تخریب مدارس فرسوده به بانه وره باینگان رسید

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294154|12:01 - 1395/01/17
نسخه چاپی
تخریب مدارس فرسوده به بانه وره باینگان رسید
صبح روز سه‌شنبه (۱۰ام فروردین ۱۳۹۵) دیوار حیاط و بخشی از حیاط «کانون فرهنگی هنری شهید انور خادمیان» بر اثر بارش فراوان باران فروریخت و موجب مسدود شدن جاده جلوی کانون شد و خسارات به زمین اطراف آن وارد کرده است.

به گزارشهزار ماسوله، سایت ده نگی بانه وره گزارش داده است که پس از ورود سامانه جدید بارشی از هفته گذشته به منطقه که به موجب آن باران فراوان و سیل جاری شدن را در پی داشت و در بعضی از مناطق موجب ریزش ساختمان‌ها و صدمات به اماکن محتلف شد، در پی آن موجب تخریب دیوار حیاط کانون فرهنگی هنری شهید انور خادمیان در بخش شمالی و شمال شرقی شهر بانه‌وره شد.

 

طبق اطلاع و سخنان مردم اطراف کانون، صبح روز سه‌شنبه (۱۰ام فروردین ۱۳۹۵) دیوار حیاط و بخشی از حیاط «کانون فرهنگی هنری شهید انور خادمیان» بر اثر بارش فراوان باران فروریخت و موجب مسدود شدن جاده جلوی کانون شد و خسارات به زمین اطراف آن وارد کرده است.

 

خوشبختانه این حادثه به‌دلیل تعطیلات نوروزی صدمه جانی برای کسی در پی نداشت ولی اگر فقط این اتفاق در غیر تعطیلات نوروز می‌افتاد، معلوم نبود که چه بر سر این دانش‌آموزان و مربیان می‌آمد.

 

گفتنی‌است این جاده و مسیر کنار آن، قسمتی اعظمی از آب‌ها جاری کوچه‌ها و سیل‌آب‌ها را به سمت بیرون شهر هدایت می‌کرد، ولی هنگام مسدود شدن آن به موجب ریزش دیوار کانون، تمامی آب و سیلاب وارد باغات و حیاط خانه‌های اطراف شده و موجب خساراتی برای‌شان شد، که در نهایت با تلاش کارکنان زحمت‌کش شهرداری بانه‌وره، دیوارها و سنگ‌چین اطراف باغات زیر آب‌غرق‌شده را کنار زده تا آب از آن بیرون رود. ولی هم چنان دیوار ریخته کانون خادمیان، جاده مسدود کرده و با بارش باران دوباره ممکن است دوباره این حادثه تکرار شود.

 

ساختمان کانون شهید انور خادمیان، قبل از این، به عنوان مدارس راهنمایی (دبیرستان دوره اول) دخترانه و پسرانه ساخته شده بود، که ازقدیمی‌ترین مدارس بانه‌ورهاست و می‌توان به عنوان آثار باستانی از آن یاد کرد! این ساختمان قدیمی، با دیوارهایی ترک‌خورده و خشت‌های آن را توان قامت‌آرایی به عنوان دیوار و سقف نیست و مثل این حادثه باز هم ممکن است حوادثی از این دست پیش بیاید.

 

حبیب‌الله مستوفی رئیس اداره آمورش و پرورش منطقه باینگان نیز در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه گفت: در مورد دیوار کانون شهید خادمیان باید گفت که این دیوار به دلیل قدمت و نیز تغییر مسیر آب به علت ساخت دیوار باغ خارج از حربم پس از بارندگی‌های اخیر ریزش نمود که بلافاصله توسط اینجانب و کارشناس پشتیبانی و معاونت اداره مورد بازدید قرار گرفت و مراتب فوراً تلفنی به اطلاع فرماندار محترم رسید و با توصیه ایشان و نیز هماهنگی بخشدار محترم با تکمیل فرم‌های مربوطه مراتب به ستاد حوادث غیرمترقبه استان برای رفع و بررسی موضوع ارسال گردیده است.

 

وی در پایان گفت: ضمناً این مطلب همراه فیلم و تصویر به اداره کل نوسازی مدارس و اداره کل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه منعکس گردیده است. بدیهی است مشکلات فضای آموزشی در شهر بانه‌وره مستلزم اختصاص اعتبارات لازم و نیز وجود زمین بلامعارض می‌باشد که به جد مورد پیگیری مسئولین مربوطه در استان و شهرستان می باشد که در این مسیر همکاری شورای شهر بانه‌وره نیز راهگشا خواهد بود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد