همزمان با سراسر کشور؛

طرح "سرشماری نفوس و مسکن سال 1395" در کرمانشاه آغاز شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294994|19:57 - 1395/07/03
نسخه چاپی
طرح "سرشماری نفوس و مسکن سال 1395" در کرمانشاه آغاز شد
طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 از امروز (3 مهر) همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه آغاز شد.

به گزارشهزار ماسوله، طهمورث الیاسی مدیر اجرایی طرح سرشماری نفوس و مسکن در استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به شروع مرحله اینترنتی طرح سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 از امروز گفت: این مرحله از طرح از امروز با نواختن زنگ سرشماری در دبیرستان دخترانه "مائده" شروع شد و تا 24 مهرماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: دراین مرحله افراد می‌توانند با مراجعه به سایتsarshomari95.irنسبت به تکمیل اطلاعات خود در فرم سرشماری نفوس و مسکن اقدام کنند.

الیاسی افزود: پس از تکمیل فرم، کد آماری از طریق سامانه به خانوار داده خواهد شد که افراد باید این کد را نزد خود نگه داشته و هنگام مراجعه مامور سرشماری از تاریخ 25 مهرماه تا 25 آبان ماه این کد را به او تحویل دهند.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه با تاکید بر انجام اینترنتی طرح سرشماری، گفت: قطعا با انجام اینترنتی طرح هزینه‌ها کاهش پیدا کرده و کارها با دقت و سرعت بیشتری انجام می‌شود.

الیاسی در ادامه از اجرای مرحله دوم طرح سرشماری از 25 مهر تا 25 آبان خبر داد و اظهار کرد: در این مرحله از طرح، 900 مامور سرشماری در تاریخ مذکور به درب تک تک منازل در روستاها و شهرهای استان مراجعه می‌کنند.

وی افزود: افرادی که بصورت اینترنتی سرشماری را انجام داده‌اند به هنگام مامور سرشماری تنها باید کد آماری خود را که از سامانه گرفته‌اند به مامور سرشماری تحویل دهند.

این مقام مسئول تصریح کرد: افرادی هم که سرشماری اینترنتی انجام نداده‌اند توسط مامور آمارگیری، سرشماری می‌شوند.

الیاسی افزود: در این مرحله سرشماری ماموران سرشماری 56 سوال در خصوص اطلاعات هویتی و ویژگی‌های مسکن خانوار مطرح می‌کنند.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه یادآور شد: تمام ماموران سرشماری یونیفرم متحد شکل و تبلت داشته و کارت شناسایی آنها با هولوگرام مرکز آمار بر روی لباس آنها قرار دارد.

الیاسی از همه مردم خواست تا در این دوره سرشماری مشارکتی فعال داشته باشند و اطمینان داشته باشند که اطلاعات آنها بصورت محرمانه خواهد بود و در اختیار هیچ نهاد و سازمانی قرار نخواهد گرفت.

وی یادآور شد: این اطلاعات و آمار تنها بصورت کلی برای برنامه ریزی‌ها و سیاست‌های کلان مملکت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول در خصوص خانوارهای غایب در این طرح نیز گفت: مامور سرشماری پس از دوبار مراجعه چنانچه موفق به سرشماری خانوار نشود، بر درب منزل آنها برچسبی قرار می‌دهد که کد خانوار غایب نام دارد.

وی افزود: خانوار با یافتن این برچسب که شماره ستاد سرشماری بر روی آن درج شده می‌تواند با ستاد تماس گرفته و بصورت تلفنی سرشماری را انجام دهد و یا از 25 مهر تا 25 آبان ماه به سایتsarshomari95.irکه تنها برای این خانوارهای غایب باز است مراجعه کرده و سرشماری را انجام دهد

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد