پرویز ایده پور در گفتگویی مطرح کرد:

تعداد 237 صندوق اخذ رای در حوزه پاوه و اورامانات تدارک دیده شده است/به تخلفات برخی از کاندیداها در تبلیغات رسیدگی خواهد شد

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 293976|01:04 - 1394/12/04
نسخه چاپی
تعداد 237 صندوق اخذ رای در حوزه پاوه و اورامانات تدارک دیده شده است/به تخلفات برخی از کاندیداها در تبلیغات رسیدگی خواهد شد
فرماندار شهرستان پاوه گفت: دراین مرحله از انتخابات برای انتخاب یک نفر نماینده مجلس شورای اسلامی و تعیین دو نفر در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان برای اخذ رای ، در کل حوزه انتخابی 237 صندوق اخذ رای تدارک دیده شده است.

به گزارشهزار ماسوله، فرماندار شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: در حوزه ی انتخابیه پاوه و اورامانات، شهرستان پاوه به عنوان مرکز حوزه انتخابی چهار شهرستان پاوه، ثلاث بابا جانی، جوانرود و روانسر است.

 

پرویز ایده پور افزود: دراین مرحله از انتخابات برای انتخاب یک نفر نماینده مجلس شورای اسلامی و تعیین دو نفر در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان برای اخذ رای ، در کل حوزه انتخابی 237 صندوق اخذ رای تدارک دیده شده است.

 

وی گفت: از این تعداد، شعب ثابت ما 131 شعبه و تعداد کل شعب سیار ما نیز 106 شعبه هستند.

 

وی ادامه داد: درمجموع شهرستانهای پاوه 68 صندوق، شهرستان جوانرود69 صندوق، شهرستان روانسر 57 صندوق و شهرستان ثلاث باباجانی با 43 صندوق ان شالله آرای مردم شهیدپرور این چهار شهرستان را در هفتم اسفندماه آینده جمع آوری می کنند.

 

فرماندار پاوه تصریج کرد: تا به اکنون در کل چهار شهرستان، تقریبا چهارهزار نفر عوامل اجرای ، نظاره گر و بازرسین انتخابات ونیروهای انتظامی ان شالله مسئول اجرای انتخابات را به طور کلی به عهده دارند و تمام امکانات و ملزومات برای برگزاری انتخابات فراهم شده است.

 

ایده پور خاطر نشان ساخت: تعرفه ها و صندوق ها به اندازه ی کافی در اختیار فرمانداران و بخشداران اورامانات قرار گرفته و ان شالله امیدواریم بتوانیم روز هفتم اسفندماه همگام با سایر ملت شهیدپرور کشورمان انتخاباتی باشکوه و باحضور حداکثری مردم برگزار بکنیم.

 

وی با اشاره به فرموده ی ای از مقام معظم رهبری(مدظله العالی) گفت: ان شالله بتوانیم از حق الناس که همان رای مردم است به نحو احسن نگهبانی و پاسداری و حفاظت داشته باشیم.

 

ایده پور در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه چه تعداد واجدین شرایط در حوزه انتخابیه پاوه و اورامانات وجود دارد گفت: نرم خاصی برای این موضوع به ما اعلام نشده ، اما سازمان ثبت احوال تعداد واجدین شرایط را نزدیک به 150 هزار نفر تخمین زده است .

 

ایده پور افزود: واجدین شرابط در این دوره نسبت به دوره قبل، با توجه به کنترل جمعیت، رشد قابل توجهی نداشته است اما ان شالله با حضور مردم و غایبین دوره انتخابات گذشته، آن غائبین جزء حاضرین باشند تا درصد حضورمردم در انتخابات به تبعیت از حضور باشکوه مردم ضریب بالاتری داشته باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قانون تبلیغات در حوزه انتخابیه پاوه و اورامانات، بنا به دعوت از 12 کاندیدای انتخابات و با حضور اعضای شورای تامین موارد لازم را از قانون تبلیغات طی جلسه ای به انان یادآور شده ایم .

 

رئیس حوزه انتخابیه پاوه و اورامانات افزود: در این جلسه وظایف این کاندیداها را در تبلیغات، به عنوان یک بسته در اختیار آنها قرار داده ایم و به ابهاماتی که وجود داشت با تبادل نظر اعضای محترم شورای تامین و نماینده های برخی از ارگانها، هرکدام از منظر ماموریت و مسئولیت به آنان پاسخ داده ایم.

 

وی گفت: بحمدالله اوضاع واحوال خوبی را در قانون تبلیغات داریم و تخلفاتی را در کل شهرستان وجود دارد به طورجزئی مشاهده می شود و گاهی اوقات این موارد ، با توجه به مشکلات خاص فیزیکی و وجود یک خیابان کم عرض که افشار مختلف مردم در ستادهای انتخاباتی حاضرمی شوند، رعایت نشده و با تمام تلاش و توان نیروهای انتظامی به صورت شبانه روز مشکل خاصی را نداشته ایم.

 

وی افزود: فضای فیزیکی محدودی که در شهر پاوه حاکم است باعث بوجود امدن بعضی از مشکلات شده است که با سعه ی صدر مردم و راهنمایی هایی که در این حوزه اجرایی دارا بودند، خوشبختانه در خود شهر پاوه ما مشکل خاصی را تاکنون نداشته ایم ، ولی با وجود انکه تاکنون شکایتی از کسی یاکسانی به فرمانداری و یا ستاد انتخاباتی گزارش نشده است، ولی به بعضی از تخلفات کاندیداها رسیدگی می شود.

 

وی تصریح کرد: در تبلیغات کاندیداها قانون و مواد نصب بنر را برای آن کاندیداها در بسته پیشنهادی ، تحویل داده ایم و در ان بسته برای نصب بنر در ابعادی مشخص بیان شده است .

 

فرماندار شهرستان پاوه گفت: ما برای هر یک از کاندیداها، تعیین دو ستاد انتخاباتی برای برادران و بانوان حامیان انها مجاز دانسته ایم که این عزیزان میتوانند در محل تعیین شده این ستادها به نصب بنر، تابلو و راهنما برای مردم بپردازند.

 

وی در پایان گفت: عمدتا تعیین ستاد خواهران کاندیداها در شهرستان پاوه ضعیف بوده است به غیر از چند نفر از نامزدها که تعیین ستاد و مکانی برای آنان، قابل تحسین است، اما در کل برابر آنچه که مواد قانون تبلیغات در نصب بنر به آنان اعلام شده است بیشتر از آن اقدام کنند، قطعا تخلف انتخاباتی محسوب می شود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد