مستند «با خدا می‌رقصم» در دو جشنواره‌ی جهانی

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294800|19:26 - 1395/05/30
نسخه چاپی
 مستند «با خدا می‌رقصم» در دو جشنواره‌ی جهانی
مستند «با خدا می‌رقصم» به کارگردانی هوشنگ میرزایی به جشنواره ای در فرانسه و همچنین کردستان عراق دعوت شد.

به گزارشهزار ماسوله، فیلم مستند «با خدا می‌رقصم» ساخته‌ی هوشنگ میرزایی به بخش مسابقه‌ی دهمین جشنواره‌ی «آنو رو آبرو» فرانسه و بخش غیررقابتی چهارمین جشنواره‌ی بین‌المللی «دهوک» در کردستان عراق راه پیدا کرد و کارگردان این اثر نیز برای نمایش فیلم و جلسه پرسش و پاسخ در این رویدادها حاضر می‌شود.

 

این مستند روایتگر زندگی پیرمرد نابینای اهل پاوه است که خیاطی می‌کند و از این راه امرار معاش می‌کند. او با وجود این که نمی‌بیند سوزن نخ می‌کند و پارچه را برش می‌دهد و از راه درآمد خیاطی توانسته که یک باغ زیبا بخرد و با امید و روحیه شادی که دارد بر ناتوانی جسمی‌اش غلبه می‌کند

.

فیلم «با خدا می‌رقصم» جایزه بهترین فیلم مستند از نگاه تماشاگران در دهمین جشنواره مستند «میرادس داک» اسپانیا، جایزه بهترین فیلم مستند نهمین جشنواره‌ی «یاهورینا» بوسنی و هرزگوین، جایزه‌ی بهترین فیلم مستند سیزدهمین جشنواره‌ی فیلم کوتاه و مستند صربستان، جایزه بهترین فیلم مستند کوتاه بالای ۳۰ دقیقه جشنواره «کلگری» کانادا و نامزدی بهترین مستند انجمن منتقدان سینمای ایران را نیز به خود اختصاص داده است.

 

همچنین فیلم‌های «سونیتا» ساخته‌ی رخساره قائم‌مقامی و فیلم «بَرد» ساخته‌ی حمید جعفری نیز در بخش مسابقه دهمین جشنواره آنوروآبرو فرانسه حضور دارند. این جشنواره از ۲۳ مهرماه آغاز می‌شود و اول آبان به پایان می‌رسد.

 

فیلم‌های «سونیتا» در بخش فیلم‌های بلند، «با خدا می‌رقصم» در بخش نیمه‌بلند و «برد» نیز در بخش فیلم‌های کوتاه دهمین جشنواره‌ی سینمایی «Ânûû-rû Â boro» به نمایش در می‌آیند.

 

در بخش فیلم‌های بلند این جشنواره ۱۳ فیلم، در بخش کوتاه ۹ فیلم و در بخش نیمه‌بلند نیز هفت فیلم از میان چهار هزار فیلم ارسالی از ۴۶ کشور دنیا، برای مسابقه انتخاب شده‌اند.

 

این جشنواره‌ی سینمایی درجزیره کالدونیا در اقیانوسیه برگزار می‌شود و از مناطق تحت حکومت فرانسه در نزدیکی استرالیاست که به بهشت جزایر دنیا معروف است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد