اطلاع‌رسانی درخصوص جاذبه‌های توریستی کشور با ضعف جدی روبروست/بزرگترین غار آبی آسیا برای گردشگران ناشناخته است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295005|18:57 - 1395/07/04
نسخه چاپی
اطلاع‌رسانی درخصوص جاذبه‌های توریستی کشور با ضعف جدی روبروست/بزرگترین غار آبی آسیا برای گردشگران ناشناخته است
نایب رییس فراکسیون میراث فرهنگی مجلس با انتقاد از ضعف جدی در زمینه اطلاع‌رسانی درخصوص جاذبه‌های توریستی کشور، تصریح کرد: مثلا کمتر کسی با بزرگترین و شگفت‌انگیزترین غار آبی آسیا در استان کرمانشاه آشناست.

به گزارشهزار ماسوله،شهاب نادری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن تأکید بر اینکه امروزه کشورهای موفق در صنعت گردشگری اقدام به ارائه بسته‌های گردشگری و تبیین بخش‌های مختلف گردشگری برای توریست‌ها می‌کنند، گفت: ایران اسلامی دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی مختلفی است اما امروزه نسبت به تمام ظرفیت‌های موجود توجه نمی‌شود.

 

نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورهای مختلف که از آثار تاریخی و باستانی بی بهره هستند به سمت بهره گیری از مواهب طبیعی حرکت کرده اند، اظهار کرد: به عنوان مثال گردشگری دریایی می‌تواند یکی از بسته‌های پیشنهادی به گردشگران خارجی و داخلی باشد زیرا وجود دریای خرز، عمان و خلیج فارس با ویژگی منحصر به فرد تنوع زیستی را ایجاد کرده و جذابیت مناسبی دارد.

 

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی در خصوص جاذبه های توریستی کشور با ضعف جدی روبرو است، تصریح کرد: به عنوان مثال بزرگترین و شگفت‌انگیزترین غار آبی آسیا در استان کرمانشاه وجود دارد و نیازمند تبلیغات و اطلاع‌رسانی برای جذب بیشتر گردشگر است ولی کمتر کسی با این جاذبه آشنا است.

 

نادری ضمن اشاره به اینکه گردشگری سلامت نیز از دیگر شاخه‌های گردشگری بحساب می‌آید که امروز مورد توجه بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی قرار گرفته است، ادامه داد: خوشبختانه کشورمان از متخصصان و مراکز درمانی خوبی بهره می‌برد و تفاوت نرخ درمان در ایران با سایر کشورها فرصت پذیرش گردشگر سلامت را ایجاد می‌کند که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

 

نایب رییس فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسلمانان بسیاری در سراسر دنیا زندگی می‌کنند که علاقه مند به سفر به ایران اسلامی و زیارت حرم مطهر ائمه اطهار (ع) هستند، خاطرنشان کرد: تبیین بسته گردشگری مذهبی نیز از دیگر موضوعاتی است که مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید به آن اهتمام بیشتری داشته باشند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد