رئیس اداره منابع طبیعی گفت:

مهار آتش در جنگل ها و مراتع شهرستان پاوه در روستای هیرویی/سیاه شدن بیش از 10 هکتار از مراتع پاوه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294631|18:44 - 1395/04/28
نسخه چاپی
مهار آتش در جنگل ها و مراتع شهرستان پاوه در روستای هیرویی/سیاه شدن بیش از 10 هکتار از مراتع پاوه
در پی آتش گرفتن مراتع و جنگل های روستای هیرویی و بله بزان ، نهایتا پس از سه روز با کمک جوانان این آتش مهار گردید.

به گزارشهزار ماسوله، در پی آتش گرفتن مراتع و جنگل های روستای هیرویی و بله بزان ، نهایتا پس از سه روز با کمک جوانان این آتش مهار گردید.

 

هر ساله مراتع و جنگل های زیادی از شهرستان پاوه به دلایل مختلف طعمه حریق می شود که این آتش سوزی ها با توجه به توپوگرافی خاص خود، در مناطق صعب‌العبور انجام می شود که برای مقابله با آن نیازمند واکنش سریع خواهد بود.

 

در چند روز گذشته مراتع و جنگل های روستای هیرویی و بله بزان طعمه حریق شد که با کمک جوانان پس از سه روز این آتش مهر گردید.

 

رئیس اداره منابع طبیعی در این باره در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: با اعلام خبر آتش سوزی در این مراتع ، جهت مهار آن و جلوگیری از خسارات بیشتر در جنگل های این منطقه عازم محل شدیم.

 

یادگار غالبی افزود: در جریان این آتش سوزی بیش از 10 هکتار از مراتع این منطقه طعمه حریق شد که نهایتا و با حضور جوانان منطقه این آتش مهار گردید.

 

یکی از شهروندان پاوه نیز در این باره در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: اوراماناتی که شناخته شده است به طبیعت سرسبز و عجین شدن درخت و جنگل با فرهنگ و خون مردمش ، قامت سبز بلندش سیاه شد .

 

خالص رشیدی افزود: کوههای پاوه در آتش میسوخت ، اما متاسفانه حضور شهروندان این شهر آنطور که باید ، نبود .

 

وی گفت: بنده به نوبه خودم از اهالی روستای دشه و بله بزان تشکر میکنم ، اما به عنوان یک شهروند پاوه و به نمایندگی از تمام اهل منطقه تشکر ویژه ای از برادرانی که از شهرستان ثلاث و باباجانی و مریوان رنج و خطر راه دور را به جان خریدند و خود را به نقطه صفر مرزی پاوه رساندند داشته باشم، بلکه بتوانند از سوختن یک درخت جلوگیری کنند .

 

وی با بیان اینکه امیدواریم دیگر آتشی برافروخته نشود گفت: درختی که چندین سال طول میکشد تا دست طبیعت قامت آن را رعنا کند نباید به راحتی طعمه حریق گردد.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد