افتتاح بافت با ارزش روستای شمشیر طی سال جاری

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294210|17:00 - 1395/02/01
نسخه چاپی
افتتاح بافت با ارزش روستای شمشیر طی سال جاری
مدیرکل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی استان کرمانشاه،گفت: قطعأ احیای بافت باارزش روستاهای تاریخی می تواند در جذب هر چه بیشتر توریست و گردشگران مؤثر باشد.

به گزارشهزار ماسوله، بابک عاطفی مدیرکل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی استان کرمانشاه از افتتاح بافت با ارزش روستای شمشیر از توابع شهرستان پاوه طی سال جاری خبر داد و به خبرنگارخبرگزاری شبستانگفت: برای بازسازی و احیای بافت تاریخی روستای شمشیر تاکنون اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

 

وی ابراز کرد: بازسازی روستاهایی با قدمت تاریخی از جمله اقداماتی است که در دستور کار بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی قرار گرفته  است.

 

عاطفی، اظهار کرد: تا پایان سال گذشته طرح بافت باارزش روستایی در چهار روستا تهیه شد که در دو روستا به اتمام رسیده است.

 

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی استان کرمانشاه، کاربازسازی روستای تاریخی شمشیر از سال 1388 تاکنون آغاز شده و امسال نیز به بهره برداری کامل می رسد.

 

وی تصریح کرد: تا پیش از آغاز برنامه پنجم توسعه، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری، کار بهسازی بافت فرسوده روستایی را بر عهده داشت، اما این کار از سال 1388 به بنیاد مسکن واگذار شد.

 

عاطفی، هدف از اجرای طرح بافت باارزش روستایی را بهره برداری از الگوی معماری روستایی عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح در روستاهای هدف گردشگری انجام می شود که می تواند نقش موثری در جذب گردشگران به این روستاها داشته باشد.

 

وی یادآور شد: اجرای طرح بافت باارزش روستایی در زردویی نیز تاکنون پیشرفت مناسبی داشته که سال گذشته مبلغ 300 میلیون تومان برای اجرا این طرح هزینه شد و برای تکمیل آن نیز در سال جاری مبلغ 250 میلیون تومان تخصیص یافته است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی استان کرمانشاه عنوان کرد: قطعأ احیای بافت باارزش روستاهای تاریخی می تواند در جذب هر چه بیشتر توریست و گردشگران مؤثر باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد