نادری مطرح کرد:

حق نوارمرزی به حقوق‌ فرهنگیان مرزنشین اضافه شود/ وزیر آموزش و پرورش پیگیری کند/مدارس کپری هنوز در پاوه وجود دارند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294666|23:58 - 1395/05/05
نسخه چاپی
حق نوارمرزی به حقوق‌ فرهنگیان مرزنشین اضافه شود/ وزیر آموزش و پرورش پیگیری کند/مدارس کپری هنوز در پاوه وجود دارند
نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس با انتقاد از عدم پرداخت حق نوارمرزی به فرهنگیان مناطق مرزی، وزیر آموزش و پرورش را موظف به پاسخگویی دانست.

به گزارشهزار ماسوله،شهاب نادری در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره اینکه چه میزان از حق نوارمرزی به فرهنگیان مناطق حوزه انتخابیه وی تعلق گرفته است، گفت: مدارسی در منطقه مرزی پاوه و اورامانات وجود دارد که 50کیلومتر با عراق و800 کیلومتر با پایتخت فاصله دارند اما متاسفانه تاکنون حق نوارمرزی به مدارس و معلمان آن تعلق نگرفته و مدارس این مناطق بافت بسیار فرسوده‌ای دارد و تنها بنیادهای مردمی به بازسازی مدارس کمک می‌کنند.

 

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولان آموزش و پرورش احتمالا به آموزش و پرورش چند شهرمرزی بودجه‌ای را تحت عنوان  حق نوارمرزی پرداخت کرده و حالا مدعی پرداخت این حق از سال 94 به بعد به همه مدارس و فرهنگیان مناطق مرزی شده‌اند.

 

وی با تاکید بر اینکه درخواست تمامی مرزنشین‌های فرهنگی این است که حق نوارمرزی به حقوق‌های آن‌ها اضافه شود، گفت: مدارس کپری هنوز در پاوه و دیگر مناطق مرزی کشور وجود دارند و تجهیزات و امکانات مدارس در سطح بسیار پایینی است، حتی وسیله و سرویس مناسب برای رفت و برگشت معلمان به این مدارس در نظر گرفته نشده و آن‌ها با شرایط سختی خود را به مدارس مرزی می‌رسانند.

 

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی به وزیر آموزش و پرورش درخصوص پرداخت مزایای معلمان مناطق مرزی تذکر داد و گفت: مسئولان باید قانون را به درستی اجرا کنند و پس از گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی و تاکید به ایجاد شرایط مناسب و رایگان تحصیل در مناطق محروم فکری اساسی برای معلمان و دانش‌آموزان این مناطق کنند.

 

 معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش به تازگی گفته است؛ حق نوارمرزی در مجموعه آموزش و پرورش از سال ۹۴ پس از 6 سال وقفه با تکیه بر منابع داخلی پرداخت شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خوداز تلاش مجمع نمایندگان استان کرمانشاه برای تدوین طرحی جهت الحالق به لایحه دولت در خصوص ازدیاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خبر داد.

 

ویادامه داد: مطالبه ما از دولت ایجاد منطقه آزاد تجاری در قصرشیرین و همچنین ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و صنعتی در اورامانات است.

 

وی با اشاره به قابلیت های شهرهای مرزی در کشور، تصریح کرد: با توجه به مرزی بودن شهرها در استان کرمانشاه،ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و منطقه آزاد می تواند به رشد تولید ملی و صادرات منجر شود.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:دولت برای زدودن فقر از استان کرمانشاه باید همکاری لازم برای ایجاد منطقه آزاد در قصر شیرین و همچنین ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در اورامانات را داشته باشد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد