زنگ مهر و ایثار در شهر مرزی نودشه نواخته شد

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 294996|20:06 - 1395/07/03
نسخه چاپی
زنگ مهر و ایثار در شهر مرزی نودشه نواخته شد
همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید زنگ مهر و ایثار در مدارس شهر مرزی نودشه بصدا درآمد.

به گزارشهزار ماسوله، همزمان با زنگ بازگشایی مدارس، زنگ مقاومت به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور فرماندار شهرستان پاوه، امام جمعه نودشه، رئیس آموزش و پرورش منطقه نوسود، شهردار و اعضای شورای شهر نودشه و جمعی از معتمدین و فرهنگیان به صورت نمادین در دبستان سمیه نودشه نواخته شد.

 

فرماندار شهرستان پاوهدر این آیین ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس درخصوص انتخاب شهر نودشه برای نواختن زنگ بازگشایی مدارس گفت: نودشه شهر شهیدان، شهر ایثار و مقاومت و شهر شهدای شیمیایی است و همه ما به مردم این دیار مدیونیم که در این راستا برخود وظیفه دانستم تا در این مکان مقدس حضور پیدا کنم.

 

پرویز ایده پورافزود: به احترام دانش آموزان نودشه و سهم شکوفایی از علم که تحصیل کردگان و علمای این شهر طی سالیان گذشته داشته اند به نودشه آمدیم تا آغاز سال تحصیلی را در کنار دانش آموزان این شهر جشن بگیریم.

 

ایده پوربا درود بر ساحت مقدس تعلیم و تربیت و آرزوی توفیق برای فرهنگیان و دانش آموزان در پایان ابراز امیدواری کرد که دستگاه عظیم آموزش و پرورش در رسالت خود از بحث عقل به عقلانیت نیز توجه کافی داشته باشد.

 

رئیس آموزش و پرورش منطقه نوسودنیز ضمن عرض خیرمقدم و تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز بهار تعلیم وتربیت و گرامیداشت یادوخاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، آرامش – امنیت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را حاصل مقاومت، جانفشانی و ایثار شهدا دانست.

 

منصور وهابیضمن تبریک جهش بزرگ علمی دانش آموزان منطقه در آزمون کنکور سراسری و قبولی تعداد زیادی از آنان در رشته های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی، بینایی سنجی، مهندسی، دبیری و ... را حاصل زحمات فرهنگیان دلسوز منطقه، اولیاء و تلاش مضاعف دانش آموزان دانست و در این راستا از آنها تقدیر کرد.

وهابیدر بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سعادت و بهورزی یک ملت در سایه خرد و علم اندوزی است، اظهار کرد: در محیط خانواده کودک در مسیر اجتماعی شدن گام بر می دارد و برای زندگی اجتماعی آماده می شود، اما چون محیط خانواده محیط عاطفی است و مبنا و اساس آن بر محبت و عاطفه استوار است فرد با واقعیت های جامعه کمتر آشنا می شود. در محیط مدرسه است که فرزندان ما با جامعه واقعی، قانون مندی، قانون مداری، مسئولیت پذیری و... آشنا می شوند؛ لذا می طلبد باتوجه به اینکه آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه فرهنگی کشور است و ذات مشارکت جویانه دارد، اولیاء محترم با مدرسه ارتبطا دوسویه داشته باشند تا از ارتباط و تعامل این دو نسل توسعه یافته پرورش یابد.

 

رئیس آموزش و پرورش منطقه نوسودوضعیت موجود در جامعه را نتیجه یادگیری دیروز افراد در خانه و مدرسه دانست و عنوان کرد: امروز بر روی دانایی افراد در مدرسه و جامعه انجام می گیرد چراکه آینده یافتنی نیست بلکه ساختنی است و جامعه مطلوب و توسعه یافته نیازمند ایجاد پل ارتباطی دانش افزایی و دانایی است تا جامعه در مسیر ترقی و کمال گام بردارد.

 

ویدر پایان ضمن تقدیر از حمایت های فرماندار محترم و رهنمودها و ارشاد دلسوزانه امامان محترم جمعه، مساعدت های اداره کل و همراهی مجموعه همکاران، اولیاء و دانش آموزان وضعیت آموزش و پرورش منطقه را مثبت ارزیابی کرد و از نیروی انسانی کافی و فضاهای آموزشی مناسب در سال تحصیلی جدید در منطقه خبر داد.

 

گفتنی است مراسم نمادین بازگشایی مدارس در دبستان حضرت زینب نوسود نیز باحضور بخشدار، مسئولین ادارت، شهردار و اعضای شورای شهر نوسود و فرهنگیان و دانش آموزان برگزار شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد