«با خدا می‌رقصم» به هند رسید

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294363|18:46 - 1395/03/09
نسخه چاپی
«با خدا می‌رقصم» به هند رسید
فیلم مستند «با خدا می‌رقصم» به نهمین جشنواره فیلم مستند و کوتاه کرالا هند راه پیدا کرد.

به گزارشهزار ماسوله، این جشنواره توسط علوم و آکادمی هنر سینما کشور هند برگزار می‌شود و یکی از زیر مجموعه‌های جشنواره بزرگ و معتبر کرالا هند است که بخش فیلم‌های کوتاه و مستند آن از جشنواره کرالا در 9 سال پیش تفکیک و بصورت مجزا برگزار می‌شود. جشنواره فیلم مستند و کوتاه کرالا فیلم‌های کوتاه و مستند بلند و همچنین فیلم‌های کوتاه داستانی و انیمیشن را به نمایش می‌گذارد و بخش رقابتی آن تنها به تولیدات کشور هند اختصاص دارد و همه فیلم‌های خارجی در سایر بخش‌ها در بخش ویژه و خارج از مسابقه به نمایش در می‌آیند .

 

جشنواره کرالا هند از معتبرترین و قدیمی‌ترین جشنواره‌های فیلم کشور هند است که با حمایت دولت برگزار می‌شود و هر سال سینمای ایران در آن حضور چشمگیری دارد.

 

جشنواره کرالا که از رویدادهای مهم سینمایی جهان است، در شهر کرالا هند و در تاریخ دهم JUNE آغاز و در پانزدهم JUNE به پایان می‌رسد . فیلم «با خدا می‌رقصم» سیزدهم JUNE در این جشنواره به نمایش در می‌آید.

 

فیلم«با خدا می‌رقصم» پیش از این نیز جایزه بهترین فیلم مستند دهمین جشنواره مستند میرادس داک اسپانیا از نگاه تماشاگران ، جایزه بهترین فیلم مستند نهمین جشنواره بین‌المللی یاهورینا بوسنی و هرزگوین و جایزه بهترین فیلم مستند سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه و مستند صربستان و کاندید بهترین مستند انجمن منتقدان سینمای ایران بوده و جایزه بهترین فیلم مستند کوتاه بالای 30 دقیقه جشنواره کلگری کانادا را نیز به خود اختصاص داده است و همچنین در بخش مسابقه هشتمین جشنواره سینما حقیقت و سی و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران و چهل و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رشد و منتخب بخش مسابقه جشنواره‌های سینما دورئل فرانسه و پاندای طلا آمریکا و آرکی پل اندونزی بوده است.

 

این مستند روایتگر زندگی پیرمرد نابینای پاوه‌ای است که نمی‌بیند اما خیاطی می‌کند و از راه خیاطی امرار معاش می‌کند او با وجود این که نمی‌بیند سوزن نخ می‌کند و پارچه را برش می‌دهد و از راه درآمد خیاطی توانسته که یک باغ زیبا بخرد و در باغ برای خوشحالی همسرش می‌رقصد و با امید و روحیه طنزی که دارد، بر ناتوانی جسمی‌اش غلبه می‌کند.

 

عوامل مستند «با خدا می رقصم» عبارتند از: نویسنده، تهیه کننده و کارگردان: هوشنگ میرزایی، فیلمبردار: مجید قربانی فر، تصیح رنگ : رضا تیموری – مترجم معصومه جهان بین . صدابردار: جعفر خوشخو، تدوین : هوشنگ میرزایی . صدا گذار : آرش اسحاقی . امور زیر نویس رضا تاری وردی .

منبع: ایسنا

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد