سید قاسم جاسمی:

مرز شوشمی در شهرستان پاوه ، در جهت اشتغالزایی استعداد فعال شدن را دارد

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 294111|11:54 - 1395/01/08
نسخه چاپی
مرز شوشمی در شهرستان پاوه ، در جهت اشتغالزایی استعداد فعال شدن را دارد
نماینده دوم منتخب مردم کرمانشاه در مجلس دهم در گفتگویی اظهار کرد: موقعیت جغرافیایی ما و شرایط خاص مرزی ما به این گونه است که می شود بازارچه های مرزی را جهت اشتغالزایی فعال بکنیم علی الخصوص مرز شوشمی که از دیرباز هم سابقه داشته و همچنین تجربه ی خوب عزیزان و مسئولین ما دارند ، ان شالله در دستور کار قرار بدیم.

به گزارشهزار ماسوله، نماینده دوم منتخب مردم کرمانشاه در مجلس دهم که در پاوه حضور یافته بود در گفتگویی با خبرنگار ما ضمن تبریک سال نو به مردم استان کرمانشاه خصوصا مرزنشینان غیور شهرستان پاوه و با اشاره به نامگذاری سال 95 با نام اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل اظهار داشت:در این خصوص نظرمن کاملا مثبت است و ان شالله که این سال واین نامگذاری هم منشا خیروبرکت برای آحاد مردم باشد که براساس تدبیر و منویات مقام معظم رهبری و همچنین شناختی که نسبت به مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی نظام جمهوری دارد قطعا هم اینطور خواهد بود و به درستی بیان فرمودند که این سال، سال اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل باشد و ما هم از مسئولین به عنوان یک خدمتگزارعرض میکنم ازمسئولین نظام جمهوری اسلامی می خواهیم که این را به منسه ظهوربگذارند.

 

سید قاسم جاسمی با بیان اینکه درسالهای گذشته شعار اقتصاد مقاومتی داده شده است ولی متاسفانه اقدام و عمل آن چنان پشت این قضیه نبود افزود: ما هم از مسئولین نظام جمهوری اسلامی مخصوصا از عزیزانی که در دستگاه اجرایی کشورهستند و همچنین ازملت بزرگوار که ان شالله دولت هم کمک بکنند، می خواهیم که این اقتصاد مقاومتی را که تنها راه برون رفت از مشکلات و مسائل کشور است ، با تلاش دولت و ملت ، آن را منسه ظهور و عمل و اجرا برسانیم.

 

وی گفت:ان شالله در پایان سال 1395 لبخند رضایت رابرلبان مقام معظم رهبری بنشانیم و اثرات وتاثیرات آن را هم دربین آحاد جامعه اسلامی داشته باشیم.

 

وی در پاسخ به این سوال که نیازمندیها و برنامه های مجمع نمایندگان مجلس در استان کرمانشاه در سالهای آتی چگونه خواهد بود گفت: وضعیت استان کرمانشاه، متاسفانه وضعیت نابه سامان ونامطلوبی است و به همین جهت اولویت بندی هایی با 6 نفر از مجمع نمایندگان استان که مشخص شده اند صورت گرفته است به طور قطع و یقین باهم گرایی وهم سویی و وحدت کلمه این نمایندگان، مطالبات مردم را دنبال خواهند کرد.

 

سید قاسم جاسمی افزود: یکی از معضلاتی که واقعا دراستان کرمانشاه وجود دارد بحث بیکاری است که متاسفانه در کشور این آمار بیکاری در صدر قرار دارد و در اولویت های بعدی بحث ازدواج جوانان ما است که باید شرایط خاصی در این زمینه به وجود بیاید.

 

نماینده منتخب مردم کرمانشاه در مجلس دهم افزود: ان شالله ازاین جهت ، این گرفتاری ها ونگرانی ها ودغدغه هایی که وجود دارد نه اینکه به طورصد درصد یایک روزه مرتفع شود ولی امیدواریم که روزبه روز این شرایط برای ملت ما و مردم ما دراستان کرمانشاه بهترعمل بکند.

 

جاسمی معظل طلاق و اعتیاد را از دیگر مشکلات در استان بیان کرد و گفت: آمارطلاق دراستان کرمانشاه افزایش پیدا کرده است و آن هم به این معظل بیکاری گره خورده اند.

 

وی افزود: اینها اولویت هایی هستند که باید دنبال شوند بحث معیشت مردم، بحث اقتصاد مردم و ان شالله کارکردها وبرنامه ها باید روز به روز نسبت به گذشته جدی تر دنبال شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به چگونگی ساماندهی مرزهای استان بخصوص مرز شوشمی پاوه گفت: مرزهای استان کرمانشاه در زمان گذشته و در دوران جنگ تحمیلی که برای ما، به عنوان یک تهدید بودند،و در این زمان که شرایط برای دشمن فراهم بود،دشمن ازاین مرزها سوء استفاده می کرد.

 

جاسمی افزود: الان که به عنوان یک فرصت برای استان کرمانشاه است ، باتوجه به شرایطی که کشورعراق ، چه دولت مرکزی و چه دولت اقلیم که در شمال عراق مستقر هستند، قطعا ما باید ازاین فرصت استفاده و تبادلات مرزی را بالا ببریم.

 

وی افزود:همچنین یک شرایط بسیارمناسب سیاسی نیز بوجود بیاوریم که بازرگانان، تاجران وجوانان ما از این فرصت که حدود 350 کیلومتر مرز مشترک باکشورعراق وجود دارد، استفاده بکینم.

 

وی ادامه داد:موقعیت جغرافیایی ما و شرایط خاص مرزی ما به این گونه است که می شود بازارچه های مرزی را جهت اشتغالزایی فعال بکنیم علی الخصوص مرز شوشمی که از دیرباز هم سابقه داشته و همچنین تجربه ی خوب عزیزان و مسئولین ما دارند ، ان شالله در دستور کار قرار بدیم.

 

وی در پایان گفت: این مشکلات به نظرمن پیش پا  افتاده هستند چرا که در خود مجموعه ی استان کرمانشاه با مسئولین بومی و محلی قابل حل است واگرهم نیازی به قانون بالادستی داشته باشد وبه شکل ملی بخواهد پیگیری بشود حتما ان شالله با حضور نماینده محترم اورامانات این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و بتوانیم یک نتیجه ی مثبتی برای استان کرمانشاه داشته باشیم.   

  

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد