ماموستا قادری: اگر برای اسلام جذب نداریم، وسیله دفع نیز نباشیم

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294672|02:01 - 1395/05/07
نسخه چاپی
ماموستا قادری: اگر برای اسلام جذب نداریم، وسیله دفع نیز نباشیم
ماموستا قادری در همایش منادیان وحدت که در پاوه برگزار گردید، با تأکید بر لزوم هیشاری در این برهه حساس، افزودند: باید با نگاهی ریزبینانه در ایجاد وحدت و مودت در بین مسلمانان شیعه و سنی بکوشیم و اگر جذب و جلب برای اسلام نداریم سبب و وسیله اسلام هراسی و دفع هم نباشیم.

به گزارشهزار ماسوله، در همایش منادیان وحدت که باهمت سازمان تبلیغات اسلامی، اداره آموزش‌وپرورش و ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاوه و با حضور معاون پارلمانی سازمان تبلیغات اسلامی و مدیرکل ادیان و فرق و مذاهب و مدیران سازمان تبلیغات اسلامی استان‌های کرمانشاه و کردستان و جمعی از مسئولان شهرستان در سالن اداره ارشاد اسلامی برگزار گردید به پیچیدگی‌های عصر حاضر اشاره کردند و گفتند: عصر ما عصری پیچیده و متفاوت با تمامی عصور است امروز دین اسلحه همه ما شده و به نام دین همدیگر را می‌کشیم و دفن می‌کنیم و عمل ما وسیله‌ای برای اسلام هراسی شده است.

 

ماموستا قادریبابیان اینکه هر نوع سب و اهانت به دیگران، اهانت به خودماست، افزودند: امروزه شاهدیم که اسلام هراسی وظیفه روزانه شده و الله‌اکبر وسیله‌ای برای کشتن و ریختن خون دیگران گردیده و اسلحه‌ای شده که هم ظالم و هم مظلوم از آن استفاده می‌کنند.

 

امام‌جمعه پاوهبخش عظیمی از تفرقه مسلمانان را حاصل و ثمره تندروی گروه داعش عنوان کردند و گفتند: هرچند گروهک داعش در آینده‌ای نه‌چندان دور از بین خواهند رفت اما تا یک قرن دیگر نیز شاهد پس‌مانده‌های این جریان اسلام هراسی و تفرقه بین شیعه و سنی و علمای اهل طریقت و شریعت و روشنفکران جدید و قدیم خواهیم بود.

 

ویبا تأکید بر لزوم هیشاری در این برهه حساس، افزودند: باید با نگاهی ریزبینانه در ایجاد وحدت و مودت در بین مسلمانان شیعه و سنی بکوشیم و اگر جذب و جلب برای اسلام نداریم سبب و وسیله اسلام هراسی هم نباشیم.

 

ماموستا قادریلازمه این عصر و مبارزه با تفکرات انحرافی را داشتن الگوی مناسب دانستند و گفتند: خداوند در قرآن کریم پیامبر اسلام را الگو برای بشریت معرفی کرده است. این اسوه بزرگوار با بصائر و دلایل و رحمت جلو آمد و از اعراب شبه‌جزیره عربستان که به فرموده قرآن " الاعراب اشد کفراً و نفاقاً " بودند انسان‌هایی ساخت که اسلام را به آن‌طرف ماوراءالنهر و قازان روسیه و از جبل‌الطارق به جنوب فرانسه و استانبول و قسطنطنیه رساندند

 

ایشانافزودند: امروزه ما با بهره‌گیری از الگوهای نامناسب مسیرمان را جدا کرده‌ایم و در دعوت خود اشتباهات زیادی مرتکب می‌شویم و اسلام هراسی ما بیش از دعوت به اسلام است و دعوت را غیرازآن دعوتی کرده‌ایم که پیامبر بزرگوار به ما امر فرموده است.

 

امام‌جمعه پاوهدر بخش دیگری از سخنان خود به بررسی بصائر و بصیرت پرداختند و گفتند: بصائر جمع بصیرت و از دیدگاه علمای دین بصیرت همان باورهای دینی است لذا باید همان‌گونه که با چشم خود اشیاء را می‌بینیم و رنگ‌های سیاه‌وسفید و خاکستری و قدبلند را از کوتاه و تفاوت اجناس مختلف را با چشمانمان تشخیص می‌دهیم با چشم قلب خود همانند قوه بینایی تشخیص داشته باشیم که اگر چنین باشیم اهل بصیرت هستیم

 

ایشانمردم شریف پاوه و اورامانات را اهل بصیرت عنوان کردند و گفتند: مردم این منطقه از ایران اسلامی در طول 37 سال از عمر انقلاب اسلامی همواره یارو همکار جمهوری اسلامی بوده و دوشادوش با روحانیت در مدرسه انقلاب اسلامی درس بصیرت را فراگرفته و برای اعتلای نام مقدس الله زحمات فراوانی را متحمل شده‌اند

 

ماموستا قادریدر قسمتی دیگر از سخنان خود به پنجم مرداد سالروز تجلیل از رزمندگان عملیات مرصاد و روز ملی کرمانشاه اشاره کردند و گفتند: در پنجم مرداد سال 1367 منافقین به‌قصد اشغال تهران، استان کرمانشاه را مورد تعرض قراردادند اما مردم غیور ما و زنان و مردان بصیر و آگاه اسلحه به دوش گرفتند و ضمن حفاظت از کیان جمهوری اسلامی عملیات منافقین را دفع کردند و امروز ما ضمن احترام و تجلیل از شهدای مرصاد برای کسانیکه آن روز سینه خود را سپر کردند و با حرف و قلم و سینه خود نقش ایفا کردند ممنون و سپاسگزاریم.

 

امام‌جمعه پاوهدر پایان حفظ مردم را از مهم‌ترین اصول حکومت‌داری عنوان کردند و گفتند: مردم همیشه در انقلاب‌ها نقش داشته‌اند و در کودتای اخیر ترکیه اگر حضور مردم نبود امروزه شاهد حکومت گروه آتاتورک بر مردم این کشوربودیم. لذا می‌طلبد مسئولان ما مردم را راضی نگه‌دارند و آنان را حفظ کنند و در مقابل مردم شهرستان پاوه نیز که مردمی مرزدار هستند همیشه بوده‌اند و هستند و انشاء الله خواهند بود.

 

مسئول سازمان تبلیغات اسلامی اورامانات نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از بانیان نشست اظهار کرد: برنامه امروز برآیند زحمات فرمانده سپاه ناحیه پاوه، نمایندگی ولی فقیه و مدیر آموزش و پرورش پاوه است.

 

حاج آقا کرمی افزود: پاوه همچون نگینی در اورامانات است که به واسه چهره های فرهیخته از اندیشمندان و روحانیون و در راس آنها جناب حاج ماموستا ملا قادر قادری اکنون در کل کشور خوب می درخشد.

 

وی با اشاره به بیاناتی از رهبر معظم انقلاب گفت: امروز جهت مودت و دوستی برادران اهل تشیع و تسنن در کنار هم جمع شده ایم.

 

در ادامه معاون پارلمانی سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این مراسم و با اشاره به بیاناتی از رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: سه عامل فرهنگ، اقتصاد و علم و دانش از عواملی است که معظم له به عنوان افزایش اقتدار از آنها نام می برد.

 

حاج اقا نوری زاده افزود: با تاکیدات دین اسلام و پیگیری های بعد از انقلاب با ارزش نهادن به علم و توسعه اکنون به دستاوردهای خوبی رسیده ایم.

 

وی با بیان اینکه وظیفه همه ما نسبت به قران عمل به آن است گفت:قرآن، بهترین وسیله برای بصیرت افزایی، هدایت و برای کسانی که اهل تقوا باشند می باشد.

 

حاتمیان، مدیرکل ادیان و فرق و مذاهب و مدیران سازمان تبلیغات اسلامی استان‌ و فرخ زاده نماینده آستان قدس رضوی نیز از دیگر کسانی بودند که در این مراسم به ایراد سخنانی پرداختند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد