انتظار 6 ساله غرفه داران را نباید با یک ماهه پاسخ داد/وقتی که شهرداری پس از 6 سال ، مهلت یک ماهه تعیین می کند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294519|00:56 - 1395/04/05
نسخه چاپی
 انتظار 6 ساله غرفه داران را نباید با یک ماهه پاسخ داد/وقتی که شهرداری پس از 6 سال ، مهلت یک ماهه تعیین می کند
انتظار غرفه داران پس از گذشت 6 سال در تحویل گرفتن غرفه ها ، نباید به مهلت یک ماهه در راه اندازی و یا اجاره آن به متقاضیان به اتمام برسد.

به گزارشهزار ماسوله، بازارچه مرزی شماره 2 پاوه ، نامی آشنا برای شهروندان علی الخصوص برای غرفه داران و داوطلبان غرفه های این بازارچه است که پس از حدود 6 سال، اکنون افتتاح می گردد.

 

از سال 1388 احداث بازارچه مرزی شماره 2 در بلوار جانبازان پاوه، آغاز گردید که متاسفانه پس از گذشت 6 سال از آن زمان، در سال جاری این بازارچه با 188 غرفه افتتاح گردید.

 

در ابتدا اطلاعیه هایی مبنی بر شرکت کردن شهروندان و مردم در دریافت هر غرفه صادر گردید و شهروندان نیز با آورده هایی نقدی به امید تحویل گرفتن غرفه در این پروژه شرکت کردند.

 

پس از گذشت سالها که عملیات ساخت و ساز آن به طول انجامید، در هر دوره اطلاعیه هایی را مبنی بر اتمام و افتتاحیه آن صادر گردید به طوری که افتتاحیه دوم آن در خرداد ماه سال جاری برگزار شد.

 

غرفه داران و داوطلبان این غرفه ها از همان اوایل، مشارکت های خود را جهت دریافت غرفه ها پرداخت و شهرداری موظف گردید که آنها را با اتمام زمان مهلت احداث آن تحویل شهروندان دهد.

 

هزاران امید و آرزوی این غرفه داران را در طول این سالها با عدم تحویل به موقع بازارچه؛ به یاس تبدیل کرد که هر بار شهرداری با تامین امکانات لازم در این بازارچه، افتتاحیه را به عقب انداخت.

 

در مراسم افتتاحیه ای که در تاریخ 17 خرداد ماه سال جاری برگزار شد، شهردار پاوه در این رابطه اظهار کرد:  در سال ۸۸ مراحل ساخت بازارچه شماره ۲ آغاز گردید اما متأسفانه بدلایلی راه اندازی واقعی آن به تأخیر افتاد.

 

میری افزود: بازارچه مرزی شماره دو شهرداری در زمینی به مساحت چهار هزار و 500 متر مربع احداث شده که دارای 188 غرفه است.

 

وی گفت: برای احداث این بازارچه حدود 20 میلیارد ریال هزینه شده که بصورت مشارکتی توسط شهرداری و بازاریان هزینه های آن تأمین شده است.

 

وی ادامه داد: کار بازسازی آن را در اولویت برنامه های خود قراردادم و علی رغم اوضاع بد مالی شهرداری بحمدالله الان هیچ مشکلی از نظر فیزیکی وجود ندارد و اکنون بازارچه آماده بهره برداری است.

 

معاون فرماندار پاوه نیز در این مراسم افتتاحیه بازگشایی بازارچه های کوله بری را مرهون لطف و عنایت مقام معظم رهبری دانست و گفت: ایشان در سخنان اخیر خویش بر این نکته تأکید فرمودند که با قاچاق مبارزه جدی بشود اما منظور من آن کوله بران فقیر در مناطق مرزی نیست.

 

سید نجیب میرانی، مهمترین اولویت مدیریت پاوه را ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه با استفاده از ظرفیت های موجود شهرستان از جمله بازارچه های مرزی و جاذبه های دیدنی عنوان کرد.

 

شهرداری در اقدامی جدید اطلاعیه ای را مبنی بر اینکه غرفه دارانی که تاکنون موفق به مراجعه و راه اندازی غرفه خود نشده اند اگر چنانچه تا پایان تیرماه سال جاری مورخه ۹۵/۴/۳۱ نسبت به شروع فعالیت خود و یا اجاره غرفه به متقاضیان اقدام ننمایند به منزله عدم نیاز به غرفه تلقی واقدامات قانونی لازم در این زمینه معمول خواهد شد.

 

آنچه که حائز بیان است، انتظار غرفه داران پس از گذشت 6 سال در تحویل گرفتن غرفه ها ، نباید به مهلت یک ماهه در راه اندازی و یا اجاره آن به متقاضیان به اتمام برسد، هر چند اکنون نیز شهرداری با گذشت این سالها و سهم اورده مردم، ماهیانه مبالغی را از غرفه داران خواهد گرفت.

 

در این اطلاعیه آمده است که عدم راه اندازی غرفه توسط غرفه داران تا پایان تیر ماه، به منزله عدم نیاز آنان تلقی خواهد شد و در این رابطه نیز اقدام قانونی را معمول خواهند کرد.

 

شهرداری و در راس آن شهردار باید توجه داشته باشد که انتظار 6 ساله این غرفه داران را نباید با یک ماهه پاسخ داد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد