وقتی انصاف از جانب انسان رنگ می بازد؛

رهاسازی حیوان زبان بسته در روستاي هيروي پاوه با پای شکسته و تنِ نحیف/ محیط زیست و دامپزشکی پاوه نهادهای مسئول در رابطه با این موضوع

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294171|18:20 - 1395/01/21
نسخه چاپی
رهاسازی حیوان زبان بسته در روستاي هيروي پاوه با پای شکسته و تنِ نحیف/ محیط زیست و دامپزشکی پاوه نهادهای مسئول در رابطه با این موضوع
همه ساله پس از پایان فصل کار شاهد هستیم که برخی از افراد حیواناتی را رها می کنند، که تا دیروز با آنها کسب روزی می کردند و با آنها نان در می آورند اما در فصل غیر کاری و ناتوانی کاری حیوانات، با رهاسازی آنها وجدان خود را به آب می دهند.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل ازسراب روانسر، درباره چگونگی رفتار پیشوایان دین با حیوانات و دستوراتی که در این باب داده اند، می توان نکات بسیار آموزنده و تعالیم بسیاری از آیات و روایات بدست آورد که جمع آوری همه آنها نیازمند نگارش چندین جلد کتاب قطور و تحقیقی است

 

 

بقای نسل انسان و سلامتی او در گروی بهره مندی از محیط زیست سالم و برخوردار از گونه های متنوع جانداران است. حیوانات از مهمترین زیست بومهایی می باشند که حقوق آنها بیش از هر موجود دیگری توجه مدافعان زیست محیطی را به خود جلب کرده است.

 

تدارک آب و خوراک مناسب، شرایط زیستی و روانی صحیح و لزوم دسترسی به بهداشت و درمان از جمله مهم ترین حقوق حیوانات به شمار می رود.

 

قرآن به حیوانات اهلی کشاورزی به حدّی اهمیت می دهد که در برخی از آیات به آن حیوانات سوگند یاد کرده و اهمیت ویژه این نعمت الهی را با آوردن وصف هایی از آنها ذکر کرده است، و سوره های در قرآن به اسم حیوانات نامگذاری شده است به مانند بَقَرَه (گاو) ، اَنعام (چهارپایان) ، نَحل (زنبور عسل) ، نَمل (مورچه) ، عنکبوت و فیل .

 

 

منظور قرآن از ذکر مباحث مختلف مربوط به حیوانات این است که انسان نعمت ها و کرامت های الهی را به دست فراموشی نسپارد و به یاد داشته باشد

 

 

گاهی اوقات انسان با بهره گیری از نعمت های الهی و پس از مدتی که کارهایش رو به راه شد، دست به کارهایی می زند که خاطر هر بیننده ی را می آزارد.

 

 

چند روزی است که بالاتراز روستاي هيروي پاوه، رو به روي مقبره سلطان اسحاق و در كنار رودخانه سيروان يك رأس قاطر بخت برگشته كه از ناحيه پای چپ دچار شكستكي شده و بسیار لاغر و نحیف شده است به سختي حركت ميكند. و در این میان متاسفانه صاحب آن به وضعیت حیوان رسیدگی نمی کند.


در رابطه با شرایط موجود دو نهاد از جمله محیط زیست و اداره دامپزشکی  مؤظف به رسیدگی می باشند تا ضمن رعایت حقوق حیوانات و مداوا نمودن آن، از بروز هر نوع بیماری و شیوع آن در محیط زیست جلوگیری شود.

 

 

در پایان امید است نهادهای مسئول در رابطه با این گونه مسائل بی تفاوت نباشند چرا که پیامبر رحمت(ص) می فرمایند: از نوزاد حیوان وحشی تا تخم یک پرنده و جوجه تازه پای آنها را سفارش به مهربانی نموده اند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد