مصلح قادری:

کانون ها با ترویج فرهنگ اسلامی مشکلات جامعه را کم کنند

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 294138|18:32 - 1395/01/15
نسخه چاپی
کانون ها با ترویج فرهنگ اسلامی مشکلات جامعه را کم کنند
مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مولوی، گفت: جلسات هفتگی تفسیر قرآن کریم که اثرگذاری خوبی در شهرستان ها و استان های هم جوار داشته است، نقطه بارز فعالیت های مسجد قباء شهرستان پاوه است.

به گزارشهزار ماسوله، مصلح قادری مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مولوی مسجد قباء شهرستان پاوه، گفت: مقام معظم رهبری ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی را در مشکلات فرهنگی می دانند که در صورت رفع شدن یا کم شدن آن سایر مشکلات کم رنگ می شوند.

 

وی ابراز کرد: کانون های مساجد بدون تردید قلب تپنده مساجد در بخش فرهنگی هستند و می توانند در ترویج فرهنگ صحیح اسلامی و کاستن از مشکلات در جامعه نقش آفرینی کنند.

 

قادری در ارائه گزارشی از عملکرد کانون مولوی در سال گذشته، اظهار کرد: کانون فرهنگی مولوی مسجد قباء پاوه در راستای رسالت خطیر خود همواره با برنامه های متنوع و به روز به فعالیت می پردازد.

 

وی افزود: برنامه های سال گذشته که با رهنمودهای امام جمعه محترم پاوه در دستور کار قرار گرفت بر توجه بیشتر کانون در ترویج مسائل دینی تأکید داشت.

 

مدیرمسئول کانون مولوی، اجرای چندین برنامه ویژه در کنار فعالیت های معمول کانون را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: شعار کانون در سالی که گذشت حول محور شخصیت پیامبر اکرم(صلوات الله علیه) بود.

 

قادری، ادامه داد: این شعار با توجه به هجمه هایی که علیه دین و در راستای کاشتن بذر نفاق در جامعه اسلامی می شود انتخاب شد و سرلوحه عمل ما قرار گرفت.

 

وی اوج فعالیت های فرهنگی دینی کانون را در ماه مبارک رمضان عنوان کرد که با برگزاری 20 نشست دینی در مسجد قباء و برگزاری باشکوه و وحدت آفرین عید سعید فطر با همکاری و هماهنگی هیئت امنای مسجد قباء این شهرستان صورت گرفته است.

 

این فعال فرهنگی، همکاری با ادارات سطح شهر در برگزاری برنامه های خاص فرهنگی هفته دولت و هفته بسیج، حضور فعالانه اعضای کانون در راهپیمایی های روز قدس و روز 22 بهمن، تشویق و ترغیب اعضای کانون به حضور چشمگیر در انتخابات 7 اسفند، حمایت از نوجوانان علاقمند به ورزش، شرکت تیم فوتسال کانون در مسابقات شهرستان و برگزاری محفل انس با قرآن  کریم در یکی از دبیرستان های دخترانه پاوه را از فعالیت های شاخص این کانون در سال گذشته برشمرد.

 

قادری، گفت: در کنار این فعالیت ها، کلاس هفتگی مسجد قباء بعنوان نقطه بارز فعالیت های کانون با جدیت فراوان دنبال و برگزار می شود.

 

وی افزود: در این کلاس ها تاکنون 17 جز از قرآن در کنار مباحثی از جمله تاریخ اسلام، حیات پیامبران، عقیده اسلامی، احادیث نبوی، اخلاق اسلامی و ... تدریس شده است.

 

مدیرمسئول کانون مولوی، خاطرنشان کرد: اکنون قریب به 350 نفر از برادران و بیش از 200 نفر از خواهران در سه زمان مختلف در کلاس ها حضور پیدا می کنند.

 

قادری اظهار کرد: کلاس های مسجد قباء با استقبال چشمگیر  در روستاها و شهرهای اطراف و حتی سایر شهرستان ها از استان های دیگر روبرو شده به گونه ای که اکنون در قریب به 20 مسجد و مرکز دیگر دروس این کلاس ها تدریس می شود.

 

وی اضافه کرد: برخی از دروس ارائه شده در این کلاس ها به شکل پایان نامه تحصیلی مورد استفاده دانشجویان عزیز قرار گرفته و در مدارس به عنوان فعالیت فرهنگی و پرورشی مورد بهره برداری مربیان پرورشی مدارس می باشد.

 

مدیرمسئول کانون مولوی، گفت: تعداد زیادی از دروس این کلاس ها نیز به شکل جزوه هایی خاص تدوین و در اختیار واحدهای صالحین سپاه برای تدریس قرار گرفته است.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد