شهاب نادری:

منطقه آزاد تجاری در اورامانات خواسته دیرین مردم منطقه است

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 294466|20:11 - 1395/03/23
نسخه چاپی
منطقه آزاد تجاری در اورامانات خواسته دیرین مردم منطقه است
شهاب نادری نماینده شهرستان های پاوه ، جوانرود ، ثلاث باباجانی و روانسر در نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی ایجاد منطقه آزاد تجاری در اورامانات را یکی از خواسته های اصلی این دیار مرزنشین و انقلابی عنوان کرد.

به گزارشهزار ماسوله، شهاب نادری نماينده مردم اورامانات در نشست علنی امروز یکشنبه 23 خرداد مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، از مردم حوزه انتخابیه برای حضور حماسی در انتخابات 7 اسفند سال گذشته تشکر کرد و اظهار داشت : مردم بزرگوار حوزه انتخابیه ام با رأی خود، فصلی نو در راستای خدمتگزاری به مردم را آغاز کردند که عبارت از حاکمیت عقلانیت بر امور است و اینکه بپذیریم که با هم کار کنیم، روشی است که قاطبه نمایندگان با گرایش های مختلف سیاسی به آن واقف بوده و بنده نیز بر آن پایبندم.

 

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: رأی مردم سرمایه گرانسنگی است که ایجاب می کند در خانه ملت صادقانه خدمت کنم؛ از این رو دست همکاری به سوی تمامی عزیزانی که دل در گرو ایرانی سربلند تحت لوای نظام دینی از هر گروه سیاسی دارند دراز می کنم.

 

شهاب نادری افزود: بیانات مقام معظم رهبری را در طلیعه مجلس دهم نقشه راه و نصب العین خود می دانم و کلام گهربار ایشان مبنی براینکه «خجلت و شرمندگی این حقیر و نظام در برابر یک جوان بیکار بیشتر از خجلت و شرمندگی آن جوان نزد خانواده اش است» اتمام حجت و تکلیف شرعی قانونی و ملی خود دانسته و در جایگاه نماینده مجلس به عنوان بازوی نرم افزاری و تقنینی برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز اهتمام خواهم ورزید.

 

وی خاطرنشان کرد : شأن نزول تفکیک قوا و تجلی آن در اصل 57 قانون اساسی را پاس خواهیم داشت و با تأسی از فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری مجلس را در رأس امور می دانیم و با تقویت بخش نظارتی مجلس راه را پیش خواهیم برد.

 

لزوم حل معضلات اجتماعی در استان کرمانشاه و اورامانات را از دولت می خواهیم

 

شهاب نادری در بخش های دیگر سخنان خود در مجلس شورای اسلامی گفت : گزارش وزیر کشور در خصوص مسائل اجتماعی را باید به دید عنایت و با اجتناب از تحلیل تک علتی بررسی کرد و حل معضلات اجتماعی مخصوصاً در مناطق حاشیه ای را باید در اولویت برنامه ها قرار داد و دولت به این موضوعات باید رسیدگی کند.

 

نادری افزود: از تمامی نمایندگان ادوار حوزه انتخابیه که در توسعه اورامانات نقش داشته اند تشکر می کنم و همچنین از وزیر نفت قدردانی می کنم و درخواست دارم به دلیل سردسیر بودن منطقه اورامانات تسریع در گازرسانی به روستاها را در منطقه در اولویت قرار داده و در اجرای پروژه پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه تسریع شود.

 

شهاب نادری نماینده شهرستان های پاوه ، جوانرود ، ثلاث باباجانی و روانسر همچنین اظهار داشت : تقویت صنعت گردشگری و توجه به آثار باستانی، سهم مهمی در اشتغال زایی جوانان دارد که باید به آن رسیدگی کرد و همچنین با توسعه متوازن و نجات اقتصاد منطقه باید با برقراری سیستم پایدار امرار معاش با قاچاق کالا و خدمات مبارزه کرد و تشکیل منطقه آزاد درخواست عمومی مردم کرمانشاه و اورامانات است که باید به آن رسیدگی کرد.

 

وی ادامه داد: توجه به آموزش های فنی و حرفه ای در ایجاد اشتغال مهم است و همچنین از وزرای کشور، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، صنعت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی دعوت می کنم به حل مشکلات منطقه اورامانات توجه کنند و نکته دیگر اینکه دولت برای مشکل ریزگردهای استان کرمانشاه برنامه داشته باشد.

 

نادری گفت: از رئیس جمهور در اجرای اصل 48 قانون اساسی تقاضا دارم که در سفر آتی خود به استان کرمانشاه در تخصیص منابع لازم به نیازهای منطقه اورامانات اهتمام فرمایند و موجبات عملیاتی شدن اصل مغفول 48 قانون اساسی را فراهم کنند و بذر امید را در دل مردم منطقه بکارند.

 

در تخصیص منابع و امکانات همه برابرند پس باید برابر منابع توزیع شود

 

شهاب نادری در بخش های پایانی نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در تخصیص منابع و امکانات همه برابرند ، بنابراین عدالت اقتضا می کند که بایستی با تجویز تبعیض مثبت  در صدد جبران مافات برآمد و با تخصیص منابع بیشتر توسعه یافتگی قطار آنها را به ایستگاه مطلوب شاخص ملی رساند.

 

نادری ادامه داد: در اجرای قانون ساماندهی مبادلات مرزی و تحقق فرمایش مقام معظم رهبری  در سند چشم انداز و سیاست های اصل 44 قانون اساسی و اقتصاد مقاومتی مبنی بر هدف گذاری سهم 25 درصدی بخش تعاون از اقتصاد به ملی از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتظار می رود در راستای جلوگیری از مهاجرت بی رویه ساکنان روستاهای مرزی به شهر و شکل گیری معضل حاشیه نشینی 28 تعاونی مرزنشین با 312 هزار عضو کرمانشاه را دریابند.

 

وی گفت: اکثر تعاونی ها به دلیل رکود و مشکلات سال های گذشته با ظرفیت 50 درصد فعال هستند بنابراین مساعدت در جهت روان سازی بازارچه های مرزی و تأسیس تعاونی خدمات بازرگانی و صادراتی غرب کشور و همچنین تشکیل شرکت تعاونی توسعه مبادلات مرزی در کنار افزایش اقلام قابل واردات و صادرات از دیگر خواسته های به حق به بخش تعاون استان و حوزه انتخابیه ام است.

 

نادری با تشکر از رئیس بنیاد مسکن در خصوص توجه به اجرای طرح هادی روستاهای اورامانات افزود: از وزیر راه و شهرسازی و معاونان ایشان در خصوص توجه ویژه به راه های اورامانات و تسریع در تکمیل پروژه های مسکن مهر و اهتمام در اجرای راه آهن غرب کشور تقاضا دارم اقدامات لازم را انجام دهند تا سوت قطار در کرمانشاه به صدا درآید.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد