با وجود آنکه پایان ممنوعیت مجوز 4 ساله برداشت سقز نرسیده است؛

فرماندار پاوه: مجوز سقز گیری در منطقه اورامانات صادر شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294464|01:28 - 1395/03/23
نسخه چاپی
فرماندار پاوه: مجوز سقز گیری در منطقه اورامانات صادر شد
فرماندار پاوه گفت: امسال می توانیم با برداشت سقز و استفاده از پتانسیل مردم ، یعنی بهره برداران سقز در مهار آتش سوزی جلوگیری و کمک لازم را انجام داده باشیم.

به گزارشهزار ماسوله، با توجه به بیشترین میزان بارش ها در سطح استان در سال زراعی جاری مربوط به پاوه بود، انبوهی از پوشش گیاهی در مراتع و کوههای این منطقه سبز گردید، که برای جلوگیری از خطرات احتمالی ناشی از وجود آتش سوزی ، امسال هم مجوز استحصال سقز در منطقه اورامانات با وجود آنک دوره ممنوعیت سقزگیری 4 ساله آن هنوز به پایان نرسیده است، صادر شد.

 

فرماندار شهرستان پاوه در این باره در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار کرد: با عنایت به مباحث کارشناسی منابع طبیعی، سقز گیری در این منطقه برای مدت 4 سال ممنوع اعلام گردیده بود، اینجانب با توجه به نظر کارشناسی و با توجه به بارش های 1285 میلیمتری باران در سال زراعی جاری ، شاهد پوشش انبوه گیاهی در منطقه هستیم.

 

پرویز ایده پور با بیان اینکه این پوشش گیاهی با رسیدن به فصل گرما اکنون خشک شده است گفت: برای مهار آتش سوزی و جلوگیری از خسارات احتمالی ، پیشنهاد خودم را مبنی بر لغو محدودیت بهره برداری از درختان سقز، به استاندار کرمانشاه اعلام کردم.

 

وی گفت: پس از آن در جلسه ستاد بحران استان مطرح و موافقت آن به تصویب رسید.

 

وی ادامه داد: امسال می توانیم با برداشت سقز و استفاده از پتانسیل مردم ، یعنی بهره برداران سقز در مهار آتش سوزی جلوگیری و کمک لازم را انجام داده باشیم.

 

ایده پور در پایان گفت: این اقدام با صدور مجوز برداشت سقز قبل از اتمام دوره ممنوعیت سقز گیری، مردم که بزرگترین حافظان منابع ملی هستند، با حضور در مراتع و منابع ملی در جهت برداشت سقز ، حفاظت از این منابع را در پیش می گیرند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد