آتش سوء مدیریت و غفلت ها بر پیکره جنگل ها و مراتع شهرستان پاوه

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 294494|19:52 - 1395/03/29
نسخه چاپی
آتش سوء مدیریت و غفلت ها بر پیکره جنگل ها و مراتع شهرستان پاوه
آنچه که موجب شد دامنه آتش، علیرغم حضور گسترده مردم و نیروهای بسیج در کنار دیگر نیروهای امدادی در دو الی سه روز به طول انجامد، غفلت مردم و فقدان مدیریت صحیح است.

به گزارشهزار ماسوله، طی روزهای اخیر، آتش سوزی در مراتع و جنگل های روستای وراء پاوه از جمله مراتع و جنگل های منطقه حفاظت شده نانه ویژه به خطری جدی برای محیط زیست و حیات وحش تبدیل شد.

 

براساس گفته های مسئولین تاکنون عوامل اصلی حریق در این منطقه حفاظت شده اعلام نشده است، ولی در نگاهی می توان گفت که غفلت برخی از شهروندان همواره به عنوان عاملی در شروع آتش در مراتع شهرستان پاوه همواره عنوان می شود.



اما آنچه که موجب شد دامنه آتش، علیرغم حضور گسترده مردم و نیروهای بسیج در کنار دیگر نیروهای امدادی در دو الی سه روز به طول انجامد، غفلت مردم و فقدان مدیریت صحیح است.

 

ایا تاکنون افکار عمومی سوال پرسیده اند که چرا شهرستان پاوه با این همه مراتع و جنگل ها چرا یک بار بالگردهای آب پاش جهت اطفاء حریق به این منطقه ، ارسال نمی شود و اگر هم ارسال شود تنها در نقل و انتقال نیروها می باشد؟

 

از یک طرف می توان گفت که غفلت و ناآگاهی مردم و از طرف دیگر فقدان مدیریت صحیح باعث توسعه حریق در مراتع پاوه می شود.

 

فرمانده حوزه بسیج شهدای نوریاب در خصوص حریق چند روز گذشته مراتع شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار کرد: با اعلام آتش سوزی در مراتع و جنگل های منطقه نانه ویژه بدون صرف وقت نیروهای بسیجی را به این منطقه اعزام کردیم.

 

ولدبیگی افزود: علاوه برآنکه حدود 20 نفر را از حوزه شهدای نوریاب جهت خاموش کردن آتش اماده کردیم، حدود 30 نفر دیگر را از پایگاههای روستای وراء و بسیج کارگری سد داریان نیز به این منطقه اعزام کردیم.

 

وی با بیان اینکه اینکه نیروهای مردمی و امدادی در خاموش کردن آتش نیز حضور داشتند گفت: با کمک این نیروهای بسیجی خوشبختانه ما توانستیم که با وجود آنکه پوشش گیاهی زیادی در منطقه به سبب بارش های زیاد در منطقه بود، این آتش در مراتع را به روش سنتی پس از سه روز خاموش کنیم.

 

یکی از شهروندان نیز در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار کرد: هر ساله با وقوع هر گونه اتش سوزی در مراتع و جنگلها ، تنها نیروهای مردمی بوده است که توانسته اند، در کمترین زمان از توسعه این حریق در چنگلها بکاهند.

 

وی افزود: مردم خود باید در هر زمان و مکانی آمادگی داشته باشد که این سرمایه طبیعی را حفظ کرده و با وقوع هر گونه آتش سوزی در خاموش کردن آن گام بردارند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد