دانش آموزان نیسانه ای؛

پس از گذشت 42سال دانش آموزان گردمعلم خود جمع شدند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294354|20:44 - 1395/03/05
نسخه چاپی
پس از گذشت 42سال دانش آموزان گردمعلم خود جمع شدند
جمعی از دانش آموزان روستای نیسانه پس از 42 سال، یک روز به یاد ماندنی را تجربه کردند.

به گزارشهزار ماسوله، مدیر آموزش وپرورش شهرستان پاوه با همراهی سابق خسروی کارشناس آموزش دوره دوم متوسطه به محض با خبر شدن از حضوربهمن آیدین یکی از معلمان 42سال بیش روستای نیسانه اهل استان آذربایجان غربی در شهر پاوه  به دیدار وی رفتند .

 

سعدی فتاحی دراین دیدار صمیمانه ضمن خیر مقدم وتجلیل از خدمات ارزشمند بهمن آیدین معلم زحمت کش اهل ارومیه  که در 42 سال پیش در روستای نیسانه سال 1352به خدمت (سپاهی دانش)مشغول بوده به بحث وگفتگو نشست .

 

فتاحی در این دیدار اظهار کرد: محسن آیدین آموزگار دبستان نیسانه پس از گذشت 42 سال به عشق دیدارمردم مهمان نواز پاوه بویژه روستای نیسانه، از استان آذربایجان غربی شهر ارومیه راهی این شهرستان و روستای نیسانه می شود به اذعان شاگردان 42 سال پیش آیدین، معلمی نبود که تدریس را شغل بداند، تفسیر ایشان از معلمی عشق است نه پیشه او طی کمتر از دوسال که در روستای نیسانه مشغول خدمت بوده اند وی در تمامی امورات روستا کمک کار ویاور مردم بوده است .

 

فتاحی افزود : اهالی روستا ساخت مسجد فعلی روستا را به همت وتشویق این بزرگ مرد دانسته و یکی از شاخصه های اصلی این معلم آن است که آموزگاری را در روزهای کاری خلاصه نکرده بلکه در روزهای تعطیل وحتی شبانه  دانش آموزان را جمع نموده وبه تدریس پرداخته است.((درس معلم گر بود زمزمه محبتی جمعه به مکتب آردطفل گریز پای را))

 

فتاحی در خصوص همکاری با مردم روستا بیان داشت :این معلم تلاشگر و فداکار در انجام کارهای آبادی هم مشاور وهم کارگر وخود را هرگز از مردم جدا نکرده است .

 

وی به حافظه خوب ایشان اشاره کرد وگفت :یکی از نکات برجسته وخصوصیات ایشان داشتن حافظه بسیار خوب ،نظم ودقت از همان زمان تا کنون است آیدین عکس تمام دانش آموزان را با دوربین شخصی خود گرفته دریک آلبوم سنتی نگهداری وهمراه خود داشت که در آن عکس ها را با چسپ بر روی اوراق دفتر چسپانده است این عکس ها  شامل  تصاویر سه در چهار وتصاویر دسته جمعی دانش آموزان واهالی روستا وریش سفیدان بود.

 

فتاحی گفت :به محض اینکه دوستان از حضور شخصی با این خصوصیات در شهر پاوه خبر دادند،برخود لازم دانستم که به خدمت ایشان بروم و از خدمات شایان توجه و صادقانه ،خالصانه این مرد بزگ از طرف تمامی معلمین ودانش آموزان تقدیر وتشکر نمایم و از وی خواستم در خدمت ایشان در منزل و یا آموزش و پرورش باشم ، اما خلوص وتواضع آیدین به حدی بود که قبول نکرد.

 

وی از وفاداری وعشق دانش آموزان به معلم خود گفت : دانش آموزان به دور معلم خود مانند پروانه می گشتند  وهر کدام از دانش آموزان خاطره ای از آن دوران را یاد آوری می کردند.

 

این معلم وقتی عکس های آلبوم را به دانش آموزان 42 سال پیش خود نشان می داد گاهاً دانش آموزان آن دوران عکس های خود را نمی شناختند ولی وی بیش از 100قطعه عکس درون آلبوم را با نام اشخاص میشناخت زمان وتاریخ عکس را نیز در پشت عکس ها ثبت کرده بود .

 

سعدی فتاحی در ادامه بیان کرد: با کسب اجازه از آیدین خواستم که با موبایلم چند عکس از آلبوم بگیرم وی با رویی گشاده به پیشنهاد من جواب داد واجازه گرفتن عکس را دادند ومن نیز چند قطعه عکس گرفتم .

 

فتاحی در پایان برای این معلم عاشق، آرزوی توفیق وطول عمر با عزت نمود وگفت: امیدوارم که عشق به معلمی ودانش آموزان برای بنده وتمامی معلمین الگوی رفتاری وشغلی باشد .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد