همایش ارتقای باورهای دینی و بینش سیاسی در دبیرستان معلم پاوه برگزار شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294239|21:52 - 1395/02/08
نسخه چاپی
همایش ارتقای باورهای دینی و بینش سیاسی در دبیرستان معلم پاوه برگزار شد
همایش ارتقای باورهای دینی و بینش سیاسی با حضور امام جمعه پاوه در دبیرستان معلم پاوه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، امام جمعه پاوه در این همایش که به صورت نشست پرسش و پاسخ در دبیرستان معلم این شهر برگزار شد ضمن تقدیر و تشکر از بانیان این همایش اظهار کرد: پیامبر بزرگوار اسلام (ص) همواره به جوانان علاقه داشت، و همواره وصیت آن بزرگوار توجه به جوانان بود.

 

ماموستا ملا قادر قادری افزود: جوانان در طول تاریخ همه انقلابات ، چه انقلاب پیامبر بزرگوار اسلام و چه انقلاب در ممالک سرمایه داری و اصلاح طلبی، نقش داشته اند.

 

وی گفت: علی الخصوص در انقلاب اسلامی ایران ، حضور جوانان در صف اول راهپیمایی ها ، حقیقتا لرزه به نظام طاعوتی و مسئولین وارد کرد.

 

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر بزرگوار اسلام(ص) ادامه داد: پیامبر می فرمایند: در ابتدای دعوت به دین اسلام و رسالت، تنها جوانان مکه از این دعوت پشتیبانی کردند و باید با آنها با احترام برخورد شود.

 

ماموستا ملا قادر قادری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدیثی از پیامبر بزرگوار اسلام(ص)گفت: انسان باید زمانه شناس باشد و از اوضاع سیاسی و اجتماعی اطراف خود آگاه بوده و از ارشادات بزرگان خود بی بهره نباشد.

 

وی افزود: کسی که زمانه شناس نبوده و از اوضاع اطراف خود آگاه نباشد،هم سقوط فکری و هم سقوط جسمی را به دنبال دارد.

 

وی با بیان اینکه موقعیت امروز فرزندان و جوانان ما نسبت به موقعیت زمانه پدران خود متفاوت است تصریح کرد: در این روز بحرانی اگر ما نتوانیم جوانان را هدایت و به سرقله دانش و معرفت برسانیم ، قطعا سقوط خواهند کرد.

 

امام جمعه پاوه با اشاره به وجود ناامنی در کشورهای اطراف و با بیان اینکه دشمن همواره به انحراف جوانان ما به شیوه های مختلف تلاش می کند اظهار کرد: جوانانی که گریبانگیر برخی از جریانات و گروههای تکفیری شده اند، تنها سوخت مصیبت جنگ و ناامنی و مصالح دیگران می شوند.

 

ماموستا ملا قادر قادری هر گونه سوال را کلید دانش عنوان کرد و در ادامه به سوالات سیاسی و دینی این دانش آموزان پاسخ داد.

 

مدیر دبیرستان معلم پاوه نیز ضمن تشکر و تقدیر از حضور امام جمعه پاوه و مهمانان در این نشست اظهار داشت: همواره دانش آموزان این دبیرستان از دانش آموزان برتر و نمونه بوده اند که هر ساله ما شاهد موفقیت انها در مقاطع تحصیلی بالاتر هستیم.

 

همایون رشیدی افزود: خوشبختانه کمتر آسیبی را هم، از این دانش آموزان ندیده ایم.

 

وی سه دلیل را برای برتری این دانش آموزان بیان کرد و گفت: مطیع بودن آنان از دستورات تربیتی و دینی امام جمعه محترم پاوه، رزق و روزی حلال خانواده های آنها و تلاش و زحمات چندین ساله دبیران و همکاران این آموزشگاه باعث شده است که دانش آموزان ما در هر زمینه برتر باشند.

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد