ملا امید ولی: عربستان در امور حج کارشکنی می‌کند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294386|22:47 - 1395/03/12
نسخه چاپی
ملا امید ولی: عربستان در امور حج کارشکنی می‌کند
ملا امید ولی گفت: با توجه به اینکه یکی از شرایط حج، استطاعت از نظر مالی ، امنیتی و بدنی است و با توجه به اینکه خداوند هم قسم به مکه به عنوان شهر امن ، نام برده است، در اعزام زائران و حجاج ایرانی به این مکان کارشکنی کرده است.

به گزارشهزار ماسوله،یکی از روحانیون اهل سنت پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما در خصوص لغو اعزام حجاج ایرانی به حج تمتع توسط کشور عربستان، با اشاره به آیه ای از قرآن اظهار داشت: حج از ارکان دین است و بر همه کسانی که شرایط حج برای آنها جمع می شود واجب است.

 

ماموستا ملا امید ولی افزود: مراد از حج در متون و منابع اسلامی، عازم شدن به سمت بیت الله الحرام به منظور به جا آوردن اعمال و عباداتی ویژه در زمانی خاص است.

 

وی با بیان اینکه هر ساله مسلمانان از اقصی نقاط جهان برای به جا آوردن این اعمال به عربستان می روند گفت: امسال اعزام و انجام این اعمال برای حجاج ایرانی با کارشکنی های عربستان، لغو شده است.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از شرایط حج، استطاعت از نظر مالی ، امنیتی و بدنی است و با توجه به اینکه خداوند هم قسم به مکه به عنوان شهر امن ، نام برده است، عربستان در پذیرفتن زائران و حجاج ایرانی به این مکان مقدس کارشکنی کرده است.

 

ملا امید ولی با بیان اینکه عربستان نسبت به انجام یکی از ارکان دینی و خدمت گذاری به حجاج ایرانی وظیفه استطاعت امنیتی را به جا نمی آورد گفت: این اقدامات کارشکنانه عربستان در حالی صورت می‌گیرد که سوء مدیریت بنام خادمین الحرمین این کشور در رابطه با مناسک حج سال گذشته مورد انتقاد قرار گرفت.

 

وی افزود: جلوگیری از اعزام زائران ایرانی به مکه مکرمه توسط عربستان، مسئولیتی است که باید این کشور در قیامت جوابگوی جمیع  مسلمانان واجدالشرایط باشد.

 

وی در پایان گفت: عربستان حج را از جنبه عبادتی خارج کرده و آن را ابزارسیاسی  نموده است.

 

وی ازخداوند منان نیز خواستار فراهم نمودن زمینه حج باعزت وابراهیمی را در آینده ای نزدیک برای مسلمانان دیندار و عاشق به رسول الله شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد