پیش‌بینی سفر 120 هزار مسافر نوروزی به "هزار ماسوله" غرب کشور

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294067|20:30 - 1394/12/24
نسخه چاپی
پیش‌بینی سفر 120 هزار مسافر نوروزی به "هزار ماسوله" غرب کشور
فرماندار شهرستان پاوه پیش‌بینی کرد، امسال بیش از 120 هزار مسافر نوروزی به این شهرستان سفر کنند.

به گزارشهزار ماسوله،پرویز ایده‌پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، گفت: شهرستان پاوه با قابلیت‌های فراوان گردشگری، آثار تاریخی واماکن زیارتی آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.

 

وی با بیان اینکه نوروز سال گذشته حدود 100 هزار نفر به پاوه سفر کردند، یادآوری کرد: امسال بارش‌های بهتری داشتیم و شهرستان پاوه بسیار سرسبز و دیدنی شده و امیدواریم تعداد مسافران نوروزی به بیش از 120 هزار نفر هم برسد.
 

فرماندار پاوه از اسکان بیش از سه هزار نفر در این شهرستان در نوروز سال گذشته خبر داد و افزود: امسال هم این ظرفیت و حتی بیشتر فراهم شده و مشکلی برای اسکان مسافرین نوروزی نداریم.
 

به گفته این مسئول، هفت مدرسه، خانه معلم، مهمانسرای ادارات و 90 خانه استیجاری برای اسکان مهمانان نوروزی پاوه در نظر گرفته شده است.
 

وی در ادامه از جاذبه‌های فراوان شهرستان پاوه یاد کرد و افزود: شهرستان پاوه در برخی از نقاط آب و هوای بهاری دارد و در برخی نقاط دیگر پوشیده از برف است، بگونه‌ای که اکنون در محور "دالانی" در جاده پاوه به مریوان حدود شش متر برف روی زمین است.
 

فرماندار پاوه از این شهرستان به عنوان منطقه هزار ماسوله یاد کرد و گفت: شهرهای نودشه، نوسود و باینگان، روستاهای هجیج، خانقاه، شمشیر، داریان و ... از جمله شهرها و روستاهای پلکانی هستند.
 

ایده پور تصریح کرد: سه روستای هجیج، شمشیر و خانقاه در پاوه هدف گردشگری هستند و 92 واحد استیجاری در این روستاها برای اسکان مسافران تهیه شده است.
 

وی به  آرامگاه "سید عبیدالله" مشهور به "کوسه هجیج" به عنوان یکی از جاذبه‌های مذهبی پاوه اشاره کرد و ادامه داد: قرآن‌های خطی و دست نویس در مساجد دخان پاوه، روستای زردویی، میرعبدلی و دودان از جمله اماکن مذهبی دیگر پاوه هستند.
 

ایده‌پور عنوان کرد:  غار دست ساز "خالو حسین" در روستای میگوره بخش باینگان هم از آثار تاریخی این شهرستان است.
 

فرماندار پاوه از مردم خواست بازدید رودخانه عظیم و خروشان "سیروان" را هم از دست ندهند.
 

وی در ادامه به تنظیم بازار شب عید پاوه هم اشاره کرد و یادآور شد: میوه شب عید به اندازه کافی و مانند هرسال برای مردم در نظر گرفته شده و مشکلی از این نظر نخواهیم داشت و در سال گذشته تا 20 فروردین توزیع میوه داشتیم.
 

ایده‌پور همچنین از برپایی نمایشگاه بهاره در این شهرستان از 20 تا 29 اسفند خبر داد.
 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد