فرماندار شهرستان پاوه:

رسمی شدن مرز شوشمی جزء خواسته های اصلی مردم این شهرستان است/برخی از مشکلات پاوه نیاز به اصلاح قانون دارند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294627|17:34 - 1395/04/27
نسخه چاپی
رسمی شدن مرز شوشمی جزء خواسته های اصلی مردم این شهرستان است/برخی از مشکلات پاوه نیاز به اصلاح قانون دارند
فرماندار پاوه نبود ساخت و سازها، تعطیلی کارخانه ها، مبهم بودن شهرک صنعتی پاوه، بیمارستان جدید الاحداث این شهر، توسعه راهها و مشکل در آبرسانی به 20 روستای شهرستان را از دیگر مشکلات این شهرستان بیان کرد و گفت: رسمی شدن مرز شوشمی جزء مطالبالت و خواسته های اصلی مردم این شهرستان است.

به گزارشهزار ماسوله، فرماندار شهرستان پاوه در جلسه شورای اداری شهرستان پاوه که ظهر امروز در سالن جلسات فرمانداری با حضور دستیار ویژه رئیس جمهور، امام جمعه پاوه و مسئولین ادارات برگزار شد ضمن خیر مقدم به مهمانان اظهار داشت: مردم شهرستان پاوه پاوه با 84 کیلومتر مرز زمینی و رودخانه ای با عراق، با دادن 600 شهید والا مقام، همواره از انقلاب و نظام حمایت های خود را اعلام کرده و از این مرزها پاسداری کرده اند.

 

پرویز ایده پور با بیان اینکه در پاوه ویژگی های خاصی اعم از فرهنگی اقتصادی و سیاسی وجود دارد افزود: تاریخ انتخابات منحصر به تاریخ انقلاب نیست بلکه براساس اسناد موجود ، در قبل از اسلام انتخابات در پاوه وجود داشته و ما اکنون مفتخر هستیم که مردم این دیار از قدیم به انتخاب نماینده هایی از خود اقدام کرده اند.

 

وی گفت: پاوه به عنوان مرکز کل منطقه بوده است که بعد از انقلاب به چهار شهرستان جدا شده و اکنون با جمعیت 60 هزار نفری، روزگاری مرکز تصمیم گیری برای کل اورامانات بوده است.

 

ایده پور با بیان اینکه این شهرستان امروز فاقد زمین های کشاورزی است گفت: مردم این شهرستان به باغداری و دامداری مشغول هستند و به سبب توپوگرافی خاص منطقه فاقد هرگونه زمین های کشاورزی هستند و عمده نگرش ها و توجهات به پاوه به عنوان یک شهر توریستی می باشد.

 

فرماندار شهرستان پاوه با بیان اینکه بیشتر مطالبات شهرستان پاوه مشکلاتی است که نیاز به پول ندارند گفت: این مشکلات نیاز به اصلاح قانون دارند.

 

وی افزود: این شهرستان با سه بخش و 5 شهر و با سابقه 60 ساله تشکیل گمرک امروز ما بازارجه مرزی مناسبی را نداریم که یکی از خواسته های مردم این شهرستان نیز که نیاز به مسائل مالی ندارند رسمی کردن مرز شوشمی است.

 

وی گفت: به سبب توپوگرافی و کوهستانی بودن منطقه، رعایت کردن قانون حریم جاده ها در این شهرستان امکان پذیر نبوده و نیاز به اصلاح قانون در این حریم ها خواهد بود.

 

وی مشکل گمرکات را از دیگر مشکلات این شهرستان بیان کرد و گفت: باید در قوانین گمرکات این شهرستان با توجه به آنکه هیچ گونه تخفیفاتی برای مردم در امر صادرات و واردات در نظر گرفته نمی شود و با کمترین صادرات باید بیشترین پرداخت ها مشمول مردم گردد، تجدید نظر به عمل آید.

 

وی افزود: استفاده از طرح کوله بری که به عنوان یک آسیب از آن یاد می شود، مردم این شهرستان هم مجبور هستند در این قسمت هم فعالیت کنند.

 

ایده پور اختصاص دادن آب پشت دریاچه سد داریان را به زمین های کشاورزی از دیگر خواسته های مردم عنوان کرد و گفت: سد داریان با 350 میلیون متر مکعب آب ذخیره شده پشت آن، باید 6 هزار هکتار زمین پایین تر از این سد را با اختصاص دادن آب دریاچه برای آن، این مقدار به 30 هزار هکتار در جهت اشتغالزایی جوانان توسعه پیدا بکند.

 

وی نبود ساخت و سازها، تعطیلی کارخانه ها، مبهم بودن شهرک صنعتی پاوه، بیمارستان جدید الاحداث این شهر، توسعه راهها و مشکل در آبرسانی به 20 روستای شهرستان را از دیگر مشکلات این شهرستان بیان کرد و گفت: رسمی شدن مرز شوشمی جزء مطالبالت و خواسته های اصلی مردم این شهرستان است.

 

مدیر آموزش و پرورش بخش باینگان نیز در این نشست با بیان اینکه مردم اهل سنت این منطقه اگر چه در ظاهر گرفتار جغرافیا هستند ولی تاریخ خوبی را رقم زده و با اشاره به گفته ای از دکارت اظهار داشت: ما می توانیم بگوییم که مردم منطقه ما بیان کنند ما مشارکت می کنیم، پس ما هستیم.

 

مستوفی افزود: یعنی در طول دوران انقلاب اسلامی در تمامی عرصه ها این مردم ما شرکت کرده و هستی خود را با مشارکت ها نشان داده اند.

 

وی با بیان اینکه خوشبختانه دولت تدبیر و امید بر شفافیت بنا نهاده شده است گفت: ما ابا نداریم که این دولت را نقد کنیم اما این را معترض هستیم که دولت تدبیر و امید در طول این مدت کارنامه اش برای اهل انصاف روشن است و قطعا مشکلات هم وجود دارد.

 

وی افزود: بیکاری ، مشکلات کمبود اب ، محیط ریستی و رکود اقتصادی و بسیاری از مشکلات دیگر که در کشور وجود دارند باید در این منطقه ضریب آن را بالا ببریم.

 

وی گفت: همه مشکلاتی که در کشور وجود دارد ، متاسفانه در این منطقه ما بیشتر می شود که نیاز به یک رصد و تجزیه و تحلیل دلایل آن دارد.

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد