معاون فرماندار پاوه:

آموزش و پرورش به عنوان بستر توسعه کشور باید مورد توجه همه دستگاه ها باشد

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 294356|02:37 - 1395/03/06
نسخه چاپی
آموزش و پرورش به عنوان بستر توسعه کشور باید مورد توجه همه دستگاه ها باشد
معاون فرماندار پاوه گفت: آموزش و پرورش به عنوان بستر توسعه و پیشرفت کشور باید مورد توجه همه دستگاه ها باشد.

به گزارشهزار ماسوله، دومین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان  با دستور کار ارائه و گزارش فعالیتهای آموزش و پرورش شهرستان پاوه و برنامه ریزی جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در ایام تابستان 95 برگزار شد و برهمین اساس  مصوباتی در خصوص همکاری ادارات شهرستان با آموزش وپرورش در برپایی پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان به تصویب رسید.

 

سعدی فتاحی مدیر آموزش وپرورش پاوه ضمن تقدیر از امام جمعه پاوه که با رهنمودها وحضور ارزشمند خود در بین دانش آموزان مدارس نقش ارزنده ای را داشته است با ارایه گزارشی از مصوبات نشست قبل وعنوان نمودن دستور کارنشست با محوریت موضوع غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و مشکلات پیشرو سخنانی ایراد واز همه دستگاههای شهرستان خواست همکاری لازم رابا آموزش وپرورش دراین خصوص داشته باشند.

 

فتاحی ازشروع امتحانات داخلی ونهایی در دوره متوسطه اول ودوم ، پیش دانشگاهی با حضور بیش از 5000 دانش آموز از 25 اردیبهشت ماه تا 18 خرداد گفت واز فعال نمودن  8 پایگاه تابستانی آموزشی در راستای  غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان  در حوزه های ( قرآنی ،فرهنگی،فنی حرفه ای ، هنری و ورزشی)با پوشش بیش از 2000دانش آموز در جهت  تقویت بنیه علمی دانش آموزان مصون سازی آنان از آسیب های اجتماعی وتهاجم فرهنگی خبر داد .

 

وی به ارائه گزارشی از فعالیتها وموفقیت های صورت گرفته آموزش و پرورش پاوه در یک ماه اخیر پرداخت و گفت:همکاران و دانش آموزان توانسته اندبا کسب رتبه اول وسوم استانی توسط همکاران فرهنگی در دوازدهمین جشنواره الگوهای تدریس برتر ،  کسب رتبه های برتر قرآنی وهنری دانش آموزان که با کسب 12رتبه برتراستانی در رشته های  قرآنی وهنری وراهیابی دانش آموزان به مسابقات  کشوری قرآن ،عترت ونماز، درحوزه ورزشی نیز دانش آموزان مدارس ابتدایی ومتوسطه اول پاوه موفق به کسب نائب قهرمانی استان در تیمهای  ورزشی والیبال وتنیس روی میز شده اند .

 

سید نجیب میرانی معاون فرماندار شهرستان پاوه نیز با اشاره به نقش آموزش وپرورش در توسعه وپیشرفت کشور گفت :با بررسی عوامل مؤثر بر پیشرفت و توسعه در جوامع پیشرفته، نشان می دهد که این کشورها از آموزش و پرورش توانمند و کارآمد برخوردار هستند. تبلور آموزش و پرورش در تربیت نیروهای انسانی متعهد، متخصص و ماهر است. در دنیای امروز که علم و فنآوری با رشد و پیشرفت  سریع در جهان به عنوان عامل مهم و اساسی در فرآیند رشد و توسعه اقتصادی، سیاسی ،اجتماعی و فرهنگی جوامع بشری به حساب می آیند، آموزش و پرورش نقش مهم و قابل توجهی را ایفا می­کنند.

 

وی توجه روزافزون به نوع و گسترش آموزش و پرورش، را ضرورتی انکارناپذیر دانست و گفت: فعالیت آموزش وپرورش در دور افتاده ترین روستا باعث توسعه وپیشرفت درکشور خواهد شد براین اساس می توان با تقویت وهمکاری با آموزش وپرورش زمینه توسعه وپیشرفت را مهیا کرد.

 

میرانی افزود : با تعطیلی مدارس و پایان سال تحصیلی 7000هزار دانش آموزی که آموزش وپرورش با بیش از 900 فرهنگی آنان را در کنترل داشته ازکنترل آموزش وپرورش خارج می شوند.باید با برنامه ریزی مناسب به آموزش وپرورش درپر نمودن وغنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان وجوانان در تابستان کمک کرد .

 

 وی عنوان داشت : غنی سازی اوقات فراغت جوانان تنها وظیفه آموزش وپرورش نیست بلکه همه دستگاه  ها وظیفه دارند دراین راستا گام بردارند و آموزش وپرورش را تنها نگذارند.و بابرنامه ریزی مناسب با توجه به شرایط وزمان در راستای مقابله با  تهاجم رسانه ای وفرهنگی غرب تلاش کرد.

 

در ادامه مصلح قادری رئیس دفتر امام جمعه شهرستان پاوه در سخنانی ضمن تبریک انتصاب امیر ظاهری بعنوان معاون پرورشی وتربیت بدنی واظهار خوشحالی از کسب موفقیت استانی دانش آموزان در مسابقات قرآنی وفرهنگی و ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مدیر آموزش وپرورش اظهار داشت: امروز با موفقیت های دانش آموزان در عرصه های قرآنی وهنری و ورزشی  می توان نقش ارزنده این موفقیت ها وفعالیتها را در مصون سازی جوانان در مقابله با هجمه های رسانه ایی وفرهنگی به خوبی ایفا کرد وبا پشتیبانی و حمایت از این جوانان گام های موثری دربحث فرهنگی وآسیب های اجتماعی برداشت .

 

 قادری تقارن ماه مبارک رمضان را با اوقات فراغت دانش آموزان فرصتی مناسب برای انس گرفتن جوانان به مساجد و محافل قرآنی دانست و از افت شدید حضور جوانان درحوزه های دینی واجتماعی بخصوص در مساجد ،کتابخانه ها ومراکز فرهنگی خبر داد وگفت: اگر بتوانیم در این فرصت جوانان ودانش آموزان را هرچه بهتر با مبانی دینی واسلامی  آشنا نمائیم گام بزرگی را برداشته ایم .

 

رئیس دفتر امام جمعه آمادگی خود را برای همکاری با آموزش وپرورش همانند ساله های گذشته در تامین مربی وسایر برنامه های مورد نیاز اعلام کرد .

 

گفتنی است دراین نشست دیگر اعضای شورای آموزش وپرورش ومسئولین حاضر در نشست درراستای پرنمودن مناسب اوقات فراغت دانش آموزان به بحث وتبادل نظر پرداختند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد