در نشست شورای آموزش و پرورش پاوه:

مصلح قادری:تعلیم و تربیت، دو بال آموزش و پرورش و مکمل یکدیگرند/هوشیار عبدالله زاده:عدم دسترسی برخی از معلمان به فضای مجازی، یکی از آسیب های اجتماعی است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294947|08:19 - 1395/06/22
نسخه چاپی
مصلح قادری:تعلیم و تربیت، دو بال آموزش و پرورش و مکمل یکدیگرند/هوشیار عبدالله زاده:عدم دسترسی برخی از معلمان به فضای مجازی، یکی از آسیب های اجتماعی است
ششمین نشست شورای آموزش وپرورش شهرستان پاوه با حضور اعضا با موضوع پروژه مهر وبازگشایی مدارس در محل سالن جلسات مدیریت برگزار گردید .

به گزارشهزار ماسوله، در ابتدای این نشست فتاحی مدیر آموزش وپرورش پاوه ازهمکاریها وهمراهی های  امام جمعه پاوه ،فرمانداری شهرستان ،شورای اسلامی شهر وشهرداری پاوه ،بهداشت ودرمان ،نیروی انتظامی ،سپاه ناحیه مقاومت پاوه ،راهنمایی ورانندگی وسایر ادارات شهرستان که آموزش وپرورش را در سال گذشته تحصیلی یاری دادند تقدیر کرد .

 

سعدی فتاحی یکی ازمشکلات عمده مدارس را در بازگشایی مدارس پرداخت قبوض آب ،برق وگاز به مبلغ 40میلیون تومان عنوان کرد و گفت : با توجه به میزان بالای بدهکاری امید است با همکاری فرمانداری شهرستان وادارات آب ،برق وگاز مانند سال گذشته اول مهر را بدون مشکل آغاز نمایم ومدیران مدارس با آرامش به امر آموزش وپرورش بپردازند  وخدای ناخواسته شاهد قطع انشعاب درمدارس نباشیم.

 

مدیر آموزش وپرورش به ارائه گزارشی از فعالیتهای آموزش وپرورش وکمبود های موجود در حوزه ترمیم وبهسازی واسفالت مدارس پرداخت.

وی در خصوص برگزاری نشست های  دینی وآسیب شناسی اجتماعی وفضای مجازی با حضور حاج ماموستا قادری امام جمعه پاوه در مدارس شبانه روزی ومدارس متوسطه دخترانه وپسرانه یادآور شد که این نشست ها  تاثیر بسزایی برای دانش آموزان داشته است.

 

 ایشان از همکاری خوب وکارهای صورت گرفته توسط بخشداری مرکزی پاوه واداره راه ومسکن شهرسازی در خصوص رنگ آمیزی وبهسازی واسفالت معابر دسترسی به مدارس وهمچنین خط کشی ونصب سرعت گیر وعلائم راهنمایی ورانندگی مسیر های خطر آفرین تشکر نمودند.

 

فتاحی در ادامه سخنان خود از همه ادارات شهرستان خواستار همیاری با آموزش وپرورش در راستای اجرای پروژه مهر وبازگشایی مدارس شد و گفت: تا بازگشایی امسال مدارس برای نوآموزان ودانش آموزان شهرستان سرشار ازشادی و امیدواری وخاطره انگیز باشد.

 

در ادامه هوشیار عبدالله زاده بخشدار مرکزی پاوه با اشاره به مشکلات وکمبود اعتبارات در آموزش وپرورش گفت : بخشداری مرکزی پاوه با بهسازی مدارس واجرای پروژه هایی در مسیر مدارس روستایی در حد توان زمینه مساعدی برای بازگشایی مدارس فراهم ساخته است.

وی افزود با مساعدت های اداره کل روستایی استانداری، در مسیر مدارس روستای شمشیر اقدام به تعریض جاده ونصب علائم راهنمایی ورانندگی،  ترمیم وتعمیر ورنگ آمیزی  مدارس صورت گرفته و علاوه براین موارد در  مسیرهای تردد دانش آموزان درچهار نقطه بخش مرکزی خانقاه ،دوریسان ،چورژی وشمشیر  اقدام به نصب علائم راهنمایی ورانندگی و اسفالت شده است.

 

وی در ادامه گفت: در چند روز آینده نیز عملیات آسفالت کاری راه های دسترسی به مدارس روستاهای دره بیان وچورژی شروع خواهد شد.

 

عبدالله زاده اظهارداشت:یکی از بزرگترین مشکلاتی که در حوزه آسیب شناسی در فضای مجازی وجود دارد عدم دسترسی تعدادی از معلمان به اینترنت وفضای مجازی است واین امر باعث میشود که آنها نتوانند تاثیر گذاری کافی رادر حوزه آموزش مناسب برای جلوگیری از خطرات ناشی از تهدیدهای فضاهای مجازی داشته باشند.

 

به عقیده وی لازم است این امر در دستور کار قرار گیرد تا معلمان بتوانند به آسانی به فضای مجازی دسترسی وبا آسیب ها ی آن آشنا ودراین راستا نسبت به روشنگری وهدایت دانش آموزان به فضاهای سالم مجازی اقدام نمایند.

 

در ادامه مصلح قادری رئیس دفتر امام جمعه پاوه نیز با اشاره به تاکیدات حاج ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه پاوه در باب تعلیم وتربیت گفت: با توجه به فرارسیدن آغاز سال تحصیلی وبازگشایی مدارس و اینکه شعارآموزش و پرورش همواره تعلیم تربیت در مدارس بوده است، ما نیز تعلیم و تربیت را بعنوان دو بال در این حوزه می شناسیم.

مصلح قادری افزود: اگر تاکید روی بخش تربیت ویا آموزش به تنهایی داشته باشیم قطعاً پرواز برای ما مشکل خواهد بود لذا انتظار ما بعنوان یکی از متولیان فرهنگی این است که حرکت آموزش وپرورش به سمتی باشد که هردوبال تعلیم وتربیت تقویت شود واز این بابت می توانیم جامعه ای موفق ازنظر بارعلمی،تربیتی وفرهنگی داشته باشیم .

 

وی گفت:همه ما به نوعی با آموزش وپرورش درارتباط هستیم واگرکار وتلاشی برای تقویت وبالا بردن کیفیت تعلیم وتربیت در آموزش وپرورش انجام دهیم خودمان ذی نفع خواهیم بود.

 

 قادری یکی ازبحث های مهم مطرح شده در شورای آموزش وپرورش را تاکید به مسائل دینی در مدارس خواندو تصریح کرد: هرچند توجه ویژه ای در سال های گذشته به بحث دینی در مدارس توسط مدیر آموزش وپرورش پاوه صورت گرفته است اما این امر برای رفع مشکل در مدارس و جامعه کافی نیست و امید است با همکاری همدیگر برنامه های خاصی برای حوزه دینی در مدارس داشته باشیم ودر این راستا دفتر امام جمعه وستاد نماز جمعه آمادگی لازم را برای همکاری با آموزش وپرورش دارد.

 

قادری به بحث فضای مجازی در نشست های قبلی اشاره کرد وگفت: در حوزه فضای مجازی کارقابل توجه ای  صورت نگرفته است وامروز همه خانواده ها در معرض هجمه وآسیب های فضای مجازی قرار دارند که این امربرای خانواده وجامعه  بسیار خطرناک  وقابل کنترل نیست ولی با برنامه های کارشناسی شده در استفاده مثبت ازاین فضا ها می توان آن را  مدیریت کرد و همچنین می توان  برنامه هایی با روشنگری وآگاه سازی اولیاء ودانش آموزان در مدارس توسط کارشناسان امر برگزار کرد.

 

گفتنی است در این نشست نیز دیگر اعضای شورای آموزش وپرورش در پایان نکته نظرات خود را در خصوص موضوعات جلسه مطرح نمودند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد