تجلی اقتصاد مقاومتی با پرورش زنبور عسل در شهرستان پاوه

سرویس: اقتصاد مقاومتیکد خبر: 294847|02:34 - 1395/06/07
نسخه چاپی
تجلی اقتصاد مقاومتی با پرورش زنبور عسل در شهرستان پاوه

به گزارشهزار ماسوله، توجه به تولیدات داخلی برای تقویت اقتصاد کشور یکی از مضامینی است که مقام معظم رهبری طی سالهای متمادی بر آن تاکید داشته و مسئولان را بر توجه ویژه به امر اقتصاد داخلی و به تعبیر خاص تر اقتصاد مقاومتی فراخوانده اند.

 

اقتصاد مقاومتی واژه‌ای است که با بالا گرفتن فشارها و تحریم‌های ظالمانه به کشور توسط مقام معظم رهبری در سال 89  وارد ادبیات کشور شد و امروز با توجه به تأکیدات ایشان تنها راه رفع مشکلات اقتصادی کشور، تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی است.

 

طرح‌های اقتصاد مقاومتی که به منظور اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری جوانان و با حمایت بسیج سازندگی اجرا می‌شود از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است و امسال با توجه به نامگذاری سال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اجرای این طرح‌ها می‌تواند گامی عملی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

 

آقای کارو غفاری از جمله افرادی است که در این زمینه به پرورش زنبور عسل روی آورده است که متاسفانه به دلایل نامشخصی زنبورهای ایشان در کمتر از یک سال نابود گردیدند.

 

وی با بیان اینکه شغل اصلی من آزاد و این شغل را براساس علاقه خاص خود آن را انتخاب کرده ام افزود: من یک سال به پرورش زنبور عسل مشغول شدم و در این زمینه تجربیات لازم را در چگونگی پرورش آنها نداشتم و به همین خاطر متاسفانه در کمتر از یکسال نابود شدند.

 

وی گفت: حدود 28 کندوی زنبور عسل که داشتم اکنون به دو کندو کاهش پیدا کرده اند.

 

وی ادامه داد: در ابتدا کندوی زنبور عسل کمی داشتم که با کمک تسهیلات بسیج سازندگی آنها را توسعه دادم.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد