جنگل‌ها و مراتع لاران پاوه طعمه حریق شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294642|01:34 - 1395/05/01
نسخه چاپی
جنگل‌ها و مراتع لاران پاوه طعمه حریق شد
جنگل‌ها و مراتع منطقه لاران بخش باینگان پاوه عصر دیروز طعمه حریق شد و این آتش‌سوزی پس از چندین ساعت توسط نیروهای مردمی مهار گردید.

به گزارشهزار ماسوله، جنگل‌ها و مراتع منطقه لاران بخش باینگان پاوه عصر دیروز طعمه حریق شد و این آتش‌سوزی پس از چندین ساعت توسط نیروهای مردمی مهار گردید.

 

هر ساله مراتع و جنگل های زیادی از شهرستان پاوه به دلایل مختلف طعمه حریق می شود که این آتش سوزی ها با توجه به توپوگرافی خاص خود، در مناطق صعب‌العبور انجام می شود که برای مقابله با آن نیازمند واکنش سریع خواهد بود.

 

در چند روز گذشته مراتع و جنگل های زیادی از شهرستان پاوه طعمه حریق شد که با کمک جوانان این آتش مهار گردید.

 

رئیس اداره منابع طبیعی در خصوص آتش گرفتن مراتع و جنگل های لاران بخش باینگان در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: عصر دیروز پس از آنکه بخشی از مراتع تفرجگاه بیدمیری طعمه حریق گردید، مراتع و جنگل های لاران بخش باینگان پاوه نیز در آتش سوخت.

 

یادگار غالبی افزود: آتش منطقه سردره پاوه بلافاصله مهار گردید و مراتع منطقه لاران رو به افزایش گذاشت.

 

وی ادامه داد: نیروهای این سازمان نیز پس از اطلاع از آتس گرفتن مراتع منطقه لاران، بلافاصله به این منطقه اعزام شدند.

 

عرفان رشیدی از دوستداران محیط زیست که هر لحظه آمادگی لازمی را در مهار آتش در هر نقطه از استان دارد نیز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در آتش سوزی مراتع منطقه لاران باینگان، بیش از 5 الی 6 هکتار از این مراتع و جنگل ها طعمه حریق گردید.

 

وی با بیان اینکه نیروهای اداره منابع طبیعی در اطفاء حریق این منطقه نقش بسزایی را ایفا کردند افزود: یک تیم 8 نفره نیروی مردمی نیز در اطفاء حریق به این منطقه اعزام شد که پس از 4 ساعت تلاش این نیروها ، نهایتا آتس مهار گردید.

 

وی گفت: ما آمادگی خود را برای خاموش کردن حریق در مراتع و جنگل های پاوه و حتی استان کرمانشاه اعلام می کنیم و در صورتی که در هر نقطه ای از استان حریقی به وقوع پیوسته باشد در آن مکان حضور می یابیم.

 

وی افزود: اکنون نیز که مراتع شهرستان گیلان غرب طعمه حریق شده است، تا صبح فردا، همراه با یک گروه اطفاء حریق به آن منطقه خواهیم رفت.

 

وی در پایان گفت: در صورتی که مردم و دوستداران به طبیعت نیز در این زمینه ما را همراهی کنند می توانند با شماره 09186818474 تماس حاصل فرمایند.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد