفراندوم را تحریم کرد؛ اما مردم پاوه از جمله‌ی کسانی بودند که علی‌رغم ضد انقلاب و در مقابله‌ی با آنها، پرشورترین شرکت را در رفراندوم فروردین سال ۵۸ انجام دادند. بعد هم نوبت مقاومتهای نظامی رسید.

برای خواندن مشروح سخنان ایشاناینجاکلیک کنید

 

این سفر علی رغم آنکه برکات معنوی فراوانی داشت، برکات مادی بسیاری نیز برای این شهر و منطقه داشته است.

 

فرماندار شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما در رابطه با سالروز سفر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به شهرستان پاوه اظهار کرد: از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به شهرستان پاوه، 67 پروژه با اعتبار نزدیک به 33 میلیارد تومان به تصویب رسیده است.

 

پرویز ایده پور افزود: از این تعداد پروژه 60 پروژه با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

 

وی گفت: مابقی پروژه ها هم در دست اجرا هستند و ان شاالله به زودی به بهره برداری خواهند رسید و تاکنون این پروژه ها هم با پیشرفت فیزیکی 90 درصدی همراه بوده اند.

 

امام جمعه شهر نودشه نیز در گفتگویی با خبرنگار هزار ماسوله در خصوص سالگرد سفر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به شهرستان پاوه اظهار داشت: همیشه یاد و خاطره سفر مقام معظم رهبری به شهرستان پاوه برای مردم این منطقه و بخصوص روحانیون شهرستان که از خود ما نیز می باشند، ماندگار است.

 

ماموستا ملا احمد مبارکشاهی با بیان اینکه ما روحانیون علاقه خاص و وافری را به معظم له داریم، افزود: قطعا رهبر و بزرگ هر مملکتی به هر مکانی عزیمت نماید، مردم انتظار تحول بزرگی را از نظر معنوی و مادی در منطقه دارند.

 

وی گفت: ما شخصا مقام معظم رهبری را در منطقه اثر گذار خواهم دید و طرح های خوبی را پس از سفر ایشان علاوه بر بعد معنوی، در منطقه شاهد بودیم.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد