از روحانیون شهرستان پاوه تجلیل به عمل آمد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294121|01:28 - 1395/01/10
نسخه چاپی
از روحانیون شهرستان پاوه تجلیل به عمل آمد
با حضور امام جمعه محترم پاوه ، از روحانیون این شهرستان در محل ساختمان شورای روحانیت پاوه تجلیل به عمل امد.

به گزارشهزار ماسوله، امام جمعه محترم پاوه در جلسه ای که با حضور جمعی از روحانیون و ائمه جمعه و جماعت شهرستان پاوه و فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاوه، برای تجلیل از این عزیزان در محل شورای روحانیت برگزار شد، ضمن تشکر از حضور ماموستایان و تقدیر از فرماندهی ناحیه مقاومت، ایشان را فردی هماهنگ و همراه با روحانیت منطقه دانستند و گفتند: فرماندهی محترم ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاوه فردی متدین، هماهنگ و همسو با روحانیت منطقه است که همواره یکی از دغدغه‌های ایشان خدمت به این قشر که خدمتگزاران به دین مبین اسلام هستند بوده و می باشد.

 

ماموستا ملا قادر قادری،ماموستایان و عالمان را سرمایه‌های اسلام دانستند و گفتند: امروزه جریان افراط و تفریط و فکرتکفیری به حدی گسترش‌یافته است که حتی روحانیون منبرنشین را هم تحت تأثیر خود قرار داده و اگر هوشیار نباشیم احتمالاً در آینده با مشکلات بیشتری مواجه و صدمه و لطمه‌ای بزرگ بر پیکره اسلام و روحانیت وارد شود.

 

ویفرهنگ و بیداری مردم پاوه را نشات گرفته از تلاش روحانیت گذشته و حال این دیار دانستند و عنوان کردند: مردم اورامانات دارای فرهنگی غنی با پیشینه‌ای قدیمی هستند و همواره در تکلم و بیان و شیوه برخورد بسیار حکیمانه رفتار می‌کنندو این فرهنگ والا و غنی اسلامی نشات گرفته از اسلام عزیز و جهد علماء ساعی و تلاشگر منطقه است.

 

ایشانسپس لزوم دقت، حکمت و زمانه شناسی برای صحبت کردن در مراسمات از جمله تعزیه را یادآور شدند و گفتند: معتقدم ماموستایان ما نباید با کلام طولانی و نسنجیده مردم را از دین و مذهب بیزار نمایند.

 

مسئول شورای روحانیت شهرستان پاوهماموستایان این شهرستان را همراه و همسو با نظام، انقلاب و رهبری عنوان کردند و گفتند: ماموستایان ما شاید نسبت به نظام نقدی داشته باشند ولی باوجود وضعیت نابسامان اقتصادی و اشتغال به شغل‌های دیگر که بعضاً درشأن آن‌ها نیستند، هیچ‌گاه با نظام و انقلاب اسلامی و رهبری حکیمانه آن ضدیت نداشته‌اند.

 

ویلزوم رسیدگی به مشکلات معیشتی علمای اهل سنت را خصوصاً ائمه جمعه و جماعت شهرستان پاوه را یادآور شدند و گفتند: ما از دستگاه‌های ذیربط می خواهیم به فکر زندگی و گذران ماموستایان که در سخت‌ترین شرایط زندگی و معیشت هیچ‌گاه پشت نظام را خالی نکرده و دست از رساندن پیام دین برنداشته‌اند، باشند و ماهیانه مبلغی را که کفاف زندگی باشد به آنان پرداخت نمایند تا آن‌ها نیز با دلگرمی بیشتر در خدمت اسلام و انقلاب باشند.

 

ماموستا قادریدر ادامه به بعضی از جریانات انحرافی در نوروز امسال در شهرستان پاوه و منطقه اشاره کردند و گفتند: اسلام مخالف شادی و هنر نیست، اما هنری موردپسند اسلام است که مرضی رضای خداوند باشد.

 

ویافزودند: ضرورت دارد روحانیون و ائمه محترم جمعه عاقلانه و با حکمت با این جریانات برخورد نموده و اجازه ندهند تفکر جوانان مسلمان ما توسط عده‌ای به تمسخر گرفته شود.

 

امام جمعه پاوهدر پایان با بیان اینکه ما روحانیون باید در برابر مشکلات با صبر، عقل و اعتدال برخورد کنیم؛ گفتند: به فضل پروردگار در شهر پاوه هنوز که هنوز است اصالت به دست اهل دین و روحانیت رهبر جامعه است و تا چنین باشد سربلندی از آن ماست.

 

در ادامهفرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاوهنیز در این جلسه ضمن تبریک سال نو و میلاد فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: همواره یکی از کاستی هایی که در این مناطق اهل سنت وجود داشته است، عدم توجه به روحانیون بوده است.

 

سرهنگ بهشتی راد افزود: تبلیغ دین اسلام در هر عصری دشوار بوده است و در این راستا اگر مسئولین به این امر بی توجه باشند ، این تبلیغ توسط روحانیون و عالمان دو چندان سخت تر خواهد شد.

 

وی گفت: ان شاالله با پیگیری این موارد در آینده ما شاهد توجه بیشتری به این روحانیون اهل سنت خواهیم بود و به این برنامه ها و مصوبه ها جامه عمل پوشیده خواهد شد.

 

فرمانده سپاه ناحیه پاوه ادامه داد: با اجرای برنامه های ابلاغی در واحد فرهنگی در این ناحیه در سال جاری، ما بیش از 90 درصد از اعتبارات را به برنامه ها و گردهمایی های فرهنگی با روحانیون منطقه اختصاص داده ایم.

 

وی با بیان اینکه هدایت و ارشاد مردم توسط این روحانیون خواهد بود گفت: کمترین آمار ملحق شدن جوانان ما به احزاب و گروههای تکفیری نسبت به شهرستان های اطراف در پاوه بوده است و این هم ناشی از هدایت و راهنمایی های روحانیون و در راس آنان امام جمعه محترم پاوه بوده است.

 

وی در پایان افزود: قطعا تاثیرگذاری نقش روحانیت در بین مردم شهرستان نسبت به دستگاههای امنیتی بیشتر است و در این راستا ما در این شهرستان ، کمترین تنش را داشته ایم.

 

در ادامه تنی چند از روحانیون حاضر مطالب مفید، موثر و لازمی را بیان کردند و در پایان نیز با اهدای هدایایی از آنان تجلیل به عمل آمد.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد