شهاب نادری:

فرماندار ثلاث بهمراه عده ای دیگر مرز شیخ صله را انحصاری کرده اند/مهم‌ترین عامل اعتراض مردم این شهرستان انحصاری کردن مرز است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294479|15:59 - 1395/03/26
نسخه چاپی
فرماندار ثلاث بهمراه عده ای دیگر مرز شیخ صله را انحصاری کرده اند/مهم‌ترین عامل اعتراض مردم این شهرستان انحصاری کردن مرز است
نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی در خصوص نوبت‌دهی در مرز گفت: این وظیفه بر عهده فرماندار شهرستان است که متاسفانه به همراه افرادی خاص مرز را انحصاری کرده‌اند و عملا مردم مرز نشین ثلاث از موهبت مرز بی بهره‌اند.

به گزارشهزار ماسوله، شهاب نادری در پی اعتراضات مردم ثلاث باباجانی در خصوص مشکلات مرزی با اشاره به مشکلات فراوان در مرز “ گفت: عملا می‌توان گفت مرزی وجود ندارد و امکانات این مرز در حد صفر است.

 

 

وی تصریح کرد: متاسفانه مرز شهرستان هیچگونه ساماندهی نشده و زیرساخت‌های لازم را ندارد و مشکلات بسیاری را در این مرز شاهد هستیم.

 

نادری به اعتراضات مردم در شهرستان ثلاث باباجانی پیرامون وضعیت مرز شهرستان و کوله‌بری اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین عامل اعتراض مردم شهرستان انحصاری کردن مرز است.

 

وی جمعیت شهرستان ثلاث را ۴۶ هزار نفر اعلام و تصریح کرد: متاسفانه تعداد اندکی از مردم شهرستان از مرز بهره دارند.

 

نادری به انحصاری شدن مرز شهرستان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر افراد خاصی که تعداد آنها به ۵۰ نفر هم نمی‌رسد مرز را بصورت انحصاری در دست گرفته‌اند.

 

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی در خصوص نوبت‌دهی در مرز گفت: این وظیفه بر عهده فرماندار شهرستان است که متاسفانه به همراه افرادی خاص مرز را انحصاری کرده‌اند و عملا مردم مرز نشین ثلاث از موهبت مرز بی بهره‌اند.

 

نادری افزود: مردم شهرستان نگهبان مرز هستند، اما سهمی از مرز ندارند و این درحالیست که برخی افراد که انحصاری مرز را در اختیار گرفته‌اند نوبت‌های کوله‌بری خود را در بازار سیاه از سه تا ۱۵ میلیون تومان می‌فروشند.

 

وی افزود: متاسفانه حتی شاهد هستیم که نوبت کوله بری به افرادی واگذار می‌شود که حتی در ایران زندگی نمی‌کنند و خارج از کشور هستند.

 

شهاب نادری در خصوص حق مرزنشینی گفت: این حق هم عادلانه توزیع نمی‌شود و خانواری با ۱۰ نفر جمعیت همپای دیگر خانوارهای کم جمعیت ۱۵۰ هزار تومان سهم می‌برد.

 

وی با اشاره به قدمت مرز شیخ‌صله، گفت: این مرز قدیمی است و سالها مرز نشینان از طریق آن ارتزاق می‌کردند، اما تا به امروز مردم به این حد، از وضعیت مرز ناراضی نبودند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد