جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه ساز در پاوه برگزار شد

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 294050|22:10 - 1394/12/19
نسخه چاپی
جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه ساز در پاوه برگزار شد
جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه ساز با حضور امام جمعه پاوه، مدیر کل آموزش و پرورش استان، مدیر کل نوسازی آموزش و پرورش استان، فرماندار پاوه و سایر مسئولین ادارات در سالن اداره ارشاد اسلامی پاوه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، ماموستا ملا قادر قادریدر جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز و والدین مشارکت‌جو که به همت مدیریت آموزش‌وپرورش شهرستان پاوه و با حضور مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه و همراهان ایشان و فرماندار و جمعی از خیرین در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد؛ اسلام را دین سپاس از محسنین معرفی کردند و گفتند: اگر آیات قرآن را مرور کنیم درمی‌یابیم که این کتاب هدایت، همواره 2 عامل  موثر در حیات انسانها را مورد تشکر قرار داده که آن دو عامل خداوند متعال و والدین هستند. ما باید همواره شاکر خداوند باشیم که خالق ماست و والدین خود را سپاسگزار باشیم زیرا مربی و راهنمای ماه هستند.

 


امام‌جمعه پاوه افزودند: در کنار این دو عامل، پیامبر بزرگ ما عامل سومی را به این دو عامل اضافه کرده و می‌فرماید: محسنین و خیرین و کسانی که در خدمت مردم هستند نیز در ردیف این 2 گروه قرار می‌گیرند.

 


وی که به‌شدت تحت تأثیر مقاله دو دختر روشندل حافظ قرآن کریم در ابتدای مراسم قرارگرفته بودند روح بلند آنان را ستودند وگفتند: این دو کودک روشندل درس بزرگی به ما دادند و دعای خیرشان با چشم نابینا و قلب بینا و بصیر که در وصف خیرین بود برای خیرین کافی است.

 


ماموستا قادری در بخش دیگری از سخنان خود گفتند: اسلام به ما توصیه فرموده که مال در اختیار ما باشد نه ما در اختیار مال. لذا شما خیرین محترم که مال را به اختیار خود گرفته‌اید درراه خیر و احسان تا می‌توانید انفاق کنید تا در فردا روز از این ذخیره استفاده کنید.

 


ایشان در ادامه سخنان خود به توشه و زاد انسان پس از مرگ اشاره کردند و گفتند: در آن لحظه که انسان می‌میرد و روح از بدنش جدا می‌گردد و در آن دم که کار دنیایی او به اتمام می‌رسد و اسیر خاک می‌شود تنها عمل او همراهش خواهد بود. خوشا به حال آنان که قبل از مرگ اقداماتی انجام می‌دهند و این اعمال وسیله نجات آن‌ها می‌شود؛ و به همین دلیل است آنان که از خود محسنات و باقیات‌الصالحات به‌جای گذاشته‌اند بعد از گذشت چندین سال از مرگشان همواره مورداحترام و تکریم هستند.

 


وی افزودند: الحمدلله امروزه شهرستان ما در امنیت کامل است و این بالاترین نعمت است و ما اهل سنت و جماعت در گفتار و بیانمان همواره از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین نعمت یادکرده‌ایم و این امنیت میسور نشده الا با لطف خداوند و بصیرت و هوشیاری مقام معظم رهبری و زحمات و فعالیت‌های نیروهای محترم نظامی و انتظامی و امنیتی و آگاهی و عقلانیت ملت شریف ایران، چه سنی و چه شیعه که همواره یاری‌دهنده انقلاب و رهبری بوده‌اند.

 


امام‌جمعه پاوه در پایان خطاب به آقای دکتر محبی گفتند: مردم ما در 37 سال گذشته هرگاه احساس کرده اند نظام، نیازمند حضور آنهاست، مردانه و دلیرانه جلو آمده و به خواسته های نظام اسلامی جواب مثبت داده و اعلام سلام کرده¬اند، شکی نیست سلام این مردم فهیم و بصیر، جواب می‌خواهد.

 


وی افزودند: از جنابعالی به‌عنوان مسئول آموزش‌وپرورش استان کرمانشاهان توقع داریم، مدارسی را که تخریب‌شده و چشم‌به‌راه بازسازی هستند را دوباره بسازید؛ زیرا این مردم لایق شایسته‌ترین جواب‌ها هستند. معتقدم اگر به این سلام‌ها جواب داده نشود در آینده امثال بنده نمی‌توانیم در محراب مسجد از مردم توقع حضور دیگری را داشته باشیم.

 


ایشان در پایان از بانیان جلسه و مسئولین شهرستان تشکر کردند و از حضور دکتر محبی نیز تقدیر کردند.

 

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاهنیز در این جشنواره مردم پاوه را مردمی نجیب ،اصیل با فرهنگ و دارای دیرینه ای تاریخی هستند که همه این مردم را به این ویژگیها می شناسند.


سلیمان محبی با استناد به آیات قرآنی و با بیان اینکه در قرآن کریم 180بار به خیر و صدقه امر شده است اظهار داشت: یکی ازویژگیهای انسانی درهمه جوامع بشری آنست که بتوانیم درخدمت انسانهای دیگر باشیم وبتوانیم به نوع انسانی توجه کنیم در همه کشورها و جوامع بشری یکی از ارزشهایی که بتوان  آن را بعنوان ارزش مطلق نام برد ارزش آموزش علم ودانش است .

 

وی افزود: در هرجایی که انسانی وجود دارد برای علم ودانش ، ارزش وجایگاهی دارد خیرین اقدام به ساخت مدارس نموده اند و این کار عهدالحسنین است که دو تا ارزش دارد که اولی مثل هر کار خیر دیگری، صدقه و احسان است و دومی نیز ساختن مدرسه، یک مکان عام المنفعه برای جامعه و توسعه علم و دانش و معرفت است .


وی در پی خواندن دکلمه توسط دانش آموزان نابینای مرکز آموزش استثنایی طلوع پاوه گفت: در اینجا معجزه کار معلمان را دیدید که نشان از معجزه کار معلمی بود و معلم ها بودند که به این گلهای زیبا آموزش داده اند عیلرغم اینکه با  چشمانشان نمی دیدند اما معلمان چشم دل آنها را روشن کرده اند.

 

وی ادامه داد: اگر می گویند معلمی شغل انبیا است امروز این را به بهترین نحو، احساس ودرک  کردم  به همین دلیل می گویند جامعه بشری به انسانهای آگاه وروشن نیاز دارد همه دعواهای دنیا بخاطر جهل ونادانی وعدم شناخت است هرچه انسانها آگاه تر باشند جوامع بشری راحت تر درکنارهم زندگی می کنند.


سلیمان محبی با بیان اینکه زیر بنای توسعه هر کشوری آموزش وپرورش آن کشوراست گفت : ساختن مدرسه یعنی ساختن پایگاه علم ،دانش، آگاهی، معرفت وخدمت به بشریت، همه صاحب نظران وسیاستمداران دنیا معتقدند که  اگر قراراست کشوری درهمه بخش ها ی مختلف  توسعه بیدا کند باید به  آموزش وپرورش توجه کند.


وی با اشاره به وجود 325 هزاردانش آموز در استان کرمانشاه عنوان داشت : این دانش آموزان هستند که آینده کشور و استان مارا می سازند و فردا این دانش آموزان هستند که بعنوان امام جمعه ،معلم ،پزشک ،فرماندارو...درخدمت جامعه باشند.

 

وی تصریح کرد: ما اگراین دانش آموزان را خوب آموزش و تربیت کردیم آینده کشورمان تظمین است ، چگونه میتوانیم این دانش آموزان راخوب بسازیم  زمانی است که زمینه های بهتر تحصیل کردن وبهتر تربیت کردن درجامعه ما فراهم باشد زمانی که مدرسه خوب برای آنها بسازیم زمانی که مدرسه خوب به امکانات آموزشی تجهیزشود، زمانی که محیط مدرسه شاد باشد ،فضای ورزشی وپرورشی درستی داشته باشند این کار هم کار دولت است هم کار مردم است .

 

محبی افزود: خوشبختانه در استان ما درسال گذشته  بیش از 4.5 میلیاردتومان خیرین مدرسه ساز به آموزش وپرورش استان با ساختن مدرسه ،آزمایشگاه ، کارگاه و کتابخانه کمک کرده اند وما به این خیرین افتخار می کنیم .


محبی با اشاره به مشارکت های مردمی گفت: بیش از 4 میلیاردتومان درسال گذشته مشارکت های  مردمی در مدارس داشتیم و اگر این مشارکت ها نبود ، اداره کردن مدارس سخت بود.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه امروز دولت تدبیر و امید، با قدرت کار می کند گفت: دست آوردهای بسیار خوبی در آموزش وپرورش در همه شاخص ها در طی این دوسال گذشته براساس ارزیابی ها، داشته ایم.

 

فرماندار شهرستان پاوهنیز در طی سخنانی اظهار داشت: شهرستان پاوه شهر بدون زمین است و شاید جزء شهرهایی درکشور هستیم که زمین نداریم اما خیرین پاوه این زمین های گران قیمت را برای ساخت مدارس اهدا کرده اند.

 

پرویز ایده پور گفت: در طول مدتی که در این شهرستان بودم با اعداد و ارقام مختلفی کار کردم و باید گفت که برنامه ریزی در هر شهرستانی نیاز به اطلاعات درست خواهد بود.

 

وی افزود: به کارشناسان مدیریت برنامه ریزی آموزش و پرورش نوسازی استان عرض می کنم اطلاعات نادرست این سازمان ما را دچار اشتباه کردند.

 

وی ادامه داد: امروز مدارس قدیمی شهرستان پاوه ، که نشان از قدمت فرهنگ آن دارد، نیاز به بازسازی دارند و در شاخص های محرومیت و برخورداری به عنوان شهرستان برخوردار در کشور ،همواره مجور احداث مدرسه را نداشتیم.

 

وی افزود: این موضوع در مدیریت برنامه ریزی استان و شهرستان مشهود بود درحالی که ما در شهرستان باید مدرسه ایجاد کنیم.

 

ایده پور با بیان اینکه تمام نیکی های فرمانداران گذشته برای من حسن هستند گفت: شهرستانی که در بازمانده جنگ بیرون آمده بازسازی مدرسه را برای آن در نظر نگرفته ایم و یا در حداقل بوده است.

 

وی افزود: رشد جمعیت در بانه وره 5 درصد است و مدارس در سال آینده با این شرایط دو شیفته و حتی سه شیفته است و اکنون که قصد احداث مدرسه را داشته باشیم براساس آن آمارها نمی توانم بودجه ای برای آن اختصاص دهم.

 

فرماندار پاوه بحران این شهر را در ورودی آن بیان کرد و گفت: در ورودی شهر با توجه به ارائه اطلاعت نادرستی ما شاهد مدارسی با وجود کانکس های کلاس خواهیم بود و باید گفت که این آمارها را نباید ملاک قرار داد تا بتوانیم با احداث فضاهای اموزشی به بهره گیری از خیرین مدرسه ساز بتوانیم مشکل این چند نقطه از شهرستان را حل بکینم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حریم جاده یک حریم قانونی و تاسیساتی با 52 و نیم متری در شمشیر داریم که باید رعایت شود و این حریم در هیچ جاده شهرستان پاوه ارتباط پیدا نخواهد کرد .

 

وی افزود: با پیگیری های به عمل آمده 23 نقطه را در شهرستان پاوه برای تجدید نظر در حریم به صورت مشخص و کارشناسی شده معرفی کردیم که یکی از آن نقاط مدرسه شمشیر است که اعلام می کنم حتی 20 بار هم بودجه این مدرسه را بازگشت دهید این مدرسه تغییر نخواهد کرد.

 

وی گفت: در روستایی چون شمشیر، مردم بدون رعایت حریم اقدام به احداث تاسیسات کرده اند ما به این قانع خواهیم بود که با رعایت 22 و نیم متر از امروز شروع کنیم و مسئولیت قانونی آن را نیز می پذیریم.

 

وی در پایان گفت: سازمان آموزش و پرورش مختص تک تک افراد جامعه و مردم است که باید همه در رفع مشکلات آن کوشا باشند.

 

مدیر آموزش و پرورش پاوهنیز در این جشنواره ضمن خیر مقدم به مهمانان و تقدیر و تشکر از خیرین مدرسه ساز در پاوه اظهار داشت: در سال گذشته در مجموعه مدارس شهرستان بیش از دویست میلیون تومن از طرف اولیا به مدارس کمک شدهاست امسال هم کمک های نقدی بیش از صد میلیون تومن است که می تواند خیلی از مشکلات ما را مرتفع کند.

 

سعدی فتاحی با بیان اینکه اما کارهایی که اداره کل آموزش و پرورش و و نوسازی انجام داده است را نیز نباید در کنار این مشارکت های مردمی نادیده گرفت افزود: از سال 85 تا سال 90و بعد از ان ،ما دوازده پروژه را در شهرستان داشته ایم که در پی آن 125 کلاس را آماده حضور دانش آموزان کرده ایم.

 

وی با اشاره به عملکرد سازمان آموزش و پرورش در پاوه طی سالهای اخیر گفت: از خیرین زحمت کش شهرستان ، اولیا و مربیان حدود جهارتا از مدارس روستاهای نوریاب، شمشیر و دشه که مجوز تخریب را نیز گرفته اند اما دانش آموزان هنوز در مشغول به تحصیل در آن مدارس هستند.

 

وی ادامه داد: اموزش و پرورش یک نهاد دولتی صرف نیست بلکه کمک کار مردم است که ان شالله با کمک های مردمی بتوانیم مشکلات ان مدارس را مرتفع و مسیر مطلوب و زمینه و بستر مناسبی را برای دانش آموزان فراهم بکنیم.

 

در ادامه برنامه ، اجرای دکلمه و دعای دو دختر نابینای حافظ جند جزء از قرآن کریم در سالن ، حاضرین را در اندوه فرو برد به طوری که تصاویری که در ادامه خواهند امد، گویای این واقعیت خواهد بود.

اجرای گروه موسیقی دنگ از دیگر برنامه هایی بود که در این جشنواره برگزار گردید.

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد