تحقق اقتصاد مقاومتی در روستای دارای مهارت کشور؛

ارائه ۱۰۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در روستای زردویی طی ۶ ماه گذشته

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294123|22:10 - 1395/01/10
نسخه چاپی
ارائه ۱۰۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در روستای زردویی طی ۶ ماه گذشته
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه، گفت: ۱۰ کارگاه آموزش مهارتی برای ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به علاقه‌مندان رشته های مختلف در روستای زردویی برپا شده است.

به گزارشهزار ماسوله، داوود ناصری امید مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با اشاره به تحقق کامل مقوله اقتصاد مقاومتی در روستای زردویی بخش باینگان شهرستان پاوه استان کرمانشاه به خبرنگارخبرگزاری شبستانگفت: با توجه به علاقه مندی جوانان روستای زردویی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اقدام به راه اندازی 10 کارگاه مهارتی در این روستا کرده است.

 

وی با بیان اینکه این اداره کل در راستای انجام ایجاد کارگاه های مهارتی ساختمان قدیمی را از اداره کل آموزش و پرورش اجاره کرده است، افزود: طی 6 ماهه گذشته 100 هزار نفر ساعت آموزش های مهارتی در این روستا ارائه شد.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه ارائه آموزش مربی گیری به جوانان روستای زردویی دارای مدرک کارشناسی به بالا و همچنین استفاده از این جوانان به عنوان مربی آموزش های مهارتی را از اقدامات خوب این اداره کل در روستای زردویی عنوان کرد.

 

ناصری امید به اقدام مشترک این اداره کل با کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در راستای ارائه آموزش های فنی و مهارتی به علاقه مندان در روستای زردویی اشاره کرد و گفت: کمیته امداد هزینه ارائه آموزش های فنی در بخش خصوصی به مددجویان تحت پوشش ساکن در این روستا را پرداخت کرده است.

 

به گفته این مقام مسئول، موسسه کارآفرینی امید به افرادی که دوره های آموزشی را گذرانده و دنبال شغل بودند نیز تسهیلات خوبی پرداخت کرده به شکلی که روستای زردویی در کشور نمونه معرفی شده است.

 

وی یادآور شد: طی بازدیدی که روزهای گذشته صورت گرفت تمامی کارآموزانی که در دوره های آموزشی شرکت کرده توانسته بودند تمام تولیدات خود را در روزهای ابتدای سال به فروش برسانند.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل"، ابراز کرد: این موضوع در روستای زردویی کاملأ محقق شده  و افراد آموزش دیده می توانند نقش مهمی در اقتصاد خانواده داشته باشند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد