گردهمایی مدیران و مدرسین مدارس دینی اهل سنت کرمانشاه +تصاویر

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294163|20:34 - 1395/01/20
نسخه چاپی
گردهمایی مدیران و مدرسین مدارس دینی اهل سنت کرمانشاه +تصاویر
به دعوت امام جمعه پاوه گردهمایی مدیران و مدرسین مدارس علوم دینی اهل سنت استان کرمانشاه با موضوع "آسیب شناسی مدارس علوم دینی اهل سنت و ارائه راهکار متناسب برای رفع مشکلات" در پاوه برگزار گردید.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی دفتر امام‌جمعه پاوه؛روز پنج­شنبه (19 فروردین‌ماه 95) به دعوت امام جمعه پاوه، گردهمایی مدیران و مدرسین مدارس علوم دینی اهل سنت اورامانات با موضوع "آسیب شناسی مدارس علوم دینی اهل سنت و ارائه راهکار متناسب برای رفع مشکلات" در پاوه برگزار گردید. در این همایش 38 نفر از مدیران و مدرسین مدارس علوم دینی شهرستانهای کرمانشاه، پاوه، جوانرود، روانسر، ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب حضور داشتند.

 

ماموستا ملا قادر قادریدر این گردهمایی ذات این گونه جلسات را سبب خیر دانستندو گفتند: از اینکه امروز ماموستایان عزیز با گرایش های مختلفی که دارند دور هم جمع شده و به حرف های همدیگر گوش می دهند نشان از یکدلی، وحدت و اخلاص آنها دارد و ما هم به این امر بسیار خوشحال بوده و شکرگزار خداوند منان هستیم .

 

امام‌جمعه پاوهسپس به نعمت امنیت در جامعه اسلامی ایران اشاره کردند و گفتند: امنیت بالاترین نعمتی است که خداوند متعال به ملت ما هدیه نموده است، همه شاهدیم که در کشورهای همجوار و بلاد اسلامی همچون عراق ، سوریه، مصر، لیبی، یمن، پاکستان و افغانستان امنیت در پایین ترین حد خود قرار دارد و هر روزه هزاران انسان بی گناه در این کشورها قربانی طرح استکبار جهانی و تندروی داعش شده و یا از وطنشان آواره و با مصائب عدیده ای گرفتار می شوند.

 

ایشان، با بیان اینکه باید شکر امنیت موجود را به جای آورده و از بانیان آن تقدیر و تشکر نماییم، افزودند: همه ما باید در برقراری امنیت همکاری و از آن پاسداری نمائیم.

 

ویسپس به مسئله معاد و معاش مردم منطقه اشاره کردند و گفتند: ما روحانیون در کنار مسئولیت معادمردم، باید بکوشیم در معاش روزانه مردم تغییراتی حاصل شود، زیرا فقر مادرِ بسیاری از انحرافات جامعه است.

 

ماموستا قادریبیکاری را بزرگترین معضل جامعه و مشکل خانواده ها و بخصوص جوانان اعلام کردند و گفتند: بیکاری  و عدم تمکن مالی سبب شده است تا دختران و پسران جامعه ما نتوانند به موقع ازدواج و تشکیل خانواده دهند وحتی اگر ازدواج کنند، باز به دلیل نبودن کار و عدم توان مالی در اداره زندگی، خیلی زود کانون خانوادگی آنها از هم می پاشد و همین امر باعث شده که آمار طلاق به طرز فزاینده و خطرناکی در بین زوجهای جوان افزایش یافته است.

 

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور، در ادامه با بیان اینکه امروزه مدارس علوم دینی ما تا حدی دچار آسیب شده اند، عنوان کردند: ما امروز به جهت چاره جوئی در خصوص آسیب هایی که مدارس علوم دینی را تهدید می کند، جمع شده ایم و ضروریست نسبت به چهار موضوع، بی رونقی مدارس، ترک تحصیل بی سابقه طلبه ها، نفوذ تندروی در بعضی از مدارس منطقه و عمامه گذاری برای بعضی از افراد برخلاف سنت و عادت و مصلحت در اورامانات، بعنوان دستور کار جلسه امروز، اظهار نظر و راهکار پیدا کنیم.

 

ایشاندر خصوص موضوع تندروی گفتند: امروزه شاهدیم در اثر عدم هشیاری علمای اسلام، اختلافات فیمابین مسلمانان به جایی رسیده است که در رسانه ها، شیعه بر علیه سنی و شیعه  و سنی بر علیه شیعه و سنی فتوا می دهند و توهین می کنند. و حرف یکدیگر را قبول ندارند و این تفرقه و تشدد دارد اسلام را دچار یک بحران بی سابقه معنوی می نماید.

 

ویافزودند: بنده معتقدم جمع شدن شما روحانیون محترم به جهت چاره جویی، یک ضرورت و برای همه مفید و ذات نشست مبارک است.

 

ماموستا قادریدر خصوص آینده طلبه ها نیز توجه به کیفیت را بسیار مهم تر از از کمیت دانستند و اظهار داشتند:  ترس این است که ما عده ای را مجاز کنیم اما نتوانند از عهده زندگی خود برآمده و ازدواج کنند و در آینده نیز مکانی برای تبلیغ دین برای آنها پیدا نشود و ممکن است به همین دلیل برای امرار معاش، به کارهایی دیگر روی آورند و دست از تبلیغ بکشند و در نتیجه کار بی اثر خواهد بود، لذا ضرورت دارد تعداد را کم و کیفیت را بالا ببریم.

 

ویافزودند: بگذارید بجای اینکه ادعا کنیم 30 طلبه داریم، در حالیکه از تربیت، زندگی، معیشت و آینده آنها عاجز هستیم، 5 طلبه بصیرو آگاه تربیت کنیم. قطعاً این بهتر و موثرتر است.

 

امام جمعه پاوهدر بخش دیگری از سخنان خود زمانه شناسی را داروی دردهای مدارس، طلاب و ماموستایان دانستند و گفتند: ما اگر ندانیم در کجای کار هستیم حرفی برای گفتن نداریم، باید با عصر خود آشنا و با بصیرت زندگی کنیم تا از قافله علم جا نمانیم و همواره باید در تلاش باشیم علم خود را به روز و از اخبار جهان مطلع شویم و سعی کنیم طلبه ها را با علم و دانش روز مسلح و آگاه و بصیر تربیت نمائیم.

 

ماموستا ملاقادر قادریدر پایان نشانه موفقیت در امور را احترام متقابل عنوان کردندو گفتند: خواهش می کنم مقداری در بحث و سخنرانی و نحوه تربیت، بدگویی از همدیگر و دیگران را کم کنیم و بدانیم زمانی موفق خواهیم بود که به همدیگر احترام گذاشته و علیه همدیگر سخن به میان نیاورده و دلسوز دین، مردم، مسجد و دیار خود باشیم.

 

در ادامه جلسهائمه جمعه حاضر و مدیران و مدرسین مدارس علوم دینی اهل سنت، کرمانشاه، ثلاث باباجانی، ریجاب، سرپل ذهاب، روانسر، جوانرود و پاوهبمدت 4 ساعت نظرات و راهکارهای خود را درخصوص دستورات جلسه بیان داشتند و در پایان نتیجه جلسه را در 10 بند احصاء و تصویب و مقرر شد موارد مورد تصویب پیگیری شود.

 

قابل ذکر است؛ در مناطق اهل سنت استان کرمانشاه، 22 مدرسه علوم دینی وجود دارند و امام جمعه پاوه نماینده این مدارس در شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور است.

 

مشکلات این مدارس زیر نظر حضرت آیت اله علماء نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه و دفتر ایشان و با هماهنگی روحانیون اهل سنت رتق و فتق می شود. و هر ساله چنین جلساتی بجهت بهبود و پیشبرد هرچه بهتر امور تشکیل می گردد.

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد