هجیج روستایی بکر و دیدنی

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294953|18:12 - 1395/06/23
نسخه چاپی
هجیج روستایی بکر و دیدنی
مسیر اصلی دستیابی به هجیج از راه شهرستان پاوه در استان کرمانشاه است.

به گزارشهزار ماسوله، جاده پر پیچ و خم و تند کوهستانی در میان صخره‌های سنگی با تونل‌های زیبایش چشم هر رهگذر را به خود جلب می کند.

 

نرسیده به روستای هجیج منظره ی زیبا با رودی پراب و خروشان دیده می شود و درختان سرسبز که زیبایی خاصی را به این روستا داده است با مردمانی مهربان و مهمان نواز با لهجه زیبای هورامی کردی بسیار نزدیک به اوستایی و پهلوی است.

 

منطقه اورامانات با طبیعت بکر و کوه‌های سرسبزش فضای مناسبی را برای دامداری فراهم کرده و همین باعث شده در تمام این منطقه از جمله در هجیج محصولات دامی دست اولی پیدا کنید. لباس و پارچه‌های زیبای کردی با جنس طبیعی و رنگ‌های خیره‌کننده‌شان نیز گزینه بعدی خرید است.

 

مسیر اصلی دستیابی به هجیج از راه شهرستان پاوه در استان کرمانشاه است. یعنی باید به کرمانشاه بروید و از آنجا به پاوه و بعد ۲۵ کیلومتر تا هجیج راه دارید. اما از آنجا که جاده کوهستانی است و ممکن است وسوسه شوید ادامه مسیر هجیج تا اورامان تخت را نیز تجربه کنید حتماً باک بنزینتان را در پاوه پر کنید. از پاوه که خارج می‌شوید باید تابلوهایی که به سمت نودشه راهنماییتان می‌کنند دنبال کنید و کمی که در جاده نودشه رفتید علایم راهنمای هجیج را خواهید دید.

 

از جاده نودشه که خارج شوید حدود ۹ کیلومتر مسیر کوهستانی پیچ در پیچ و بکر با چند تونل و دره‌ای از رودخانه خروشان سیروان پیش رویتان خواهد بود. ادامه همین مسیر به اورامان تخت و سپس به مریوان می‌رسد که راه دوم رفتن به هجیج نیز از‌‌ همان سو است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد