الفت میری خبر داد:

ثروت طبیعی بخش باینگان در حال نابودی قرار دارد

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 294128|22:57 - 1395/01/11
نسخه چاپی
ثروت طبیعی بخش باینگان در حال نابودی قرار دارد
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان کرمانشاه در بازدید از منابع طبیعی بخش باینگان اظهار داشت: وجود درخت هایی همچون سقز در این منطقه که از ثروت های طبیعی باینگان به شمار می روند، در برخی از انان کاملا پایه های درخت بنه و یا همان درخت سقز خشک شده و یا در حال نابودی قرار دارد..

به گزارشهزار ماسوله،  الفت میری که با دعوت جمعی از اعضای مردم نهاد منطقه باینگان و در جهت بازدید از منابع طبیعی این منطقه حضور یافته بود در این بازدید در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: متاسفانه وضعیت منابع طبیعی این منطقه با گشت و گذار در آن ، خوشایند نبوده و طبیعت این منطقه را در حال نابود شدن دیدیم.

 

وی افزود: وجود درخت هایی همچون سقز در این منطقه که از ثروت های طبیعی باینگان به شمار می روند، در برخی از انان کاملا پایه های درخت بنه و یا همان درخت سقز خشک شده و یا در حال نابودی قرار دارد.

 

وی ادامه داد: علت اصلی این خشکشدگی نامهربانی با این پایه های کهنسال و بسیار مظلوم است که بهره برداری های نامناسبی از انان صورت گرفته است.

 

وی تصریح کرد: همزمان عواملی همچون بهره برداری های نامناسب در عین حشسکسالی ، شیب تند و عمق کم خاک و دمای هوا باعث شده است که این ثروت ملی از دست داده شده و در حال نابودی قرار بگیرد.

 

وی خواستار همکاری و همیاری مردم این منطقه با اداره منابع طبیعی شد و گفت: مردم این منطقه می توانند هم در هرس پایه های این درخت و هم احیای آن مناطقی که در حال نابودی است کمکیار اداره منابع طبیعی باشند و در غیر این صورت ما در سالهای اتی شاهد از دست رفتن این درخت ها و ثروت ملی خواهیم بود.

 

تهیه خبر از شاهین نویدی خبرنگار هزارماسوله

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد