نجیب میرانی:

با آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از 13 هزار مسافر وارد شهرستان پاوه شده اند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294099|23:20 - 1395/01/03
نسخه چاپی
با آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از 13 هزار مسافر وارد شهرستان پاوه شده اند
معاون فرماندار شهرستان پاوه گفت: با ثبت آمار مسافران وارد شده به این شهرستان، و اسکان انها در محل های اقامتی ، در طی سه روز تعطیلات نوروزی ، 13 هزار و شصد نفر وارد این شهرستان شده اند.

به گزارشهزار ماسوله، پاوه را مي توان مهد شگفتي هاي طبيعت خواند، چشم اندازهاي منحصر به فرد، دره هاي سرسبز با آبشارها و جويباران هميشه جاري، هواي پاك و زلال، روستاهاي شگفت انگيز شمشير، خانقاه و هجيج با معماري بومي و زيبا بر فراز تپه ها و در دل دره ها هر گردشگر را در بدو ورود به اين شهرستان محسور خود ميسازد.

 

 

نوسود، باینگان و نودشه شهرهای زیبای شهرستان پاوه هستند که در زیبایی و داشتن جاذبه‌های گردشگری و طبیعی و نیز داشتن مردمانی مهمان‌نواز هرکدام برای خود به‌مانند پاوه‌اند. لهجه زیبای اورامی آوای کردزبانان پاوه را بر گوش نوازش می‌کند و طنین واژه‌های پر از محبت و مهربانی وجود آدمی را صفا می‌بخشد.

 

شهرستان پاوه از مهم‌ترین رویشگاه‌های گیاهان خوراکی و خاص منطقه است همچنین پوشش جنگلی، رودخانه‌های خروشان و عطر گل‌های بهار هر رهگذری را سرمست این‌همه زیبایی و طراوت می‌کند.

 


هرساله در ایام تعطیلات نوروز مسافران و گردشگران زیادی به این شهرستان با وجود جاذبه ها و چشم انداز های طبیعی زیاد سفر می کنند.

 

معاون فرماندار شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما در خصوص آمار مسافران وارد شده به این شهرستان اظهار داشت: با ثبت آمار مسافران وارد شده به این شهرستان، و اسکان انها در محل های اقامتی ، در طی سه روز تعطیلات نوروزی ، 13 هزار و شصد نفر وارد این شهرستان شده اند.

 

نجیب میرانی افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ، 11 درصد افزایش را نشان می دهد.

 

وی گفت: در این ایام تاکنون تعداد تصادفات نیز به تعداد 4 مورد و مصدوم شدن سطحی پنج نفر از مسافران شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز این آمار کاهش پیدا کرده است.

 

وی گفت: بیشترین مکانهایی که مسافران در این شهرستان بازدید به عمل آورده اند، مناظر ایجاد شده در محدوده دریاچه سد داریان، مظهر جدید چشمه بل، پل دوآب و سد هیرویی، مکان زیارتی سلطان اسحاق و غار سنگی حسین بوده است.

 

میرانی در پایان با بیان اینکه با افزایش امار مسافران به این شهرستان وضعیت ترافیکی پاوه نیز در حد مطلوبی قرار دارد گفت: تمهیدات لازم از جانب نهادهای مروبط به اسکان مسافران، اندیشیده شده است و مسافران با اسکان یافتن در این شهرستان رضایت مطلوب را داشته اند.

 

رئیس جمعیت هلال احمر پاوه نیز در گفتگویی در خصوص وضعیت امداد رسانی به مسافران نوروزی اظهار داشت: ما پایگاه امداد و نجات را در گردنه سریاس مستقر کرده ایم و آمادگی لازم را برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی را داریم.

 

مسعود حسینی با بیان اینکه خوشبختانه آمار تصادفات نیز نسبت به سال گذشته در شهرستان کاهش پیدا کرده است افزود: اعضای مستقر در این پایگاه نیز کسانی هستند که دوره های ویژه را در مقابله با حوادث جاده ای گذرانده اند.

 

وی گفت: علاوه بر این خدمات دهی سازمان هلال احمر در پایگاه ها، ایستگاه سلامت مسافرین نوروزی و کمپین نه به تصادفات جاده ای را در ورودی شهرستان برگزار کرده ایم.

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد