باید خدمات بیشتری به گردشگران غار قوری قلعه ارائه شود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294654|21:04 - 1395/05/02
نسخه چاپی
باید خدمات بیشتری به گردشگران غار قوری قلعه ارائه شود
نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی بر لزوم ارائه خدمات رسانی بهتر و با کیفیت تر به گردشگران مجموعه تفریحی توریستی غار قوری قلعه، تاکید کرد.

به گزارشهزار ماسوله، شهاب نادری که عصر جمعه همراه با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در حاشیه بازدید از این مجموعه گردشگری به خبرنگار ایرنا، گفت: وضعیت این مجموعه راضی کننده و مورد پسند مردم نیست، از این رو انتظار داریم که خدمات بیشتری به گردشگران ارائه شود.


وی از غار قوری قلعه به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری استان کرماشاه یاد کرد و گفت: متاسفانه از این ظرفیت مناسب هنوز نتوانسته ایم بهره خوبی ببریم.


نایب رئیس فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس، اضافه کرد: با توجه به وجود جاذبه های دیدنی و گردشگری در شهرستان های منطقه اورامانات، این منطقه ظرفیت خوبی برای افزایش جذب گردشگران دارد و باید در این زمینه برنامه ریزی شود.


نادری اظهار داشت: بهره گیری از تمام ظرفیت های گردشگری منطقه اورامانات یکی از ارکان توسعه این منطقه است و با افزایش گردشگران، درآمد مردم افزایش می یابد و در مجموع به نیز پیشرفت اقتصادی استان، کمک می کند.


وی یادآور شد: صنعت گردشگری اگر به درستی اجرا شود، می تواند از صنعت نفت هم درآمد بیشتری داشته باشد.

 

** تاکید بر اجرای طرح جامع گردشگری در قوری قلعه

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه نیز به خبرنگار ایرنا، گفت: در بازدید از غار قوری قلعه طرح هایی که در این مجموعه توریستی به ویژه در ارتباط با بحث زیرساخت ها از قبل تعریف و اعتباراتی که در این زمینه هزینه شده بود را مورد ارزیابی قرار دادیم.


طهمورث الیاسی افزود: هدف از این بازدیدها آشنایی با وضعیت طرح هایی در دست اجرا، مسائل و مشکلات و همچنین ظرفیت و قابلیت های این مناطق است.


وی ادامه داد: برای هر کدام از شهرستان های منطقه اورامانات یک طرح توسعه ای را تهیه کرده ایم و برنامه توسعه کوتاه مدت این شهرستان ها تدوین شده است، شمن اینکه طرح هایی نیز برای توسعه منطقه اورامانات را در نظر گرفته ایم.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه، اظهار داشت: در سالهای گذشته، اعتبارات خوبی در مجموعه قوری قلعه هزینه شده و بودجه ای هم برای اجرای زیرساخت ها از جمله دفع فاضلاب در نظر گرفته شده اما تاکنون هزینه نشده است.


الیاسی افزود: با هزینه کردن این اعتبارات، تغییراتی اساسی در این مجموعه ایجاد می شود.


وی اضافه کرد: تاکید داریم که طرح جامع نمونه گردشگری که توسط مشاور تهیه شده با مشارکت بخش خصوصی عملیاتی شود.


وی یادآور شد: یکی از طرح هایی که در این خصوص تعریف شده ایجاد یک طرح خدماتی در ابتدای ورودی غار است که هم کیفیت خدمات رسانی را افزایش می دهد و تلاش می کنیم که پیچ های خطرناک مسیر را نیز حذف کنیم.


غار زیبای قوری قلعه، هفتمین اثر طبیعی ملی ایران است که هرسال به ویژه در ایام نوروز گردشگران زیادی را جذب می کند.
غار قوری قلعه، بزرگترین غار آبی خاورمیانه در 25 کیلومتری شهر روانسر (به سمت پاوه) قرار دارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد