تجلی اقتصاد مقاومتی با پرورش زنبور عسل در شهرستان پاوه

سرویس: اقتصاد مقاومتیکد خبر: 294840|01:38 - 1395/06/07
نسخه چاپی
تجلی اقتصاد مقاومتی با پرورش زنبور عسل در شهرستان پاوه

به گزارشهزار ماسوله، توجه به تولیدات داخلی برای تقویت اقتصاد کشور یکی از مضامینی است که مقام معظم رهبری طی سالهای متمادی بر آن تاکید داشته و مسئولان را بر توجه ویژه به امر اقتصاد داخلی و به تعبیر خاص تر اقتصاد مقاومتی فراخوانده اند.

 

اقتصاد مقاومتی واژه‌ای است که با بالا گرفتن فشارها و تحریم‌های ظالمانه به کشور توسط مقام معظم رهبری در سال 89  وارد ادبیات کشور شد و امروز با توجه به تأکیدات ایشان تنها راه رفع مشکلات اقتصادی کشور، تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی است.

 

طرح‌های اقتصاد مقاومتی که به منظور اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری جوانان و با حمایت بسیج سازندگی اجرا می‌شود از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است و امسال با توجه به نامگذاری سال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اجرای این طرح‌ها می‌تواند گامی عملی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

 

تولید صنایع دستی از جمله گیوه بافی و قالی بافی و همچنین پرورش زنبور عسل به عنوان نمونه می توانند در اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی را ایفا کنند که در این رابطه گزارشی از وضعیت چنین طرح های اقتصاد مقاومتی در شهرستان پاوه ارائه می گردد.

 

پرورش زنبورعسل با توجه به هزینه کم برای آغاز کار و سود زیاد برای تولید کننده می‌تواند در شهرستان به عنوان شغلی مناسب محسوب شود.

 

پرورش زنبور عسل از حرفه هایی است که مردم این شهرستان، آن را به عنوان شغلی پر درآمد محسوب می کنند.

 

آقای براری از جمله افرادی است که در این زمینه توانسته است به اقتصاد مقاومتی روی بیاورد و شغل خوب و درآمدزایی را برای خود انتخاب کند.

 

وی با بیان اینکه شغل اصلی من زنبورداری است افزود: چندین سال است که من به پرورش زنبور عسل مشغول هستم و در این زمینه تجربیات لازم را در چگونگی پرورش آنها دارم.

 

وی با بیان اینکه اکنون بیش از 25 کندوی زنبور عسل را دارم گفت: هر فردی می تواند با استفاده از ظرفیت های محل زندگی خود، در حد توان درآمدزایی کرده و به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند.

 

وی ادامه داد: با کمک تسهیلات بسیج سازندگی این طرح را توانستم توسعه بدهم .

 

وی گفت: در ابتدای وارد شدن به این شغل تجربیات لازم در پرورش زنبور عسل را هم در کلاس های آموزشی جهاد کشاورزی کسب کرده ام.

 

وی در پایان گفت: در این منطقه معمولا برداشت عسل را از اواخر شهریور ماه و اوایل مهر ماه آغاز می کنند که با توجه به میزان بارش ها در سطح شهرستان و روییدن بسیاری از گل ها، امیدواریم برداشت خوبی را از این محصول داشته باشیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد