نادری عنوان کرد:

اختصاص ردیف بودجه مجزا به صنایع دستی، گام مهم مجلس برای خروج از اقتصاد نفتی

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294492|16:24 - 1395/03/29
نسخه چاپی
اختصاص ردیف بودجه مجزا به صنایع دستی، گام مهم مجلس برای خروج از اقتصاد نفتی
نایب رئیس فراکسیون صنایع‌دستی مجلس با اشاره به عزم جدی مجلس دهم در راستای حمایت از حوزه صنایع‌دستی، تصریح کرد: اگر به بخش صنایع دستی و حوزه گردشگری توجه شود، می‌توان درآمد حاصل‌شده را جایگزین درآمدهای نفتی کرد.

به گزارشهزار ماسوله،شهاب نادری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با ابراز خرسندی از اینکه در قانون بودجه سال 95 صنایع دستی برای نخستین‌بار دارای ردیف بودجه شد، گفت: این اقدام بسیار مهم با توجه نمایندگان خانه ملت به حمایت و تلاش در راستای رفع بخشی از مشکلات این حوزه انجام شد.

 

نماینده مردم پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر همگان روشن است که اگر به بخش صنایع دستی و حوزه گردشگری توجه شود می توان درآمد حاصل شده را جایگزین درآمدهای نفتی کرد، اظهار کرد: اهمیت دادن به افراد فعال در این عرصه و رفع مشکل های موجود می تواند موجب رونق در اقتصاد کشور شود.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه تشکیل فراکسیون «میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و مناطق آزاد» مجلس دهم با بیش از 100 عضو نیز نشان دهنده عزم جدی نمایندگان خانه ملت در راستای حمایت از این صنعت مهم و بومی است، افزود: امروزه بسیاری از فعالان عرصه صنایع دستی به دلیل بی توجهی ها دست از کارکشیده اند لذا تخصیص ردیف بودجه مجزا برای اولین بار، گامی مهم در جهت ارتقاء این بخش از صنعت کشورمان است.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم ضمن بیان اینکه دولتمردان و مسئولان مربوطه نیز باید در راستای حمایت از این صنعت قدم های جدی تری بردارند، تصریح کرد: خوشبختانه دولت در راستای حمایت از این تولیدات، تعرفه های واردات صنایع دستی را تا 60 درصد افزایش داده است که اقدام شایسته ای محسوب می شود.

 

نایب رئیس اول فراکسیون «میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و مناطق آزاد» با اشاره سیاست های اقتصاد مقاومتی و توجه خاص به تولید بومی، خاطرنشان کرد: امیدوارم با تصمیم گیری مناسب اعضای فراکسیون در حوزه حمایت از صنایع دستی و تعامل با مسئولان مربوطه بتوان در سال جاری شاهد ایجاد رونق در کسب و کار افراد افعال در این عرصه بود./

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد