46 طرح اشتغالزا با 540 میلیارد ریال در شهرستان پاوه تصویب شد

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 294036|23:41 - 1394/12/15
نسخه چاپی
46 طرح اشتغالزا با 540 میلیارد ریال در شهرستان پاوه تصویب شد
فرماندار پاوه گفت: طی 22 جلسه کارگروه اشتغال وسرمایه گذاری و پنج جلسه شورای مهارت شهرستان در سال جاری 46 طرح اشتغال زا با اعتباری افزون بر 540 میلیارد ریال اعتبار کارشناسی و تصویب شده است.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از ایرنا پرویز ایده پور روز شنبه در جلسه شورای مهارت و اشتغال و سرمایه گذاری پاوه؛ مهمترین مشکل شهرستان را بیکاری دانست و افزود: بیکاری منشاء همه مشکلات امروز کشور است.


وی مهمترین راهبرد در رفع این مشکل را توجه به روستاها دانست و گفت: توسعه و اشتغال باید از روستاها شروع شود تا در شهرها به نتیجه برسد.


فرماندار پاوه افزود: تا توسعه و اشتغال در روستاها محقق نگردد بیکاری در شهرها کاهش نخواهد یافت.


ایده پور از پای کار بودن سازمان آموزش فنی و حرفه ای و صندوق کارآفرینی امید در راستای مهارت آموزی در روستاهای این شهرستان و توانمند سازی روستائیان در راستای مهارت آموزی قدردانی کرد.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه نیز یکی از مهمترین عوامل بیکاری در کشور و به ویژه استان را نبود رشته ها و مدارک دانشگاهی مهارتی و کاربردی عنوان کرد.


داوود ناصری امید افزود: اگر بخواهیم از میزان بیکاری موجود بکاهیم باید رشته های دانشگاهی را متناسب با نیازهای جامعه مورد نظر به سمت کاربردی و مهارتی سوق دهیم.


وی نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی را در جامعه مورد تأکید قرار داد و از شناسایی 6 هزار شغل استاندارد و مهارتی در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد تاکنون حدود سه هزار شغل اجرایی شده و در حال آموزش است.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه افزود: اگر سازمانها و نهادهای دولتی که ساختمان بلااستفاده در روستاها دارند آن را در اختیار این سازمان قرار دهند آمادگی دارند که آموزه های فنی و حرفه ای را در همان روستاها با هدف توانمند سازی روستائیان انجام دهند.


خاکسار مدیر صندوق کارآفرینی استان کرمانشاه هم گفت: این صندوق هم اکنون چهار طرح مشارکتی در روستاهای شهرستان پاوه با حدود 90 میلیارد ریال اعتبار و حدود 600 نفر اشتغال زایی در دست اجرا دارد و آمادگی توسعه و گسترش فعالیت خود را در تمام روستاها با این شرایط دارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد