دکتر منوچهری،

با حذف یارانه 24 میلیون نفر، یارانه نیازمندان باید150 هزار تومان شود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294204|15:37 - 1395/01/31
نسخه چاپی
با حذف یارانه 24 میلیون نفر، یارانه نیازمندان باید150 هزار تومان شود
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: اگر قرار است یارانه عده‌ای حذف شود، باید به رقم یارانه افراد فقیر و نیازمند اضافه شود، در غیر اینصورت حق همه مردم ایران است که یارانه بگیرند.

به گزارشهزار ماسوله،نعمت‌الله منوچهری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به تصویب طرح حذف یارانه سه دهک بالا جامعه که حدود 24 میلیون نفر از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: این کار در صورتی باید اجرا شود که که یارانه ثروتمندان واقعی حذف شود و به افراد نیازمند تعلق گیرد.


وی ادامه داد: نباید یارانه‌ها را حذف کنیم و این منابع حیف و میل شود. در گذشته زیاد شعار دادیم که یارانه باید به بخش صنعت و تولید تزریق شود تا برای جوانان ایجاد شغل کند اما هرگز عملیاتی نشد و تنها شیوه‌ای که پول واقعا به دست مردم نیازمند می‌رسد پرداخت نقدی به خود آنها است.

منوچهری معتقد است، برخی از افراد آنقدر محرومند که فقط همین یارانه را دارند و با آن امرار معاش می‌کنند.

به گفته نماینده پاوه و اورامانات، دولت باید با شناسایی دقیق و کامل افراد ثروتمند واقعی را تشخیص دهد و یارانه آنها را حذف کند و به رقم یارانه نیازمندان اضافه کند، در غیر اینصورت حذف یارانه عادلانه نیست.

وی با انتقاد از اینکه چند سال است که رقم یارانه همان 45 هزار تومان است و یک ریال اضافه نشده، خاطرنشان کرد: همه چیز به بهانه یارانه گران شد اما چند سال است که مردم با همان یارانه 45 هزار تومانی و تحت فشار زندگی می‌کنند.

منوچهری معتقد است، در صورت حذف یارانه دهک‌های بالا جامعه، باید یارانه افراد نیازمند به 100 تا 150 هزار تومان برسد.

این نماینده مجلس افزود: پیدا کردن افراد نیازمند واقعی هم دشوار نیست و دولت می‌تواند از بهزیستی، کمیته امداد، هلال احمر و سایر بخش‌هایی که با نیازمندان در ارتباط هستند، کمک بگیرد.

منوچهری در ادامه از شیوه‌هایی که برای شناسایی افراد ثروتمند اعلام شده انتقاد کرد و افزود: یک شاخص این است که پزشکان، قاضی‌ها و ... باید حذف شوند، اما ما پزشکانی داریم که بیکار هستند و قاضی‌هایی هم داریم که درآمد چندانی ندارند.

وی تاکید کرد: اگر درآمد بیش از سه میلیون تومان در ماه هم معیار باشد باز عادلانه نیست. افرادی هستند که بیش از سه میلیون درآمد دارند اما کرایه خانه می‌دهد و یا فرد بیمار در خانواده دارند، اما افرادی هم هستند که ماهانه درآمد کمی داند، اما چند میلیارد تومان ملک و املاک دارند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تعیین معیار مناسب و شناسایی ثروتمندان را نیازمند تحقیق و بررسی فراوان دانست و خاطرنشان کرد: تا این اقدام انجام نشود، حذف یارانه 24 میلیون نفر امکانپذیر نیست.

منوچهری در پاسخ به شائبه‌هایی که در خصوص سیاسی شدن حذف یارانه‌ها مطرح است نیز اظهار کرد: در کشور ما اگر چیزی هم رنگ و بوی سیاست نداشته باشد به آن رنگ و بو می‌دهند، اما نباید فراموش کرد که حذف این تعداد یارانه بگیر قطعا در کشور نارضایتی ایجاد خواهد کرد، چون مردم یارانه گرفتن را حق خود می‌دانند.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد