امام جمعه پاوه:توجه به شعائر دینی نشان دهنده تدین، بیداری و بصیرت است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294502|02:31 - 1395/04/01
نسخه چاپی
امام جمعه پاوه:توجه به شعائر دینی نشان دهنده تدین، بیداری و بصیرت است
امام جمعه پاوه با اشاره به حضور گسترده مردم این شهرستان در انجام فرایض ماه مبارک رمضان گفت: توجه به شعائر دینی نشان دهنده تدین، بیداری و بصیرت مردم است.

به گزارشهزار ماسوله، ماموستا ملا قادر قادری روز دوشنبه در جلسه شورای اداری پاوه با اشاره به اهمیت نظم و برنامه ریزی از دیدگاه اسلام اظهار داشت: خداوند در 27 آیه قرآن کریم با تکرار این واژه اهمیت آن را مشخص کرده است.


امام جمعه پاوه افزود: عامل موفقیت نشدن ما در بسیاری از امور اداری و زندگی توجه نکردن به نظم و برنامه ریزی است لذا نظم و برنامه ریزی در زندگی و تمام امور ما حائز اهمیت است.


ماموستا قادری با برشمردن بعضی از ویژگی های مدیران و مسئولان گفت: در کنار نظم و برنامه ریزی، زمان شناسی، شناخت افکار عمومی و شناخت و تشخیص افراد خادم و خدمتگزار از دیگر ویژگی های مدیران است که باید به آنها توجه ویژه داشته باشند.


وی اظهار کرد: در امر مملکت داری و مدیریت باید 80 درصد فکر و برنامه ریزی داشت و 20 درصد فعالیت و اجرا تا در اداره امور با موفقیت عمل کرد.


وی با تشریح اوضاع جهان به ویژه جهان اسلام گفت: عصری که ما در آن زندگی می کنیم، عصر خطرناکی است زیرا قدرتهای سلطه گر و زورگو از راه های مختلف مشغول برنامه ریزی برای تخریب و نابودی ممالک اسلامی هستند و بخش عمده موفقیت آنان به دلیل زمانه شناس نبودن ماست.


امام جمعه پاوه با تأکید بر تقویت و حمایت برنامه های فرهنگی و اهمیت و تأثیرگذاری این برنامه ها در راستای مقابله با هجمه های دشمنان گفت: نتیجه و ثمره کارهای فرهنگی در دراز مدت مشخص می شود و نیاز به زمان دارد لذا مسئولان نباید همانند کارهای عمرانی که به تخصیص اعتبار و نقشه و نظارت یک یا دو مهندس چند ماهه به نتیجه می رسد با کارهای فرهنگی نیز این گونه برخورد کنند.


ماموستا قادری افزود: ملت و نظام اسلامی ما به دلیل بیداری و بصیرت همواره مورد تهدید دشمنان است وعواملی که این نظام و انقلاب را در مقابل توطئه های دشمنان محفوظ نگه داشته لطف خداوند، مقاومت و ایستادگی و وفاداری به نظام و رهبری، دعای فقرا و مستمندان، تلاش و خدمت مسئولان و نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی و درایت و تدبیر رهبری انقلاب به عنوان سکاندار اصلی انقلاب و نظام بوده است.


امام جمعه پاوه در ادامه به هفتم تیر سالروز شهادت شهید دکتر بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب اسلامی اشاره کرد و با گرامیداشت یاد و خاطره این شهیدان بر لزوم پاسداشت هفته قوه قضائیه تأکید کرد.


ماموستا قادری به سفر هیات دولت به استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: باید در این سفر با جمعبندی نیازهای شهرستان اولویت ما بر حل سه موضوع مهم، اساسی و زیربنایی رسمی شدن مرز شوشمی، تکمیل بیمارستان جدید و اتمام طرح تأمین آب شرب شهر پاوه باشد.


فرماندار پاوه نیز مهمترین اولویت شهرستان را ایجاد اشتغال و رفع بیکاری عنوان کرد و گفت: تمام تلاش مدیریت شهرستان رفع موانع اشتغال است.


پرویز ایده پور؛ تغییر قوانین دست و پاگیر منابع طبیعی (ماده 56) و حریم 52 متری راه های ارتباطی شهرستان را به منظور راه اندازی و ایجاد مجتمع های دامپروری و طرح های تولیدی از جمله اولویت های شهرستان در سفر هیات دولت عنوان کرد و گفت: در کنار این دو موضوع مهم درخواست های شهرستان در قالب سه خواسته ای که امام جمعه بیان کردند تقدیم رئیس جمهوری خواهد شد.

 

فرمانده سپاه ناحیه پاوه نیز در این جلسه با اشاره به فعالیتهای ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: امسال عنوان احیای امر به معروف و نهی از منکر به ستاد امر به معرف و نهی از منکر تبدیل شده است که همچون سالهای قبل در این راستا این ستاد فعالیتها و برنامه های خود را اجرا خواهد کرد.

 

سرهنگ بهشتی راد افزود: ما چهار مرحله تذکر لسانی در ماه مبارک رمضان انجام خواهیم داد که مرحله اول آن را در اوایل ماه مبارک در سطح شهر انجام دادیم و سه مرحله بعدی را نیز تا پایان ماه مبارک با حضور گسترده ای اجرا خواهیم کرد.

 

وی گفت: طرح هجرت 3 مرمت و بهسازی و تعمیرات کلی را در مدارس سطح شهرستان در سال جاری خواهیم داشت که انتظار بر این است از محل اعتبارات ماده 180 در این طرح حمایت های لازم از بخش های شهرستان برای آن تخصیص داده شود.

 

وی ادامه داد: ما در حداقل امکانات بیشترین خدمات را در طرح هجرت 3 ارائه می دهیم.

 

سرهنگ بهشتی با شعار سال با نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: سپاه ناحیه پاوه در بحث اقتصاد مقاومتی در سال گذشته توانست در سطح استان رتبه اول را کسب کند که جای مباهات و افتخار برای این شهرستان است.

 

وی در پایان با تشکر از همکاری برخی از نهادها در این بخش گفت: در صورت همکاری بیشتر این نهادها با سپاه ناحیه، ما می توانیم اعتبارات را به میزان دو برابر برای مردم افزایش دهیم.

 

در ادامه برخی از حاضرین در جلسه نیز به اظهار نظرهای خود پرداختند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد