در پی وقوع زمین لرزه ها در پاوه فرهاد فروزی مطرح کرد:

وقوع زمین لرزه ها در پاوه مربوط به آبگیری سد داریان نیست

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 294185|12:52 - 1395/01/25
نسخه چاپی
وقوع زمین لرزه ها در پاوه  مربوط به آبگیری سد داریان نیست
مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه گفت: در بعضی مواقع وجود سد می تواند در به وجود آمدن زمین لرزه ها موثر باشد ولی به این شکل که باعث بروز زلزله در شهرستان پاوه شده است صحت ندارد و اصلا نمی توان در این مورد بحث و یا قضاوت کرد.

به گزارشهزار ماسوله، با وقوع زمین لرزه هایی پی در پی در سطح شهرستان پاوه ، شایعاتی در محافل و شبکه های اجتماعی مبنی بر اینکه آبگیری سد داریان و فشار حجم زیادی از آب بر پوسته زمین باعث به وجود آمدن این زمین لرزه ها در این شهرستان شده است مصاحبه ای با مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه جهت شفاف نمودن این موضوع ارائه می گردد.

 

فرهاد فروزی مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه در این باره در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار کرد: در این باره نمی توان به این صورت قضاوت کرد که وجود سد داریان باعث به وجود آمدن این زمین لرزه ها شده است.

 

وی افزود: در بعضی مواقع وجود سد می تواند در به وجود آمدن زمین لرزه ها موثر باشد ولی به این شکل که باعث بروز زلزله در شهرستان پاوه شده است صحت ندارد و اصلا نمی توان در این مورد بحث و یا قضاوت کرد.

 

وی گفت: این روند وقوع زمین لرزه ها در شهرستان پاوه یک روند عادی و طبیعی است و قبلا هم به وقوع پیوسته است.

 

وی ادامه داد: نمی توان گفت که وقوع این زمین لرزه ها حتما مربوط به سد داریان است و اگر مربوط به این سد باشد باید یک شبکه لرزه نگاری محلی در منطقه نصب شود و قطعا هم سد، این شبکه لرزه نگاری محلی را دارد و خود هم این موارد را چک می کند.

 

وی با بیان این که به این صورت نمی توان قضاوت کرد که حتما مربوط به سد داریان باشد یا نباشد تصریح کرد: وقوع زمین لرزه با این روند در منطقه که در مقیاس های کوچک رخ داده و قابل توجهی هم نمی باشند، عادی و طبیعی بوده و موارد غیر طبیعی در این مورد مشاهده نشده است که درباره آن بحث و قضاوت کنیم.

 

وی در پایان گفت: روند آن نیز به حدی نرسیده که غیر طبیعی جلوه دهد و بتوانیم در این مورد هشدار دهیم.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد