جشنواره پخت غذاهای محلی در باینگان برگزار شد

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 294334|21:00 - 1395/02/30
نسخه چاپی
جشنواره پخت غذاهای محلی در باینگان برگزار شد
با همت اداره میراث فرهنگی و گردشگری پاوه و گروه نیک اندیشان باینگان، جشنواره پخت غذاهای محلی در باینگان برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، با همت اداره میراث فرهنگی و گردشگری پاوه و گروه نیک اندیشان باینگان، جشنواره پخت غذاهای محلی در باینگان با حضور معاون صنایع دستی و گردشگری استان، مسئول موزه های استان، مدیر کل منابع طبیعی استان، بخشدار باینگان، رئیس اداره میراث فرهنگی پاوه و اقشار مختلف مردم در باینگان برگزار شد.

 

در این جشنواره مدیر کل اداره منابع طبیعی استان کرمانشاه ضمن تقدیر و تشکر از بانیان جشنواره اظهار داشت: پاوه و اورامانات از نظر فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاید مصداق همین میراث فرهنگی استان باشد.

 

مهندس شیخ ویسی افزود: امروز شهرستان های پاوه و اورامانات به سبب وجود همین ظرفیت های گردشگری در استان و حتی کشور می درخشد.

 

وی گفت: با وجود ظرفیت های زیاد در این منطقه، اما شاید به این ظرفیت ها به نحو احسن توجه خاصی نشده و یا استفاده بهینه  ای از آنها نشده است که ان شالله از این ظرفیت ها به عنوان یک صنعت و معیشت به آن توجه شود.

 

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از گردشگری این منطقه به منابع طبیعی ملی و پوشش گیاهی مناسب بر می گردد، که حدود 90 درصد از این منابع طبیعی توسط خود مردم منطقه حفظ شده است.

 

مدیر کل اداره منابع طبیعی استان کرمانشاه در پایان گفت: مردم این منطقه در طول سالیان گذشته در عین حال که از درخت بنه برای تهیه سقز آن استفاده کرده، به حفظ و حراست از آن توجه ویژه ای داشته اند.

 

بخشدار باینگان نیز در این جشنواره طی سخنانی ضمن خیر مقدم به مهمانان اظهار کرد: منطقه باینگان از نظر ظرفیت های موجود به عنوان منطقه پایلوت کشوری محسوب می شود ، و امروز هم این جشنواره با صفا و صمیمت خاص مردم منطقه برگزار می شود.

 

اردلان حاتمی گفت: ما باید به عنوان مسئولین دست اندازهای موجود را برای جوانان حذف کنیم.

 

وی افزود: دغدغه وطن جوانان باینگان، باعث شده است که گروهی با عنوان گروه نیک اندیشان این بخش اقدام به برگزاری چنین جشنواره ای بکنند.

 

حاتمی ادامه داد: تصور ما مسئولین در دو سال پیش بر این بود، که با معرفی این منطقه در جذب گردشگر موثر باشیم که در این زمینه موفق نشدیم ولی حضور جوانان منطقه در دو سال اخیر در جهت جذب گردشگران و مسافران با برپایی سیاه چادرها، آمار این گردشگران را به چهار برابر افزایش دادند.

 

اجرای موسیقی محلی توسط گروه فاروق خسروی و موسیقی هوره از دیگر برنامه هایی بود که در این جشنواره اجرا گردید.

 

در پایان نیز از زنانی که در پخت انواع غذاهای محلی باینگان، در این جشنواره همت گماشته بودند تجلیل به عمل امد.

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد