بیش از 13 هزار گردشگر از غار «قوری قلعه» بازدید کرده‌اند

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 294118|21:59 - 1395/01/09
نسخه چاپی
بیش از 13 هزار گردشگر از غار «قوری قلعه» بازدید کرده‌اند
مسئول روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: تاکنون بیش از 13 هزار گردشگر از غار «قوری قلعه» بازدید کرده‌اند.

به گزارشهزار ماسوله، «مهدی خالوندی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، در این باره اظهار کرد: از ابتدای تعطیلات نوروز 95 تا پایان روز گذشته (هشتم فروردین) مجموعاً 13 هزار و 365 نفر از مجموعه تفریحی توریستی غار «قوری‌قلعه» بازدید کرده‌اند.

 

وی ادامه داد: منطقه اورامانات به‌واسطه دارا بودن طبیعت زیبا و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی فراوان همواره مورد توجه گردشگران بوده که در این بین غار قوری قلعه به نوعی ممتازترین اثر طبیعی این منطقه است.

 

مدیر روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سراب دیدنی روانسر، سراب جابری، غار کاوات، تاق فرهاد و طبیعت زیبای گردنه‌های شاهو از جمله دیگر جاذبه‌های دیدنی این منطقه است.

 

خالوندی تصریح کرد: غار قوری قلعه بزرگترین و شگفت‌انگیزترین غار آبی آسیا در 86 کیلومتری شهر کرمانشاه در مسیر جاده پاوه و در شمال شهر جوانرود واقع است که این غار یکی از با ارزش‌ترین جاذبه های گردشگری استان کرمانشاه محسوب می‌شود.

 

وی با بیان این‌که روستایی به همین نام در نزدیکی این غار قرار دارد، گفت: در ایام قدیم اطراف این روستا را قلعه‌های مختلفی در بر گرفته بود که شکل یکی از این قلعه‌ها شبیه قوری بوده است، به همین دلیل نام این روستا و این غار را قوری قلعه گذاشته‌اند.

 

این مقام مسئول در اداره‌کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: باستان‌شناسان و زمین‌شناسان معتقدند که قدمت این غار به 65 میلیون سال پیش، یعنی دوره دوم زمین‌شناسی برمی‌گردد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد