ماموستا ملا امید ولی:

اقدام فجیعانه یزیدیان مورد محکومیت جهان اسلام است

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 295055|17:30 - 1395/07/15
نسخه چاپی
 اقدام فجیعانه یزیدیان مورد محکومیت جهان اسلام است
یکی از روحانیون اهل تسنن شهرستان پاوه گفت: این اقدام فجیعانه یزیدیان مورد محکومیت جهان اسلام و مایه شرمتدگی انسانیت و مسلمانان و باعث حزن و ماتم در دل تمام مسلمانان چه اهل تسنن و چه اهل تشیع و محبان آل رسول الله می باشند.

به گزارشهزار ماسوله، یکی از روحانیون اهل تسنن شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: ماه محرم از منظر تاریخی دارای ویژگیهای بسیار مهم در تاریخ دین و اعتقادی جهان اسلام و حتی انسانیت می باشد که وقایع مهمی در طول تاریخ بشریت همچون هجرت رسول الله و یارغار ، شروع تاریخ هجری قمری ، وقایع حضرات نوح ، ابراهیم، یوسف، موسی و عیسی(ع) در این ماه، می باشد.

 

ماموستا امید ولی با بیان اینکه نوه های پیامبر بزرگوار اسلام(ص)همواره به آن حضرت نزدیک بودند به طوری که در نمازهای نبی مکرم اسلام(ص) چندین بار بر دوش مبارک آن حضرت در هنگام سجده قرار می گرفتند گفت: نوه های پیامبر جایگاه بالایی را در جامعه اسلامی دارند ، همانا که از رسول گرامی اسلام روایت است که فرمودند: حضرات حسن و حسین(ع ) از بزرگان جوان اهل بهشت هستند.

 

وی گفت: امام حسین (ع) و یارانش به دعوت مردم کوفه و عراق حتی در شرایطی که یزید داشت با حکم زور و شمشیر ، بیعت می گرفت و زمانی که ایادی یزید دین خدا را زیر پا و و جامعه را در مسیر ثروت دنیا پرستی و فساد قرار می دادند، جهت احیای دین خدا و سنت رسول الله(ص) علیه یزید قیام کردند و در مقابل یزیدیان ایستاند و بیعت نکردند.

 

امام حسین (ع) همراهی با دولت یزید را شدیداً رد و به همراه تعدادی از یاران  خود عازم مکه شد و سپس به درخواست جمعی از اهالی کوفه، با بیان این جمله که هدف من دفاع از دین جدم و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر می باشد، رهسپار کوفه شدند.

 

وی با بیان اینکه اتفاقی که در صحرای کربلا افتاد یکی از موارد بسیار مهمی است که جای تامل و تفکر دارد گفت: امام حسین(ع) بدون لشکر و سپاه، و تنها با 32 سواره نظام و 40 نفر پیاده در مقابل لشکر بزرگ یزید ایستادند.

 

وی ادامه داد: با قیام امام حسین(ع) و یارانش و اقامه یکی از مهمترین امور دینی که امر به معروف و نهی از منکر است .سردم داران حکومت اموی با بی رحمانه ترین شیوه ، اقدام به شهید کردن و متفرق کردن اصحاب کربلا کردند و ناجوانمردانه و بیرحمانه سبط رسول الله (ص) و یارانش را شهید و فجیع ترین حادثه تاریخ اسلام را رقم زدند.

 

وی تصریح کرد: پس از آن سر مبارک آن حضرت را که از سلاله پاک رسول الله و خاندان محترمشان و سری که بارها رسول گرامی اسلام(ص) لبان مبارک آن حضرت را می بوسیدند توسط جلادان یزید پس از آنکه با چماق دستی به دهن مبارک آن سردار و سالار شهیدان می زدند، جدا کرده و آن را به عنوان هدیه به مرکز حکومت بردند.

 

ماموستا ولی گفت: البته این اقدام فجیعانه یزیدیان توسط جهان اسلام محکوم است و مایه شرمتدگی انسانیت و مسلمانان و باعث حزن و ماتم در دل تمام مسلمانان چه اهل تسنن و چه اهل تشیع و محبان آل رسول الله می باشند.

 

وی در پایان ضمن تسلیت به جامعه اسلامی گفت: لذا ما ضمن اعلام انزجار وتنفر از یزید و وارثان ظلم ، به مقام امام حسین و یاران با وفایش و تمامی رهروان حق و حقیقت احترام ؛ و مقید به دنباله روی از آنها هستیم.
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد